Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hier gaat ook alles zn gangetje. We hebben een zeer tevreden meisje tot nu toe en nog weinig last van krampjes of andere ongemakken gelukkig. Ondanks dat we een co-sleeper hebben, wordt die weinig gebruikt nog, want ze slaapt veel lekkerder gewoon naast ons in bed, heerlijk:)

    Ik ben ook benieuwd hoe het met @VaMosS is!
     
  2. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Een borstontsteking krijg je niet van een zalfje die je op je tepel smeert.
    Die krijg je van het niet goed leegdrinken van je borst. Dus als er melk achterblijft.

    Bepanthen zou ik alleen niet zo snel op mijn borsten smeren. Dat is voor uitwendig gebruik. Oftewel elke keer als je de kleine aanlegt moet je eerst je tepel goed schoonmaken.

    Je hebt speciale tepelcreme die wel geschikt is. Lanoline zit daarin. Ik heb eentje van weleda, maar je hebt diverse merken.
    Die is veilig om je kleine aan te leggen.
     
  3. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Kleine man is hier vandaag 4 weken en al een kilo boven zijn geboortegewicht.

    Alle twijfel over of mijn bv toereikend is (dat heb ik elke keer weer) is hiermee van de baan.
    Hij doet het hartstikke goed.
     
  4. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Ja idd een flinke groei, maar dat kon geen kwaad zeiden ze.
    Ik hoef ook pas 5 maart voor het eerst echt naar het cb maar was nu even op het inloopspreekuur geweest.

    Ritme... m’n man is nog een weekje vrij.
    Maar vind het vinden van een ritme nog lastig. Ben elke dag aan het wassen en voorheen eens per week
    Verder kom ik nog niet aan zoveel dingen toe. Ook nog veel bezoek tussendoor!

    @brusje
    Ik moest juist tepelzalf van Mandela gebruiken Purelan.
    Hielp wel goed. Gelukkig gaat het nu weer goed.
     
  5. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Verstopping door de zalf. Ik weet hoe het voelt. Dus verstopping van buitenaf. Als ik niks had gedaan, was ik echt ziek geweest.
    En bepanthen mag op de tepel, is dan nog steeds uitwendig gebruik en hoeft niet afgewassen te worden. Andere middelen mag weer niet.
     
  6. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Is allebij met lanoline, purelan is volgens mij 100% lanoline.
    Ik heb een potje met lanoline, voor het lanoliseren voor de wolbroekjes. Maar ik smeer niet zomaar iets hoor! Ik laat me goed voorlichten en zoek ervaringen op.Alleen voor nu smeer ik gewoon niks meer, behalve bvmelk laten drogen. Maar mijn tepels zijn niet kapot. Gelukkig!
     
  7. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    O fijn dat ze niet kapot zijn!
    Ja en er zijn zoveel middeltjes. Doen waar je jezelf het fijnst bij voelt.
     
  8. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Even een vraagje over het vloeien..

    Hoe heftig was dit nog na 2 weken bij jullie?
    Ik kon afgelopen week met een normaal maandverbandje wel door en kleur verschilde van helderrood tot bruin/gelig.. maar vannacht voelde ik het stromen en dus het bed rood en weer kraamverband uit de doos gehaald en ook 2 keer aardig vol..

    Kan dit normaal zijn dat het ineens weer heftiger op komt zetten?
     
  9. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ja hoor totaal normaal.
    Eerst wordt het minder en dan komt het weer heftiger en van daaruit wordt het langzaam minder. Ik ben altijd 6 weken er zoet mee. Bij alle 5 en nr 6 zitten we op 3 en halve week nu
     
  10. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Oke! Overdag is het ook weer normale hoeveelheid geworden.. ik heb de hele nacht hoestbuien gehad, dat heeft er misschien ook wel mee te maken gehad.
     
  11. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @HHJ
    Heel normaal. Hier was het een dag min of meer gestopt. Toen verloor ik opeens nog een flink stolsel na 2 weken. Daarna ook weer even heel rustig en toen toch opeens weer aantal dagen vrij veel. Nu lijkt het iets stabieler.
     
    HHJ vindt dit leuk.
  12. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    ik was vorige week ziek, toen kwam het vloeien ook plots weer flink opzetten na 4 weken. heel normaal hoor!

    Hier was de kleine man na 3 1/2 week al een kilo erbij gekomen, de borstvoeding loopt heel goed deze keer. Hij had een week flink last van krampen vorige week maar dat lijkt nu weer over. Hele relaxte baby verder.

    Ik heb echt een horror maand gehad de afgelopen maand. Er is veel gebeurd oa zoon weer een hevige episode gehad met een lange opname, plotseling relatie crisis... Er is nu weer wat rust maar heb veel tijd nodig om alles te verwerken...
    Zo jammer van de kraamtijd :(
     
  13. Kanarie1988

    Kanarie1988 Actief lid

    28 jul 2016
    447
    508
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Klinkt inderdaad niet alsof je kan genieten van je kraamtijd op deze manier :(
    Hopelijk blijft de rust nu en kan je wat bekomen!

    Onze kleine man is morgen alweer 3 weken. 3 weekjes geleden begonnen de weeën nu duidelijk op te komen :eek: hij weegt ondertussen ook al 860g meer dan zijn geboortegewicht dus de bv loopt echt wel goed. Jammer genoeg wel vaak krampen en melk terug geven, vrees voor een reflux baby :( is zo zielig voor ons kereltje ... :(
     
  14. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Wat vervelend dat het zo is gelopen de afgelopen weken.. ik hoop dat je zoon het inmiddels weer goed maakt en jullie de rust weer vinden in de relatie.. zo kun je inderdaad niet genieten in de kraamweken
     
  15. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Wat vervelend voor je @MamaDeluxe
    Wel fijn dat de baby het zo goed doet en zoveel is gegroeid. Hoe zwaar was hij bij de geboorte?
    Hopelijk deze maand een betere.
     
  16. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Dankjewel allemaal!
    Met mijn zoon gaat het weer goed gelukkig. We maken ons nu alleen wel druk om het corona virus...zucht.
    Mijn mannetje woog 3245 bij de geboorte @brusje en na ruim 3 weken 4210.

    is iedereen inmiddels bevallen? Zullen we dan naar de mama afdeling verhuizen?
     
  17. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Dat is idd een prachtige groei.
    Hier gaan we langzaam omhoog. Maar het is ook maar net op wie de kids lijken. Alle kids die lijken op mij zijn spontaan geboren met een gewicht tussen de 6 en 6 en half pond. De kinderen die lijken op hun vader zijn ruim 8 pond en wilden liever niet geboren worden. Die kinderen zijn ook oo de bovenlijn gebleven en de andere ziten meer op de onderlijn.

    Is iedereen nu bevallen? En is er al een andere groep?
     
  18. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
  19. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63

Deel Deze Pagina