♡ De 1000+ dagenclub | Pt. 5 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat een hel. Het is 2.00..
    Serieus.. waarom?! o_O

Mya vindt dit leuk.
  2. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    @Nina Sanders wat akelig! Uiteindelijk nog in slaap gevallen? Pieker je ergens over of lukt het gewoon niet? Zie je er tegenop om aan het werk te gaan?
    Het kan natuurlijk ook iets hormonaals zijn. In de zwangerschap deed je toch accupunctuur? Ik heb daar verder geen ervaring mee, maar zou dat nog het proberen waard zijn? Je hebt je rust wel heel hard nodig.

Mya, Nina Sanders en Magnolia29 vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Uiteindelijk wel ja maar ik kon er maar moeilijk uit komen haha. Pieker niet echt denk ik. Ik zie altijd weer even op tegen het werken. Maar meer omdat alles voor m’n gevoel dan weer op rolletjes moet lopen. En de druk van presteren op het werk erbij. Maar daar ben ik gauw weer aan gewend en ik heb dan ook altijd weer zin om aan het werk te gaan. Maargoed. Zal wel loslopen. Acupunctuur zou misschien kunnen helpen.
    Komt vast goed!

Mya, Magnolia29 en Fanne vinden dit leuk.
  4. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Joehoe! Ik heb gewoon een datum! Hou hem nog even voor mezelf (alleen man weet hem natuurlijk), want oh als ik het zo zwart op wit zet, wordt het wel heel echt. En ik ben dan bang om teleurgesteld te zijn, als het nog uitgesteld wordt.
    Maar zo fijn!
    Ben alleen nog niet helemaal eruit welke pijnstilling ik wil tijdens de bevalling. Ik kan in ons ziekenhuis kiezen uit een injectie, dat werkt vrij snel of een ruggenprik.
    De gynaecoloog neigt eigenlijk naar de injectie, omdat je bij een ruggenprik afhankelijk ben van de anesthesie en bij een injectie niet.
    Omdat ik eigenlijk vooral op zoek ben naar iets rustgevends, heeft ze me nog valium mee gegeven, dan kan ik thuis eens kijken hoe ik daarop reageer.
    Pfoe, ik vind het zo lastig. Dit wordt mijn laatste bevalling en ik wil zo graag een mooie ervaring. Wat is dan wijsheid?

Mya, Magnolia29 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Hier alle keren geen pijnstilling gebruikt maar heb het vooral de laatste keer heel bewust meegemaakt omdat het voor mijn doen lang duurde (7 uurtjes) waarvan 4 uurtjes aan de weeenopwekkers. De andere twee keer ging het sneller. Maar als ik lees hoe @Nina Sanders haar bevallingen ervaart dan vraag ik me af of ik het niet anders had moeten doen (ik was vooral bang van alle verhalen over eeuwige rugpijn door de ruggenprik en had ook niet echt tijd om er over na te denken, bij de tweede was het sowieso geen optie meer omdat ik met volledige ontsluiting met spoed naar het ziekenhuis moest).

Mya, Fanne en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Mya en Fanne vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zoals ik het lees zat de epidurale er elke keer rond 11 / 11.30 in. :p
    Bij nr 1 en 4 had ik toen 5 cm ontsluiting. Bij nr 2 en 3 3 cm.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    @Fanne wat fijn dat er een datum is! Kun je daar naar toe leven.
    En w.b. pijnstilling, daar heb ik geen ervaring mee, ook niet gemist. Maar ik beviel ook thuis (behalve bij de 1e), dus er was ook geen optie voor een ruggenprik, en ik moet heel eerlijk zeggen (zonder iemand tekort te doen die wel een ruggenprik o.i.d. gehad heeft!!) dat ik het wel enorm stoer vond van mezelf dat ik door zoveel pijn was gegaan, en er daarna met moeite (nouja, bij nummer 1 en 3 dan) een kind uitgeperst had. Maar dat is dus echt voor mij persoonlijk, ik vind niks van anderen die wel of geen ruggenprik nemen, ieder moet doen wat past bij haar. Bij mij paste het om het niet te doen :)

@Nina Sanders kun je je ogen een beetje open houden na zon korte nacht?

@hier, gaat alles goed. L vond de peuterschool weer geweldig. Volgende week vieren ze kerst, dan mag man mooi kerst gaan vieren daar. MEestal pak ik dat soort dingen altijd op, net als 10 minuten gesprekken, maar het is zijn dag, de woensdag, tot 1 januari, dus hij mag gaan :) En stiekem vindt hij het wel leuk, hij geniet ook zo van haar, omdat hij van haar het meest meekrijgt. Bij de anderen had hij nooit zo lang een dag thuis met hem of haar. Bij haar is al vanaf dat ik ging werken na mijn verlof thuis met haar op woensdag. Ze trekt ook echt meer naar hem toe, zo leuk om te zien.
    Net ook 10 minutengesprek gehad over jongste zoon, dat gaat, zoals verwacht, best op school. Van oudste dochter hebben we nog geen gesprek, maar volgens mij komt daar in januari een definitief adviesgesprek voor, voor de middelbare. Dan is er een open dag op de school waar ze heen wil, en dan kunnen we haar aanmelden. Pff, het gaat echt veel te snel allemaal hoor, volgend schooljaar 2 op de middelbare, en 2 op de basisschool, geen kind meer thuis :eek:

En nu weer aan het werk :) Fijne dag!

Mya, Fanne, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Fanne Wat fijn dat je al een datum hebt joh! Nu ben ik natuurlijk wel rete nieuwsgierig :roflmao: Maar hey, we merken het vanzelf ;)
    Qua pijnstilling vind ik het altijd moeilijk om advies te geven, iedereen ervaart het zo anders. Ik heb bij beide een ruggenprik gehad. Bij N was de hele bevalling traumatisch en heeft de ruggenprik niks toegevoegd :rolleyes: En bij V was het juist fantastisch en was hij uitgewerkt op t moment dat ik kon persen. Geweldig!

10. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    :eek::eek:
    Ik zat net te kijken in onze Greenchoice app. Dinsdag hebben we alle 4 gedoucht en stond de kachel in de woonkamer (we hebben van Tado slimme radiatorknoppen, dus kunnen elke apart bedienen enz) op 19. Kostte ons even €20 voor 1 dag!! :eek::eek:

Mya vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Joh. Wij hebben gisteren ook 13 kuub alleeen aan gas verbruikt. Tegen 2,78€

12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Pffff wat een prijzen ook. Is toch vreselijk? Dat het potverdorie een luxe is om te kunnen douchen en de kachel aan te kunnen doen... Kan daar zo verdrietig van worden!

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ook hoor. Bizar toch

14. Habibati

Habibati Niet meer actief

Hier heb ik 1koelkast met vriezer uitgetrokken, gebruik ik nog nauwelijks de droger (heb max 3wassen op 1week) staat de cv uit (anders een verbruik van bijna 11000kwh), is het nachtlampje van A uit en nog betaal ik 250eur in de maand. Vind dit echt schandalig. In België krijgen we hulp twv 31eur per maand voor woningen zonder gas. Gaat jammer genoeg niet helpen om aan een iets normaal tarief te kunnen verwarmen.

Mya vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    11000? Bedoel je 1100?

16. Habibati

Habibati Niet meer actief

Nee 11000kwh op jaarbasis. Woon in een huurwoning dat verwarmt wordt met accumulatie kachels. Staan er 4beneden. 1kachel verbruikt 25kw per nacht. Reken maar uit. Met de huidige tarieven onbetaalbaar en le de huisbaas ziet nog steeds niet de nood dat zijn krot dringend renovatie nodig heeft.

Mya en Boordevol vinden dit leuk.
  17. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Goedemorgen!

Bedankt voor jullie reacties m.b.t. de ruggenprik. Net wat @Boordevol zegt: door het lezen van de ervaringen van @Nina Sanders denk ik van moet ik dit me deze laatste keer niet gunnen? Maar @Magnolia29 ik begrijp dat bij N hij niet werkte?

Eigenlijk gaat het mij niet zo zeer om de pijn, maar vooral dat ik altijd slecht kan ontspannen en door de pijn wordt dat alleen maar lastiger. Ik zit mezelf echt in de weg dan. Met zo'n injectie was de baby er vorige keren in no-time, alleen word je daar weer high van en dat vind ik ook weer geen fijn gevoel, zeker niet als hij uitgewerkt raakt.

Wat betreft de gasprijzen: eigenlijk houden wij dat dus niet echt in de gaten. Als het koud is, wil ik wel gewoon het hier in huis een beetje aangenaam houden. Al staat de verwarming nu wel 2 graden lager dan eerst. Verder hebben we onze extra koel/vriescombinatie uitgezet. In de winter hebben we die eigenlijk niet nodig. Maar omdat ik nu sneller last van mijn rug heb, wil ik wel gewoon regelmatig in bad en dat blijf ik wel gewoon doen.

Wat zijn verder jullie plannen voor vandaag? Vanmorgen is A naar school en J naar de peutergroep. Ik ga mijn standaard dingen doen voor de donderdag: fysio, versproducten halen op de markt, boodschappen bestellen, wassen en om 12 uur haal ik A en J op.
    Vanmiddag extra check bij de verloskundige. Gisteren in het ziekenhuis was mijn bloeddruk namelijk echt veel hoger dan normaal. Hij is bij mij altijd 110/60 en gisteren hebben ze hem vier keer gemeten en was hij iedere keer rond 170/90.
    Vanavond nog een afscheidsetentje van een collega. Man kon vanmiddag niet thuis werken, dus ik kan niet naar het middagprogramma. Helemaal prima. :)

Mya, riean en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Ik heb alleen met J een ruggenprik gehad. Bij L heb ik er wel om gevraagd, maar niet gekregen ‘omdat ik er bijna was’. Niet dus, want de ontsluiting bleef op 7 cm steken omdat ze een sterrenkijker was. Bij J heb ik dus heel tijdig gezegd dat ik een ruggenprik wou en deze bij 4 cm gekregen. Volgens mij was hij er een half uur later. Ruggenprik zelf heeft niet meer gewerkt, maar gewoon het idee dat ik hem kreeg, zorgde al voor zoveel rust. Bij alle drie de bevallingen heb ik overigens weeenopwekkers nodig gehad. Bij J omdat het een inleiding was, bij Z en L omdat de weeeen niet krachtig genoeg waren op het einde.

Mya vindt dit leuk.
  19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Hier ook 20 euro als iedereen doucht en de verwarming aanstaat. Ik laat de verwarming wel vaker uit nu. Merk dat het op de een of andere manier wel went 16/17 graden. Terwijl ik daar vroeger niet aan moest denken. Vind eht gewoon zonde om straks 600 euro voor verwarming kwijt te zijn.

20. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Wat een bedragen @Habibati en @Boordevol!
    Mijn man houdt het in de app bij. Wij betalen nog tot eind 2024 de oude tarieven, door stom geluk heeft mijn man ze net op tijd vast gezet voor een paar jaar. Zonder dat we wisten dat het zo gaan stijgen.
    Maar maandag had de verwarming de hele dag op 19 gestaan (vermoedelijk is het dan 18 graden in huis, hij staat niet helemaal goed, ik moet het eens nameten met een thermomer), omdat de kinderen alleen thuis kwamen na school. En 1 kind in bad volgens mij, en elke avond gaan er sowieso 3 of 4 douchen. Toen was er 9 kuub verbruikt. En dinsdag weer. Toen 2 keer het bad vol laten lopen (eerst jongste zoon, daarna ik). De CV staat bijna nooit aan verder. Nu het zo koud is gaat hij vroeg in de ochtend wel aan, omdat het dan onder de 19 is, maar de eerste die uit bed komt (meestal mijn man om half 6) steekt de houtkachel aan. Daar is het zo boven de 20 graden mee. En als we die dan de hele dag brandend houden, gaat de CV alleen aan voor warm water.
    Boven hebben we geen verwarmingen (alleen op onze kamer, maar die is altijd dicht) en elektrische vloerwarming in de badkamer. We hebben nu als test een infraroodpaneel, voor op ons kantoor, en dat is heerlijk! Dus op dit soort dagen komen we op 3 kuub ofzo. En met ons lage tarief stelt dat niks voor. Maar als ik die 9 kuub (en dat is het dus niet eens 20 graden in huis) met de nieuwe tarieven moet betalen, pfff

Pff, vannacht voelde ik me even @Nina Sanders :roflmao: ruim 1,5 uur wakker gelegen vanaf 3 uur. L ging ook steeds huilen, en de vierde keer dat ik er naar toe ging zei ze:' En nu ga ik op papa's plekje liggen'. Eh...oke. Dus madam is maar tussenin gekropen (na een nachtelijke discussie dat op papa's plekje niet kon omdat hij daar zelf lag). Gelukkig viel ik daarna wel weer in slaap tot de wekker ging.
    Nu aan het werk thuis. Vanavond avondje intratuin met mijn zussen, zin in!
    Morgen heb ik helemaal niks in de agenda staan, voor het eerst deze week, ik ga ook lekker weinig doen. Rommelen in huis, beetje opruimen (want zaterdag weer een hele dag in de sporthal met dochter), en verder relaxen :thumup:

Mya, Fanne en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina