Hier ook een meisje doet goed kan slapen als ze wil, maar niet in die mate als bij jou. Ze heeft eens van 18u tot 9u geslapen , dat was het langste. Wij laten ze ook nooit langer liggen dan 9u, het gebeurt eens in de 2 weken dat we ze wakker moeten maken. Bedtijd is 19u30. Dat wandelen herken ik ook. Rechttrekken op 8,5 maanden en direct ook stapjes rond de box. Vlot rond de tafel lopen was met 10 maanden. Sinds 1 week loopt ze ipv kruipen of lopen op knieën. Met 16,5 maanden dus. Eens ze er klaar voor zijn, zijn ze er rap mee weg ondervind ik bij een laatbloeiertje. Met zitten net hetzelfde, zij is nooit omgevallen ..
Wij hebben ook een luxe editie hoor, is nu 2,5 en ligt doorgaans rond 18:00-18:30 en uit zichzelf komt ze meestal niet eerder dan 10:15, record staat op 12:05. Is ze rond 10:00 op dan nog een middagtuk en wat later naar bed weer (koers van 19:00-19:30). Mankeert niks, is juist ontzettend wijs voor dr leeftijd. Ja praten nog niet echt op niveau, begrijpt wel ontzettend veel, maar qua inzicht en motoriek kan ze deels meedoen met de kleuters. (Rijgen, prikpen, pincetgreep etc) Maar als je er eentje hebt zet voor de gein eens een ipcamera in dr kamertje want veelal dachten wij dat ze sliep maar zat ze gewoon super super stil te spelen/oefenen in dr bed en dingetjes te oefenen zoals knufje achter dr rug gooien en dan naast dr weer oppakken. @GroeneBomen dochter hier is aan de ene kant ook zo'n analytische "kat uit de boom kijker" als t te druk is of te wild voor haar gevoel is t gewoon "nee" en komt ze er in terecht is t keihard "uuuuuit!!!!" Aan de andere kant staat ze, naar we hoorden, bovenaan de grote glijbaan te joelen en stuiteren op de kdv om vervolgens op dr buik met gezicht and naar voren er af te gaan (wat niet mag) en slaapt er niemand meer als zij ook slaapuurtje heeft op de kdv want dan is ze de partystarter en staat binnen no-time t hele span met knuffels en speentjes te gooien al springend en joelend in bed...Dat ze niemand nodig had voor een feestje dat horen we dagelijks rond 03:00 maar de schommel vindt ze doodeng, de glijbaan hier moeten we dr vasthouden (die is een heel stuk lager....), de trap aflopen (achteruit heeeel soms vooruit) is al meer niet dan wel want oeeeh eng.
Heb je zelf gepolst voor een verwijzing voor de fysio of begon (bijv.) t CB hierover? Apart hè dat ze relatief snel moe zijn nadat ze een hele nacht hebben geslapen, maar vervolgens in de middag kennelijk wèl een kwart dag kunnen overbruggen..
Ik had toch een afspraak bij t cb dus heb er toen naar gevraagd. Was afgelopen week. Zoon is nu 17 maanden en met 18 maanden konden ze pas verwijzen naar fysio. Ik moest dus nog een maand wachten. Maar ach hij kruipt en liep al goed langs de tafel dus hij zou wel binnen een paar weken los lopen dacht ze. Ik heb maar niet gezegd dat ie dat al een half jaar doet maar dat er geen vooruitgang in zit. Wat slapen betreft vind ik het nu wel fijn eigenlijk. Mijn oudste zoon zit op school dus als hij uit school komt is de kleinste net wakker en kunnen we wat gaan doen. En ik heb zelf ook ff rust s morgens .
Dat had mijn zoon ook wel. Toen hij nog op één dutje zat, was het eentje heel vroeg in de voormiddag en dan ging de rest van de dag prima zonder slaap. Maar zo veel als bij jou slapen, dat vind ik wel bijzonder. Maar misschien is het inderdaad jaloezie: hier altijd kinderen gehad die tussen vijf en zeven wakker zijn.
Onze zoon was en is ook zo'n slaapkop. De eerste 14 maanden waren vreselijk in de nachts. Hij werd meerdere keren wakker, maar vanaf het een of andere moment moest hij zijn slaap inhalen ofzo. Er waren wel eens momenten dat we naar boven liepen om te kijken of hij nog wel ademde Inmiddels is hij 7,5 jaar en nog steeds een goede slaper. Het ene moment is hij om 08.00 wakker, maar valt vaak daarna nog wel even in slaap, maar er zijn ook momenten dat hij pas om 12.00 wakker wordt in het weekend. De ochtenden moet ik hem altijd wakker maken om 07.45
Vervelend die KMA. Ik denk niet dat onze dochter dit heeft. Dan zou ik allang wel wat aan dr gemerkt moeten hebben denk ik zo..?! Aan de andere kant: bij jullie duurde het kennelijk ook behoorlijk lang voor jullie erachter kwamen. Ben nu benieuwd hóe precies?
Hmmmm hier een lactose intolerantie (kan t wel hebben maar met mate). Basis vangen we af met yoghurt en kwark, maar als ze genoeg binnen heeft weigert ze bijv ook ijs of danoontje. Verder klachten vrij nu (voor zover we weten), eerste weken waren echt een hel met dr.
Hier heel herkenbaar! Op de leeftijd van anderhalf moest ik haar ook altijd wakker maken. Sinds ze 3 is, is het een beetje af en aan. Soms 7 uur maar ook wel 11 uur. Vanmorgen nog ben ik een kwartier bezig geweest haar wakker te maken voor het psz. Weigerde eruit te gaan, dekentjes stevig vast houden en echt sjagrijnig.(wordt nog wat straks in de pubertijd) Lopen zou ik me niet druk over maken. Mijn dochter liep ook pas met 2 jaar en nu doet ze niks anders meer.
@Diazz Heeft ook van die slaapkoppen. Hier geen herkenning. N slaapt wel goed maar is max om 9 uur uit zichzelf wakker. C is altijd vroeg.
Mijn oudste kind was ook altijd zo’n enorme slaapkop, moest ik ook doorgaans altijd wakker maken evenals bij het middagslaapje. Kon die gerust drie uur liggen knorren, liep ook pas met 18 maanden, is allemaal goedgekomen , is nu een jongeman van bijna 16 jaar en we zijn weer terug bij af want die moet ik ook iedere morgen wakker maken en ‘s avonds naar boven schoppen
Ter illustratie, ik ga t span maar wakker maken want zowel man als dochter liggen nog te knorren in hun respectievelijke bedjes...wordt nu wel heel gortig...
Ja en om 15:00 moest ze nog ff plat, hadden om 17:00 een bbq dat trok ze niet meer anders. Uiteindelijk 19:30 helemaal versleten in dr bed.
Dus dan is ze maar 6 uur wakker geweest op een dag? Jeetje.. Ergens ben ik wel jaloers maar anderzijds klinkt dit ook wel als heel veel slaap.
Ze probeert nu zinnen te maken dus iets meer slaap dan normaal. Herken dat ook van mn vader als die bij logopedie is geweest, die is dan helemaal kapot. (Herseninfarct met restschade). Meestal trekt ze t iets van 8 uur op een dag (plus /min) en dan zit ze zichzelf hopeloos in de weg. Dr vader was ook een slapertje en ik weet met haar eigenlijk niet beter. Overigens zit ze ook vaak (ook soms super stil)in dr bed te spelen dus dat tel ik dan niet mee.
Ja als ze altijd al zoveel slaapt en verder gewoon goed groeit en ontwikkelt is er natuurlijk ook geen reden tot zorg. Hier zou ik wel in paniek raken want ze slapen alleen zo veel als ze echt goed ziek zijn haha. De oudste is makkelijk 12 uur wakker op een dag en de middelste doet nu nog een middagdutje dus is rond de 9 uur wakker.
Kijk eens naar hoeveel tijd ze echt wakker is op een dag. Als dat maar 6 uur is en ze tussentijds veel moet slapen is dat wel extreem. Dan is het ook niet gek dat ze achter loopt in de ontwikkeling. Daar heeft ze wellicht ook te weinig tijd voor. Andere Kinderen zijn dagelijks uren langer wakker en hebben alle tijd om dingen te zien en doen terwijl zij altijd ligt te slapen. Ook op dagen dat ze niet druk is geweest. Dit slaappatroon en de hoeveelheid slaap lijkt op dat van een veel jonger kibd of baby. Is het wellicht ook gewenning? Dat jullie het wel makkelijk vinden dat ze zoveel slaapt. En als ze nooit gestoord wordt blijft ze slapen. Is Ik zou dit bespreken met het cb en de het mogelijk haar minder te laten slapen? En verder beginnen met gym zodra dat kan. Stimuleer haar zoveel mogelijk om te bewegen en dingen doen die moeilijk zijn of ze niet wil. En veel naar buiten gaan.