vroege echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door rijswijkse, 29 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Vandaag een vroege echo gehad na een week positieve testen.
    Helaas weet ik niet hoelang ik zwanger ben maar ga er vanuit dat het morgen 5 weken moet zijn.(hoopte 6)
    We hebben een tijd in de medische molen gezeten en iui gehad,helaas niet gelukt en vervolg was ivf door omstandigheden en bang voor de punctie maar even laten rusten.
    Dus ik verwachte niet dat ik nog natuurlijk zwanger kon worden na maanden geen echo en medicijnen.
    Vandaag dus een echo gehad en zag mooi verdikt slijmvlies en geen vocht maar helaas geen vruchtzakje enz.
    Moest gelijk met spoedbloedprikken en 1 uur wachten in het ziekenhuis op de uitslag en daarna de vervolg stappen bespreken met haar
    HCG was 380 en ze gaf aan dat het wijst op 4 weken of korter zwanger dat kan toch niet dan had ik als terug reken op 2 weken en 6 dagen een positieve test.
    Woensdag moet ik weer bloedprikken en krijg in de avond de uitslag.
    Als begin te bloeden of erge buikpijn krijg moest gelijk bellen.
    Moet ik me voorbereiden op een miskraam?
     
  2. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Heb je wel een regelmatige cyclus? Als je niet weet hoe lang zou er toch een mogelijkheid kunnen zijn dat je nu 4 weken bent? Hopelijk is woensdag je hcg mooi gestegen en groeit er een klein wondertje in je
     
  3. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    ja vrij regelmatig maar heb vorige week zondag getest 21 mei dus moet denk ik echt verder zijn.
    Weet nog dat het een dinsdag was dus zal morgen 5 weken zijn kan niet korter.
    Kan alleen late eisprong zijn maar dat weet ik niet,ga maar van het ergste uit helaas.
     
  4. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
  5. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    dat dacht ik ook maar ze vertelde dat het echt 4 weken was of korter :(
    We zien het wel woensdag eerst bloedprikken en afwachten.
    Ze houden me trouwens goed in de gaten omdat ik in 2009 een bbz heb gehad met een besparende eileider,die nu niet meer doorgankelijk is dus kan ook nog een bbz zijn.
     
  6. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Misschien zit je net voor de 5 weken. Echo's rondom dit termijn zijn altijd lastig qua voorspellen of een zwangerschap goed gaat of niet. Morgen zal er oploop via hcg moeten zijn dat zegt op deze trermijn meer. Succes en sterkte met deze onzekerheid
    Als je spontaan zwanger bent is dat wel een mooi cadeau
     
  7. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Helaas is het niet goed.
    Vandaag ook echo gehad heel licht bloedverlies,moest ook bloedprikken.
    Dus gelijk doorgelopen naar de gyn en verteld van het bloedverlies.
    Moest direct blijven en echo gemaakt,weer niks te zien eileiders nu wel te zien en opgemeten.
    Ze vertelde dat direct moest bellen als ik buikpijn kreeg,want ik kon dood gaan.
    Schok behoorlijk en vond het wat overdreven maar ze bleef er op hameren dat ik moest bellen.
    Ze zei liever 1 keer te veel dan te weinig.
    Bloeduitslagen waren nog niet binnen was storing dus ze zal me bellen als hij binnen was.
    Ze belde 10 minuten later toen ik aan het rijden was en me hcg was gestegen tot 470 dus ze verdenken een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    Moest direct een afspraak maken voor vrijdag (moet werken dan) en wilde die direct plannen dus zei dat ik moet overleggen met me werkgever,ze zei is goed zet wel in je dossier dat je urgent een afspraak moet hebben.
    Dus ben bang dat het echt een bbz is anders gaat ze er niet zo over door.
    Aan de andere kant heb ik zoiets haal die eileider er maar uit die doet het toch niet meer.
    Ga vrijdag dat aankaarten wil hem eruit hebben ook al is het geen bbz.
     
  8. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Als er niets te zien is dan moet het haast idd wel een bbz. Dat kan idd gevaarlijk zijn vooral als er bloed in de buikholte komt. Hoe laat heb hè vandaag de afspraak?
    Sterkte
     
  9. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Nu dus zit echt in spanning te wachten.
     
  10. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Hoe is het nu met je??
     
  11. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    ze weten nog steeds niks,bloed was iets gestegen.
    Dus morgen weer,blijf op controlle tot het hcg op 0 staat.
     
  12. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Begrijp ik dat het een bbz was??
    Heel veel sterkte met alles....
     
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Jeetje wat eeb paniek. Spreken over doodgaan terwijl er nog geen diagnose is is wel erg hysterisch.
    Je zwtest kan ook oo je eisprong gereageerd hebben waardoor je nu dus idd 4-5 weken zwanger bent. Dit beeld klopt prima bij de echo en je hcg waarden. Ik zou hier vanuit gaan en niet van een mk of bbz. Je hcg stijgt ( weet je ook de waardes)
    Alertheid wel houden uiteraard.
     
  14. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    helaas is het over.
    HCG gister gezakt tot 60 dus nu verder afwachten.
    Zeker wat hebben ze me bang gemaakt!
    Wil daar zeker een gesprek over.
    Ik durf niet meer zwanger te worden dus ga met de gyn er een gesprek over.
    Laat het vandaag even rusten en morgen ga ik bellen.
     
  15. Roos198

    Roos198 Actief lid

    3 mrt 2017
    159
    56
    28
    Jeetje, heftig allemaal zeg! Heel veel sterkte!
     
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    He Gadver..
    Zwanger worden durf je echt wel weer. Eerst dit maar eens achter de rug hebben en verwerken.

    Heb 4 x een missed abortion gehad met veel complicaties. En nu trotse mama van een prachtig meisje.

    Goed dat je een gesprek aanvraagt.
    Sterkte!
     

Deel Deze Pagina