buitenbaarmoederlijke zwangerschap operatie

Discussie in 'Miskraam' gestart door lamisha1980, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamisha1980

    lamisha1980 Fanatiek lid

    1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Hoi dames,

    Helaas heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en is zaterdag avond mijn linkereileider samen met het vruchtje verwijderd.
    Mijn vraag is hoelang duurt het herstellen? En wanneer mag je weer zwanger worden? En is er net zoveel kans op zwangerschap als met 2 eileiders? Alvast bedankt
     
  2. Mellshariff

    Mellshariff Bekend lid

    22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Ik heb afgelopen maart ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad linkereileider met vruchtje verwijderd. Het herstellen verschilt denk ik per persoon, na 2 weken was ik weer in orde gewoon. De gyn vertelde mij dat ik nog steeds goed vruchtbaar ben, maar de angst blijft natuurlijk wel heel erg. Maar 4 maandjes later was ik weer opnieuw zwanger en morgen 7 weekjes. Dus je kunt zeker nog prima zwanger raken. Ik zelf heb 1 menstruatie afgewacht en ben daarna weer gaan proberen. Succes!!
     
  3. lamisha1980

    lamisha1980 Fanatiek lid

    1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap..wat vreugde in je leven mag ook wel
    Een keer. Ik hoop dat ik dat ook ga meemaken alhoewel ik al 38 jaar ben :(
     
  4. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Hier ook een positief verhaal.
    29 maart 2016 is mijn rechte eileider met vruchtje verwijderd.
    Ik was na 4 maanden weer zwanger van onze zoon. En nu in de 2de ronde weer zwanger
     
  5. lamisha1980

    lamisha1980 Fanatiek lid

    1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Gefeliciteerd en superfijn om te horen! Brengt wat hoop
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarbij mijn rechter eileider is verwijderd. Helaas duurde het hier wel wat langer voordat ik weer zwanger was (operatie maart ‘16, positieve test februari ‘17). Maar wat wel heel positief is aan mijn verhaal, is dat die zwangerschap is voortgekomen uit een eisprong aan de linker kant, de “verkeerde” kant dus :). Dit weet ik zeker omdat ik die maand cyclusanalyse kreeg.
     
  7. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap wel een wat langer herstel gehad, had niet alleen met de buitenbaarmoederlijke zwangerschap te maken maar ook met de situatie op dat moment en de vastgestelde endometriose. Wij zijn 2 maanden later weer verder gegaan met de mmm (probleem bij beide).
    Een zwangerschap heeft nog wel wat langer op zich laten wachten mede door 2x een pauze. Uiteindelijk met statistisch gezien 3% kans zwanger geraakt met een escape-iui.
     
  8. Suzanneke

    Suzanneke Bekend lid

    14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hey meid, wat vervelend om mee te maken!! Hier ook meegemaakt, linkereileider + vruchtje verwijderd.. Na een paar weken weer volledig hersteld, hebben de eerste menstruatie afgewacht eerder had ik ook niet zo'n zin omdat m'n buik nog pijn deed.. Maar binnen 3 maanden was het raak, en nu ongepland, dus ben er niet minder vruchtbaar van geworden volgens mij..
     

Deel Deze Pagina