1 dag voor herfstvakantie: ziek melden op school ivm vakantie?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik vind het gewoon liegen om je kind ziek te melden.
    Dus ik zou de late boot nemen, kinderen slapen waarschijnlijk prima in de auto. Zo niet, dan zou ik de volgende dag vroeg gaan.

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier zou het of een afspraak zkh zijn die dag. Of woensdag op donderdag nacht al ziek geworden...

DQueen vindt dit leuk.
  3. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Als ik het zo lees hebben de ziekenhuizen het ook druk zo net voor de vakantie...

NiVa0230, Magnolia29 en Athina vinden dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.706
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Helemaal gelijk hoor.
    Wat voor voorbeeld geef je aan je kinderen?
    Hier is de laatste dag voor de zomervakantie de inspectie geweest. Ik heb me rot gelachen, kinderen uit verschillende groepen hadden donderdag al tegen de leerkracht gezegd dat ze de andere dag al heel vroeg met vakantie zouden gaan terwijl er vrijdagochtend gewoon school was, is namelijk al vanaf start schooljaar bekend. Er is toen een mail gekomen om te waarschuwen dat er sancties hierop zouden komen, hoe het allemaal is afgelopen weet ik niet maar wat zet je je als volwassen persoon dan voor schut en wat val je door de mand.
    Beetje sneu gewoon.
    Je kind is leerplichtig dus hij moet gewoon naar school, stel je eens voor dat iedereen dit maar gaat doen onder het mom van wat boeit mij het allemaal?

nijn37, Nougat en mol81 vinden dit leuk.
  5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hiermee eens, zou dit doen. En de kleintjes zoals ts ze noemt zijn 5, 7 en 9 dus zo klein nou ook weer niet.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.706
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een aantal jaren geleden gingen wij de vrijdag voor de kerstvakantie weg voor een lang weekend met het gezin. In mijn hoofd had ik zitten dat ze die middag vrij waren want de jaren daarvoor was dat ook het geval geweest.
    Ik heb toen nog gevraagd of ze evt de vrijdagmiddag vrij mochten krijgen maar dat deden ze niet dus helaas pindakaas.
    Heb er verder geen gedoe van gemaakt want ik had het gewoon moeten controleren op de agenda en het voordeel was dat ik genoeg tijd had om in te pakken en boodschappen te doen. Kinderen om half 4 opgehaald en gaan rijden en natuurlijk direct de file in ;)
    Verder een heerlijk weekend gehad maar geen haar op mijn hoofd die zelfs maar heeft gedacht om ze dan maar allebei ziek te melden omdat het mij beter uit zou komen.

Adriana85 vindt dit leuk.
  7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Voor degenen die het flauw van de school vinden als die geen vrij geven, ze mogen het niet dus als school heb je ook een fiks probleem als bij een controle blijkt dat je leerlingen toestemming geeft om vrij te nemen voor een vakantie....

Syane, Salentein en Fuddey vinden dit leuk.
  8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    dubbel

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.919
    19.094
    113
    Vrouw
    Ow 5, 7 en 9 is idd niet klein. Die vinden het wss net geweldig om in de pyjama in de auto te zitten en zo laat rond te rijden :)

10. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.993
    1.312
    113
    Hoezo flauw? De school heeft zich aan regels te houden.

Ik zou de late nemen en de volgende keer sneller boeken. Je kind laten liegen vind ik not done.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vergeet de tandartsen niet ;) . Hoewel ik het zelf in dit geval denk ik toch ook zou doen hoor.. Het gaat om 1 van de 3 kinderen. En mijn dochter van bijna 9 zou echt niet meer weten hoe laat we weggegaan zijn hoor - of dat om 2 uur was of om 4 uur.. Ja ze is op vakantie geweest, maar dat mag toch ? Ik vind het stiekem ook altijd lastig. Op dat soort dagen doen ze smiddags vaak spelletjes in de klas of een week afsluiting in de hal - beetje opruimen nog etc. Ze missen technisch gezien niets. Tuurlijk, het is het principe.

Hier ga ik binnenkort ook 1 uurtje vrij vragen omdat wij een uitnodiging hebben voor een speciaal feest waarbij we om 14.00 uur verwacht worden op vrijdag. Ik zal de kinderen dan dus om 13.00 uur uiterlijk op moeten halen. En hoewel ik het netjes ga vragen - ik verwacht geen problemen- staat de uitkomst voor mij nu al vast, met of zonder toestemming.

DQueen vindt dit leuk.
  12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Tja, ik zie het "probleem" helemaal niet en ik zou dan ook gewoon een boot later nemen.
    Met deze leeftijd van de kinderen moet dat allemaal prima te doen zijn! Waarschijnlijk vinden ze het alleen maar geweldig dat ze zo laat mogen opblijven en in het donker met een grote boot gaan varen ;)
    En wie weet vallen ze wel sneller in slaap dan je denkt; vooral na een lange schooldag :)
    Hier slapen de oudsten nog steeds op zijn tijd in de auto als we ergens laat geweest zijn of een lange dag gehad hebben.

Syane vindt dit leuk.
  13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik zou het toch gewoon voorleggen bij school en anders de boete op de koop toe nemen.
    Wij gaan ook de vrijdag van de herfstvakantie weg. We moeten 2,5 uur rijden naar de boot (Engeland) en hebben dan een uur speling. Ik ga wel met de juf overleggen of Q een half uurtje tot 3 kwartier eerder weg mag zodat we iets meer speling hebben. Bij haar in de klas worden regelmatig kinderen thuis gehouden of komen veel te laat omdat ze ver weg wonen. We overleggen gewoon en nee hebben we...

DQueen vindt dit leuk.
  14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mazzelaar! De oudste heeft sliep al snel niet meer in de auto en de jongste stopte er na haar 5 jaar ook mee... ik zou minimaal 1 stront sjacherijnig kind hebben de eerste dag.. overdag een extra dutje doen op zaterdag ofzo zou ook écht geen oplossing zijn (slapen doe je alleen snachts!) en door al de indrukken van die eerste zaterdag, kan de zondag ook nog een gedoe worden...

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Oh, hier doen ze ook niet aan extra dutjes o.i.d. hoor; daar hield de oudste met 1,5 jaar al mee op :) (Met geluk kon ik toen, tijdens mijn zwangerschap van de tweede, af en toe 's middags samen met haar "gezellig" op de bank nog een uurtje meepakken ;))
    Maar slapen in de auto hebben ze eigenlijk altijd wel gedaan tijdens lange ritten en/of na een lange dag. Ik zei (en zeg) het regelmatig ook tegen ze als we een lang stuk moeten rijden: "Ga maar even slapen, dan gaat de tijd véél sneller :) "
    (Ze hebben hier ook nooit iets gehad ter vermaak o.i.d. in de auto; wellicht telt dat ook mee? Dat ze zich zo vervelen dat ze maar beter kunnen gaan slapen ofzo? :p)

Athina vindt dit leuk.
  16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ja zo deden wij dat ook. Eerlijk naar de leerkracht maar ze niet in lastig parket brengen. School doet niet flauw, die mogen er geen vrij voor geven. Het risico ligt bij ouders.

DQueen en Salentein vinden dit leuk.
  17. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.702
    4.313
    113
    noord holland
    Of je wel of niet je kinderen naar school laat gaan die dag beslis je zelf. Zoals je al merkt hier is dat voor iedereen anders. De een vindt het geen punt de ander vindt het niet kunnen.
    Mijn mening is dat je zelf beslist of je het nodig vindt. Als dat zo is dan laat je dat weten op school, met de vermelding dat je de risico's begrijpt en op je neemt en hou je ze thuis. Ik zou het eerlijk houden en ze dus niet ziekmelden maar melden dat je ze thuis houdt vanwege deze reden.

DQueen vindt dit leuk.
  18. Salentein

Salentein Niet meer actief

Tja weet je, kind moet gewoon naar school en tenzij er geen bijzonder verlof is zie ik niet in waarom je je kind dan zou thuis houden of ziekmelden. Gewoon een dag later gaan. Dat is nou een verantwoordelijkheid in het leven. Ik ga echt niet meegeven dat het ok is om je nep ziek te melden. Zometeen doen ze dat op de middelbare school of later op werk. En dat is geen levenshouding die ik ze wil meegeven.

YaelStone, Anouk2005 en Sado vinden dit leuk.
  19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.950
    5.256
    113
    Home
    Ik vind het wel een beetje eigen schuld

Tuurlijk kun je ze ziek melden( zou niet mijn ding zijn) maar je weet dat een 5 jarige leerplichtig is en dat het overal druk is tijdens de vakanties

Hier hebben ze de vrijdag studiedag en de maandag daarna zijn ze ook vrij

Neuzeke vindt dit leuk.
  20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.717
    27.355
    113
    Vrouw
    Ik weet niet wat ik erger vind, onterecht ziekmelden of liegen over een medische afspraak..... puur omdat het pa en ma gunstiger uit komt.

Heb dan gewoon ballen en zeg: joh kind komt niet, we gaan op vakantie.

Sado vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina