zzzzlapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Baby J, Apr 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby J

Baby J Lid

Mar 30, 2009
    22
    0
    0
    Haya!

Ik lees hier dat veel jonge baby's de nachten al flink doorslapen!
    Benjamin niet hoor! haha
    in de nacht houdt hij ook zijn ritme van om de drie uur wakker voor voeding aan.
    Zijn er meer moeders waarvan het babytje ook nog niet doorslaapt?
    en hebben jullie tips en of trucs om hem wel lekker door te laten slapen?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er is geen wondermiddel om kindjes te laten doorslapen. Maar één van de belangrijkste dingen is dat je kindje leert om te eten tussen (ongeveer) 7:00 en 19:00. Dit betekent dus dat de inname over de gehele dag voldoende moet zijn om de nacht door te komen. Je kindje is nog heel klein dus één nachtvoeding is op zich heel prima (en een stuk beter dan wat je nu hebt). Doe je borstvoeding of flesvoeding.
    Ik zou proberen 6 voedingen overdag aan te bieden en één 's nachts. Dat lukt natuurlijk niet van de één op andere dag maar probeer het eens. Kort 's nachts in (afkoppelen, kleinere flessen).

Dit schema bijvoorbeeld:
    8:00
    11:00
    14:00
    17:00
    20:00
    23:00
    04:00

Dan kan je daarna gaan kijken of die fles van 4 uur in de nacht gaat vervallen... Afbouwen en meer overdag aanbieden.

3. Almi

Almi Actief lid

Mar 30, 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Slapen is een grooooot woord...

Toevallig krijgt Alex sinds 2 dagen geen avond voeding meer. Hij krijgt dus rond 19u een flesje, en dan pas weer om 7u. Hij is wel vaak wakker 's nachts, erg onrustig en dan wil hij zijn speen. Ik heb op mijn werkdagen een matras naast zijn ledikantje liggen zodat ik kan kamperen :) Dan hoef ik mijn nest niet uit en blijft meneer ook lekker liggen. Anders denkt ie nog dat het normaal is om al die aandacht te krijgen midden in de nacht...... [-X

Ik heb de laatste voeding afgebouwd door steeds minder voeding door het water te doen. Op het laatst kreeg hij nog maar 2 schepjes door 180ml. Dat dronk hij niet helemaal op omdat hij dan al weer half sliep. Hou vooral de lamp uit en laat hem zoveel mogelijk in zijn eigen bedje liggen.

Succes!!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn zoontje had ook zo'n leuk 3-uurs ritme. Hij ging opeens met 7 weken 's nachts een voeding overslaan. Dus ipv 11-2-5-8 werd het 11-5-8. Die andere nachtfles is er "pas"met 13 weken afgegaan.
    Maar het is heel normaal dat ze nu nog niet doorslapen. Het is wel lekker, maar in de buik kregen ze ook 24 uur per dag eten, en nu moeten ze toch wennen aan om de zoveel tijd eten. En dan ook nog soms lange pozen.

5. Baby J

Baby J Lid

Mar 30, 2009
    22
    0
    0
    Ik geef borstvoeding.. hij slaapt nu meestal na de voeding van ongeveer 19:00 uur langer door dan drie uur, meestal 4,5 uur.. ik zit eraan te denken om te proberen dit langere slaapje op te schuiven naar de nacht. hem dus eerder wakker te maken en dan hopen dat hij het langere slaapje in de nacht pakt.
    @ Zwaantje, je zei eerder afkoppelen, bedoel je dat ik hem op die manier snachts niet meer zoveel voeding geef waardoor hij er na een paar dagen/weken helemaal niet meer om vraagt?
    Wel fijn om te horen dat niet (bijna) alle babys al zo goed doorslapen ;)

6. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ik heb vanaf het begin mijn dochter niet wakker gemaakt voor de fles. (ze kreeg na een week al flesvoeding) Ze heeft haar eigen ritme gezocht, zo gauw ze wakker werd kreeg ze een schone luier en de fles. Na 3 weken sliep ze de nacht door en dat doet ze nu toch steeds. Ze ligt heerlijk te pitten tot 9.00 uur, papa en mama vinden het heerlijk!

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier ben ik sinds gisteren ook mee bezig, en hier lijkt het te werken.
    Normaal gesproken sliep Jay om een uur of 20.00, en maakte ik hem rond 23.30 wakker voor zijn laatste voeding. Dan had hij dus 3,5 uur geslapen, en kwam hij daarna rond 3.30/4.30 weer.
    Gisteren heb ik hem 's avonds niet langer dan 3 uur laten slapen, tussen 2 voedingen in. En toen werd 'ie vanochtend ineens om 6 uur wakker :D

8. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Zou zelf nog een maandje wachten en dan s`nachts de wekker niet meer zetten voor de voeding. Word hij wakker? Geef je hem zijn fles. En zo niet? Weltrusten! ;)
    Natuurlijk niet de babyfoon aan. Tenzij je natuurlijk niet de slaapkamer direct naast je heb want dan gewoon de deur los laten. Want ander ga je wakker worden van elk piepje dat hij geeft. Babyfoon pikt alle geluiden op.
    Zo hebben wij het gedaan. Moet wel toegeven dat ik de eerste tijd geen oog heb dicht gedaan #-o maar het werkte wel.

Sucses Groetjes Janna

9. Baby J

Baby J Lid

Mar 30, 2009
    22
    0
    0
    zo wat een nacht! pfieuw! Benjamin heeft echt zoveel gehuild! Ik pakte hem daarpas op en heb hem meegenomen naar beneden. Toen ik hem in de box legde liet hij twee winden zooo lang en hard! zo heb ik ze nog niet gehoord van hem! ahh die krampjes toch!

Bedankt voor jullie tips ik ga er es mee aan de gang

10. Nijnka

Nijnka Actief lid

Jul 14, 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Mijn zoontje slaapt ook nog niet door. Vind hem zelf ook nog redelijk jong om al de hele nacht door te slapen, hoewel het wel fijn zou zijn :p (Mijn zoontje is wel nog wat jonger dan jouw kindje)

Hij krijg 's avonds de laatste fles rond 12uur en dan komt hij meestal rond 3-4uur en dan 7-8uur. Dus ook gemiddeld om de 3-4 uur de fles, en overdag hetzelfde. Ben zelf een beetje van het 'voeden op verzoek' dus afwachten tot wanneer zijn ritme vanzelf veranderd..

Vreemd genoeg slaapt hij ook na de fles van 19-20 uur langer door :)
    Vind ook wel verbazingwekkend hoe goed mama die gebroken nachtjes overleefd! (Altijd gewoon geweest van lang te slapen, dat is ook wel gedaan nu :p) Zal een trukje van moeder natuur zijn zeker? :p

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Baby J... dat eerder wakker maken om de langere slaapperiode te verschuiven van 's avonds naar 's nachts werkt soms wel en soms niet. Thirza sliep hier een tijd geleden van 18 's avonds tot 2/3 uur 's nachts. Als ik haar om 23 wakker maakte, meldde ze zich vervolgens rond 3/4. Ben ik dus gauw weer mee opgehouden... en maar weer over op gewoon voeden op verzoek, (geef ook BV).
    Inmiddels is ze 3 weken geleden begonnen met 's nachts om de 2 uur komen, na een flinke buikgriep. Inmiddels zitten we op de 3-4 uur, en hier werkt het echt voor geen meter, eerder afkoppelen... dan wordt het brullen. De dame krijgt niet helemaal een volledige voeding binnen geloof ik, want valt al drinkend aan de borst in slaap, maar is dan niet meer wakker te krijgen. Zou ze meer binnenkrijgen, dan zou ze ws. langer doorslapen, maarja... ik laat het hier maar gewoon op verzoek hoor. Trek ik het zelf niet meer, dan meld ik me wel ziek hoor...
    Je kunt dus wel proberen of je er iets in kunt sturen, maar bij een boel kindjes werkt dat juist ook niet hoor!

12. Baby J

Baby J Lid

Mar 30, 2009
    22
    0
    0
    daas toevallig dat hij ook na de 19:00 voeding zo lang doorslaapt :)

Ik moet ook zeggen dat het me niks tegenvalt hoe ik het volhoudt.. vanaf de 8e maand zwangerschap al niet meer een hele nacht door kunnen slapen.. ben wel wat vaker overdag moe maar op zich gaat het best goed met die gebroken nachten!
    (laat Benjamin dat maar niet horen anders gaat ie nooit doorslapen!)

Dat aan de borst in slaap vallen heb ik ook.. Hij begint driftig te drinken maar al vrij snel is het alleen nog al slapend sabbelen! dan haal ik hem van de borst en is hij echt ver vertrokken in dromenland! (voor drie uur that is ;) )

13. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Tess kwam met 11 weken nog 1 a 2 keer per nacht voor een voeding.
    Met 11 weken zijn we op vakantie gegaan en toen hebben we eens uitgeprobeerd om haar toch even te laten liggen als ze zich meldde. Ja hoor toen viel ze met 5 minuten weer in slaap en werd 's ochtends om 05.30 wakker.
    Ik vind het persoonlijk wel wat vroeg om van een kindje van ruim een maand al te verwachten dat hij/zij door slaapt.
    Maar misschien dat dat ook komt omdat Tess dysmatuur was en we de eerste weken om de 2 -3 uur moesten voeden.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik gaf ook borstvoeding en ik heb niet gestuurd op doorslapen en toch ging hij het doen met 6,5 week (van 23:00 tot 7:00) De grote truuk bij mij (en 2 vriendinnen van mij) was om 7 voedingen te geven waarvan 6 overdag. Dat lijkt erg veel en erg veel werk maar het was het echt waard. Die 6e voeding op de dag gaat na het doorslapen ook snel eraf hoor... Maar met 6 voedingen krijgen ze een flinke hoeveelheid binnen en hebben ze 's nachts minder trek (soms wel een beetje mama honger maar dan is een aai over de bol vaak genoeg).
    Je kindje is nog heel klein, ik zou nog even wachten met echt sturen op doorslapen maar probeer 6 voedingen overdag te geven (elke 3 uur) en 2 borsten... Als dat echt niets oplevert dan inderdaad 's nachts korter laten drinken of overwegen 's avonds flesvoeding te geven (deed ik ook omdat ik graag wilde dat mijn man een flesje kon geven en bij mij echt om 21:00 het lampje helemaal uit ging ;) )

Oja, bijna vergeten vanaf 5 weken zijn wij een strak ritme gaan voeren met ook gecontroleerd slapen overdag. Dat hielp - denk ik - ook. (Gina Ford methode)

Share This Page