1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.291
    17.176
    113
    Ik heb ook nog niks gekocht maar heb er natuurlijk al 3 rond lopen en daar nog spullen vsn en ervaring wat ik wel/niet fijn vind

2. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    toch Je hebt inderdaad nog spullen en vooral de ervaring, van mij is het mijn eerste kindje en ik 'weet' echt niets. Als mijn zus die nu 38 weken zwanger is, mij tips geeft, heb ik het gevoel dat mijn hoofd ontploft! Idem met lijstjes op het internet, dus negeer ik het gewoon en stel het voor me uit.

3. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Toch
    Bedankt voor de geruststelling, vond die felle pijnscheut tijdens aantrekken van sokken best naar en eng!!

Floor ik kan me voorstellen dag je door het spugen en de vermoeidheid er nog niet echt mee bezig kunt zijn. Het is ook mijn eerste kindje en wij hebben ook nog niets! Ook nog niet eens wezen kijken of idee wat we moeten hebben en doen etc. Wij hebben dat deels uit voorzichtigheid gedaan (zo van laten we eerst maar eens die veilige zone halen) en nu simpelweg nog geen tijd gehad. Ja, we hebben nog wel even maar niet lang meer, zeker niet als er eerst nog een kleine verbouwing moet gebeuren zoals bij ons :)

Er komt vanzelf een moment dat je het niet meer kunt negeren of uitstellen :p:D

4. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Switi Dit stelt me echt gerust! Ook al weet ik dat we nog genoeg tijd hebben, toch raak ik er soms in paniek van. Als ik die lange lijsten zie met alles wat je nodig hebt, weet ik van de helft niet eens waarvoor ze dienen. Dan voel ik mij zo'n onverantwoordelijke moeder die niet wist waar ze aan begon. Ik steek het maar op de hormonen ;)

5. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Floorriieejj
    Kom straks wel. Je hebt nog 25 wkn voor je alles toch echt moet gaan kopen.
    Ik heb net als toch ook alles al. Er zijn alleen een aantal dingen die ik nog moet kopen. Verder nog heel veel dingen die ik wil maken. Maar ik heb nu al bijna 3 wkn vakantie en veel tijd om na te denken. Weinig zin om dingen te gaan doen. Gelukkig krijg ik nu ook steeds meer energie om weer wat te doen.

6. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Als je ooit vragen heb moet je ze gewoon stellen zijn hier meerdere dames met een 2e 3e of 4e kindje die hun ervaringen best willen delen over wat je nodig hebt. Paniek is nog lang niet nodig.
    Wel leuk dat je zus op springen staat. Hopelijk kun je al snel babyknuffelen.

7. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Floor wij wisten absoluut waar we aan begonnen maar ook wij weten van het overgrote deel niet waar het voor dient! Ik vraag me ook af of je al die lange lijsten met dingen echt nodig hebt! Wij gaan ook niet zomaar alles wat de prenatal of ander belanghebbende voorschrijft aanschaffen. Lang leve Google en dit soort fora om de zin en onzin van producten uit te vinden! En verder gewoon jouw gevoel volgen!!

Zo waren wij gisteravond met vriendin aan het grappen over de (vrij duur ook dacht ik) automatische wipstoelen voor luie mamma's en liefst 1 met afstandsbediening op de iPhone voor luie pappa's..:p

Sorry als ik nu iemand hiermee kwets maar wij zien echt de noodzaak ervan niet in! Ook geen idee of het wel op een lijstje staat maar hij komt sowieso niet op ons verlanglijstje :D

8. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Wij hebben een Nuna leaf gekregen van so bij de eerste. Omdat de vloer heel kras gevoelig is. Zijn wij er erg blij mee. Verder staat hij nu al geruime tijd bij dochter op de slaapkamer. Maar om de eerste hapjes te geven is hij niet fijn.

Maar serieus op afstandsbediening:$

Ik kwam pas een lijstje tegen wat wel aardig klopte en geen overbodige dingen op stonden.

9. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Is die nuna zo'n automatische wipstoel? Sorry dan! Maar die staat toch ook gewoon op de vloer? Ik heb ze in de winkel continue op en neer zien gaan, lijkt mij ook niet handig met voeden. Misschien kun je m vastzetten op elke gewenste hoogte, geen idee zo ver hebben we niet gekeken. ;)

Dat van die afstandsbediening was juist waar mijn man over aan het grappen was, dat hij er dan graag een wilde die hij op afstand kon bedienen:p

Er is hier in baby uitzet forum een topic over grootste aanraders en ergste miskopen (of zoiets) best interessant om te lezen!
    Maar ik ben nu ook benieuwd naar jouw lijstje Laura.

10. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    stefanenlaura Wat een lieve reactie! Ik verlang al om mijn zus haar kindje (en tevens mijn metekindje) te zien. Ik heb haar al gezegd dat ik vaak wil komen en al wil leren hoe je een baby moet wassen en verschonen, want dit heb ik nu nog nooit gedaan :) Dan heb ik toch al een beetje ervaring opgedaan en is het niet meer helemaal nieuw voor me.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.291
    17.176
    113
    Lijstjes: vooral met "winkellijsten" moet je opletten, ik heb altijd het idee dat die vreselijk op de verkoop gericht zijn. Wat moet je bijv gelijk na de bevalling al met een kinderstoel? Of campingbedje met uiteraard alles erbij?
    Lijst van vk en kraamzorg vond ik het beste.

Floorriieejj gewoon je vragen hier stellen :) en je heb nog tijd zat (let alleen wel op levertijden bij bijv kamertje).
    Daarbij heb ik bestwat jongere zusjes en nichtes die ik meeverzorgd heb, al dan niet vrijwillig :D en wilde kraamverzorgster worden dus had al een flinke basis.
    leuk hoor, bijna tante! Wij zouden zeggen: eerst daarop oefenen, dan is het niet zo erg alshet mislukt :D

Wipstoel heb ik nooit gehad of gemist. Zit er nu wel aan te denken voor aan boord omdat ik daar srraks bijna niet ben en dus geen box wil neerzetten. Maar dan wel een gewone ipv vol high tech haha

12. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Floor wij hebben ook nog niks gekocht, zie ik ons ook nog niet zo snel doen. Helemaal niet als je misselijk bent... ik heb met mijn eerste dingen gekocht toen ik misselijk was en uiteindelijk nooit gebruikt omdat ik daar dankzij de misselijkheid een naar gevoel van kreeg.

Qua spullen... verdiep je vooral eerst zelf in dingen voordat je naar een winkel gaat. Mijn ervaring met babywinkels is dat ze je ALLES aan willen smeren onder het mom van "maar je wil toch het beste voor je kind?".

13. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Automatische wipstoel.... okee dat kan ik misschien nog begrijpen. Maar wat dachten jullie van de automatisch inklapbare kinderwagen. Daar zit volgens mij zelfs een telefoon oplader in verstopt.. haha. Nog even en we hebben een robot uitgevonden die de kinderen opvoed :p

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.291
    17.176
    113
    Haha ja dat is helemaal van de zotte

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.021
    113
    Ah super, dankjewel!!!

16. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Lovexx wauw, als mijn man het hoort van die telefoonlader op de automatisch inklapbare kinderwagen haha:p

17. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Hier nog 1 hoor. Al ben ik wel al aan het rondkijken geweest in 2 winkels. Maar iedere keer met lege handen de deur uit gegaan:( Zo koopziek als dat ik was toen mijn zusje en beste vriendinnetje zwanger waren..... zo weinig (lees niks) heb ik tot nu toe gekocht.
    Gister m'n kop maar even uit het zand getrokken en begonnen aan een uitzetlijst. Ik weet ook van de helft niet wat het is of waar ik het nodig voor heb.

Ik ben voor mezelf gaan nadenken wat ik wel en niet kan gebruiken. Zoals een campingbedje die je hoger kan doen ( zoals bij een normaal bedje) lijkt mij juist heel praktisch omdat wij ook veel met de caravan weg gaan en de eerste trip is al in de planning voor april. Wel op zo'n manier dat we het ook kunnen afzeggen als we het toch niet zien zitten. Maar dan is het voor de kleine ook wel fijn als er iets meer ruimte is dan alleen de bak van de kinderwagen.

Met andere woorden wat voor de een niet nodig of praktisch is kan voor jou wel handig zijn of andersom.
    Scheelt ook dat ik me niet zo beroerd voel als jij dat ik er al over na aan het denken ben, maar ik herken mezelf wel in wat je zegt. Daarom moest ik van mezelf op een gegeven moment aan mijn lijstje gaan beginnen.

18. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Baby uitzetlijst van Zwangerschapspagina.
    Ik vond dit wel een overzichtelijk lijstje.

Via mp zijn vaak nog hele mooie dingen voor veel minder te krijgen. Wij hebben dekentjes en de boxkleden van babysonly via mp gekocht zag er nog prachtig uit voor veel minder. Er zit ook nog verschil in winkelprijzen.

Loveexx haha absurd. Zou lullig zijn als hij tijdens het rijden een storing krijgt. Flop opgevouwen.

19. anoniem234

anoniem234 Actief lid

1 apr 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag echo gehad
    Niet gezien wat het zou worden ook niet echt gevraagd haha zat al te kijken of ik de nub zag maar zelfs niet 1x in beeld geweest
    Echo moest inwendig ze kon nie alles goed zien (ben 13+6)
    Baby ligt tegen me rug aan dus ver naar achter best raar want mijn buik is echt al best groot...
    Met de baby was alles goed dat is het belangrijkste

Wij hebben ook nog geen spullen gekocht hoor
    Heb nog veel van me zoontje en wacht nog even af wat het word :)

20. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik lees wel, maar antwoord vrijwel niet, sorry. Iets met slapen, slapen en nog meer slapen. Ik had de hoop dat het zou verbeteren, maar helaas.

Uitzetlijst. Bij dochter heb ik bijna alles aangeschaft wat "moest". Ja ik heb alles weleens gebruikt. Maar of het allemaal ook echt nodig was?! Ik weet het niet.
    Wat ik iedereen wel adviseer zijn overslagrompers en truitjes! Dat gewurg met die iniminiekleintjes.

We hebben vandaag een echo gehad. Alles in orde. Baby ligt al erg hoog, bij mijn navel. Dus het beeld was niet optimaal, maar baby doet het goed! Loopt mooi op schema.

Spulletjes kopen. Ik heb nu al een paar pakjes gekocht. Lakentje en aankleedkussenhoes ook. Maar de duurdere dingen wacht ik nog mee. Ben er nog niet uit of ik nu een draagdoek of een baby draakzak wil.

Deel Deze Pagina