alcohol en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door snoebeltje, 7 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    tja, mij is verteld door de arts dat vrouwen weleens moeite hebben met zwanger raken omdat ze teveel stresshormoon in hun lichaam hebben. ik denk dus dat stress het wel wat langer kan laten duren, maar het onmogelijk maken lijkt me niet.

    bovendien is het loslaten zoveel makkelijker gezegd dan gedaan...
     
  2. snoebeltje

    snoebeltje Bekend lid

    3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Inderdaad.
    Ik denk er elke dag aan. Ik ben vreselijk ongeduldig :( . En dat uit zich ook wel eens in spanningen. Dat gezeur van: die en die is zwanger, zo en wanneer ga jij?
    BAH! :x
    Dus dan is een wijntje op zn tijd wel welkom...
     
  3. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wij hebben moeite met zwanger raken omdat de zaadkwaliteit slecht is en ik PCO en dus een erg onrgelmatige cyclus heb. We hebben maar heel weinig kans op een natuurlijke zwangerschap, dus ook al zou ik het nu loslaten en stoppen er mee bezig te zijn (als dat al zou kunnen) dan heb ik nog bijna geen kans op een zwangerschap of er moet een wonder gebeuren.

    Dus die praatjes over stress zal misschien opgaan bij 2 gezonde mensen maar voor iemand in de MMM ligt het heel anders en zijn dit soort opmerkingen bovendien ook nog erg pijnlijk om te horen.

    Het is al bijna onmogelijk om er niet mee bezig te zijn als je allebei 'gezond' bent, laat staan als je elke maand 4 of 5 keer naar het ziekenhuis moet, medicijnen slikt, jezelf injecteert etc.

    Ik denk persoonlijk dat iedereen die zwanger wil worden er mee bezig is, er zijn er maar weinig die het echt kunnen loslaten en toch raken veel mensen (snel) zwanger...dus tsja...die theorie over stress, ik geloof er niet zo in..... ;)
     
  4. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Hier ben ik het helemaal mee eens...
     
  5. snoebeltje

    snoebeltje Bekend lid

    3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Wat is PCO?
    Wat rot voor jullie zeg... :cry:
    Ja ik kan het me voorstellen dat het dan pijn doet als iemand zegt dat je het los moet laten!
    Vanmorgen op t werk weer keihard lachende collega's met de vraag wanneer ik zwanger word.
    Ik zou bijna gaan vloeken op dit forum... :x En ik ben nog maar 2 mnd bezig (sinds nov van pil af sinds jan bezig voor n kindje), kan je nagaan... :oops:
     
  6. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Hier is een link voor je met uitleg over PCO: http://www.pcos.be/drupal/node/1 ;)

    Het komt er kort gezegd op neer dat je héél veel follikels hebt maar dat er geen uitgroeit tot een eicel en je hebt dus geen spontane eisprong.
     
  7. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik snap uberhaupt niet dat mensen nog zo dom zijn dat ze daarna vragen, zwanger worden is niet te regelen. Maar goed heb mezelf er vroeger ook weleens schuldig aan gemaakt maar zal het nu niet zo snel meer doen omdat ik weet hoe pijnlijk het is en het brengt je in verlegenheid.

    Succes verder meid!
     
  8. mendie

    mendie Fanatiek lid

    14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ook ik drink gewoon nog wel een drankje hoor..ik ben idd ook van mening dat je niet al als een zwangere moet gaan leven als t misschien nog wel een jaar of langer kan duren. zodra de positieve test er is stop ik uiteraard meteen.
     
  9. snoebeltje

    snoebeltje Bekend lid

    3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Dank je wel :)
     
  10. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik ben zwanger geworden in de maand dat ik geen druppel alcohol heb gehad.
     
  11. Mijs

    Mijs Fanatiek lid

    14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Alcohol voor mij niet zo'n probleem om op te offeren. Maar filet americain daarentegen.... Ben er sinds een paar jaar helemaal wég van. Je wordt bedankt, Sonja Bakker!
     
  12. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Je kan vantevoren niet ruiken hoe lang het gaat duren eer je een keer zwanger bent (helaas) en ik vind het persoonlijk een beetje onzin om vantevoren al dingen op te geven...
    Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje krampachtig.

    Natuurlijk moet iedereen doen waar hij/zij zich goed bij voelt en dat respecteer ik dan ook, maar ik zie hier op t forum echt heel veel meiden die zich om elke scheet (bij wijze van spreken) druk maken of het de kans op een zwangerschap verkleint of wat dan ook.

    Zwanger worden is voor de meesten al stressvol genoeg omdat het vaak gewoon niet 1,2,3 lukt, maak het voor jezelf dan nog enigszins relaxed door niet zo krampachtig bezig te zijn met wat wel en niet mag. Dat komt wel als er een posi test is ;)

    Dus geniet lekker van je glaasje wijn!

    Btw; ik was de eerste maanden ook heel krampachtig bezig met alles en dronk niks, of alleen vóór mn ei.
    De maand waarin ik zwanger werd is de maand dat we getrouwd zijn en ik heel wat gedronken had op de bruiloft ;) (overigens na een jaar en 3 miskramen)
     
  13. snoebeltje

    snoebeltje Bekend lid

    3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Doe ik ;)
    Ik kan bijna nergens anders aan denken dan aan zwanger worden en dat komt ook omdat 3 vriendinnen van me zwanger zijn :(
    Dus ja naast erg ongeduldig ben ik ook nogal neurotisch...Kan het maar moeilijk loslaten. Daar helpt een slokje wijn in t weekend wel tegen...en gebeurt er ook makkelijker wat er nodig is kindjes te krijgen :)

    Pff was je niet vreselijk ongeduldig na n jaar?
    En 3 miskramen...hoe ga je daar mee om?
    groetjes van mij
     
  14. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Het is logisch dat je echt heel veel aan zwanger worden denkt en dat je fantaseert over hoe het zal zijn met een kleintje enzo, is echt heel normaal, je wilt het namelijk supergraag :)
    Mensen zeggen wel eens 'joh, als je er niet zo mee bezig bent komt t vanzelf wel'. Dat is echt een opmerking van mensen die zwanger worden als ze door een man aangekeken worden ;) (ok, er zijn uitzonderingen..)
    Maargoed, het is nu eenmaal zo dat je er echt veel aan denkt en ik vind dan ook dat je best dingen mag blijven doen om het voor jezelf nog enigszins relaxed te houden (voor zover dat kan).

    Nouja, ongeduldig was ik niet echt meer na die tijd, meer teleurgesteld in mn eigen lichaam. Ik had de moed een beetje opgegeven. We waren er nog steeds druk mee bezig natuurlijk, maar ik had niet zoveel hoop meer rond mn NOD zoals in het begin.
    3 miskramen, ik weet niet hoe ik daarmee omging, ik moest er gewoon mee omgaan.. (weet niet zo goed hoe ik hierop moet antwoorden ;))

    In ieder geval: Klusze en probeer nog lekker te genieten van bepaalde dingen nu het nog kan ;) Hopelijk is het snel raak! :)
     
  15. snoebeltje

    snoebeltje Bekend lid

    3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Is ook moeilijk om te omschrijven wat er dan in je om gaat, begrijp ik.

    Dank je voor je reactie. Ik zie dat jij zwanger bent, gefeliciteerd meid!
     
  16. Trees

    Trees Niet meer actief

    Drink gerust een wijntje tussen je eisprong en een eventuele positieve test. Daar krijgt je baby heus geen FAS van :rolleyes:. Ik heb me ook bijna een jaar lang alles onthouden met als resultaat een heleboel miskramen en een jaar niet geleefd. De laatste maanden probeer ik dat wat los te laten en dat leeft een stuk fijner. En weet je wat mijn gynaecoloog na elk bezoek zegt? Meid drink gerust een wijntje en ontspan een beetje. Lijkt me een prima advies en succes met zwanger worden!
     
  17. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    Ik doe het persoonlijk niet, omdat je met het drinken van alcohol een slechtere kwaliteit eicel kan hebben. Dat zal misschien niet met 1 wijntje zijn, maar ik neem het zekere voor het onzekere en drink het helemaal niet.
    Vorig jaar waren wij een periode niet bezig met zwanger raken en raakte ik onverwachts zwanger, terwijl alle artsen ons hadden gezegd dat dat uitgesloten was. Omdat wij niet zwanger konden raken, dronk ik ook geregeld wijn (en veel koffie!)en heb toen een mk gehad. Ik zeg niet dat het daarvan komt, want dat hoeft helemaal niet, maar echt lekker zit het me toch niet en voor mijn eigen gemoedsrust drink ik het nu dus niet. Maar ieder zn eigen keuze. Ik veroordeel in elk geval niemand die alcohol drinkt terwijl ze zwanger wil raken. Wel als ze zwanger is natuurlijk, want dan bestaat gevaar voor FAS, maar dat gevaar ontstaat pas als er een bloedband is.
    Dus ik zou zeggen, doe waar jij je het prettigst bij voelt!
     
  18. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik dronk in het begin na mijn ei geen wijn meer, lette meer op e.d en juist in de maand dat ik gewoon een wijntje dronk ( 1 of 2 keer maar hoor) werd ik zwanger.
    Ik zou gewoon lekker een wijntje drinken want je weet inderdaad nooit hoelang het nog kan duren en je leven helemaal aanpassen is nergens voor nodig.

    Enne, opmerkingen e.d over dat stress en er te veel mee beizg zijn een zwangerschap 'tegenhoud'...wat een kul....dan moet iedereen maar op vakantie gaan of een ontspannend iets gaan doen voor een maand en dan raken ze vanzelf zwanger....joepie, kunnen alle fertiliteitklinieken weg enzo...wat een onzin :(
     
  19. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    Haha, ik ga er volgende maand ook maar weer aan geloof ik ;)
     
  20. snoebeltje

    snoebeltje Bekend lid

    3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Meiden ik zou zeggen:
    PROOST! OP HET ZWANGER WORDEN EN OP DE LENTE!
    Fijn fijn fijn om hier mijn ei :) kwiijt te kunnen.
    Liefs
     

Deel Deze Pagina