12 jaar,1e klas voortgezet onderwijs....

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MamaNona, 18 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    Heeii

Mijn stiefdochter gaat na de zomervakantie na het voortgezet onderwijs.... super spannend natuurlijk,maar hoe gaan we dit aanpakken qua zakgeld/kleedgeld e.d.

wie o wie heeft ervaring met brugsmurfen en hun geld.....

paps en ik hebben natuurlijk al wel globaal een schemaatje gemaakt,maaar ben even benieuwd naar hoe anderen het doen!

Laat het me maar weten!

liefs Nona

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hiii Nona! :D

Toen ik zo oud was, kreeg ik (omgereken) zo'n 5 euro/week en kleedgeld om de paar maanden iets van 50/75...(kon je wel meer mee doen als nu :p )

3. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    Heeii LuLu girl :p ( is die ff leuk bed8 of nie ;))

Ja ik kreeg nooit kleedgeld,kging meestal gewoon kleding kopen met mn moeder als de KB er was hahaha,maar tegenwoordig schijnt dat "hot" te zijn... dus tsja....

we hadden hier al bedacht
    * 20 euro per week en dan minimaal 10 euro verplicht sparen daarvan voor kleding wat ze zelf wil gaan kopen... is toch 40 euro in de maand ;)
    OF
    * 10 euro per week aan zakgeld en 1 x in de 3 maand een bedrag voor kleedgeld ---> zo'n 100 euro

zakgeld is overigens ook voor het beltegoed van de telefoon :D

anyway thnx voor je antwoord :D

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Die laatste is geen slechte suggestie, dat kreeg k ook toen ik wat ouder was en een mobiel had, en moest idd zelf ook m'n beltegoed betalen. :D

LuLugirl hahaha die IS leuk!

Hoe ist verder met jullie en kleine A.? ;)

5. Marli

Marli Lid

21 apr 2009
    11
    0
    0
    4 jaar geleden was ik een brugklasser.
    Ik kreeg 4 euro zakgeld per week en geen kleedgeld.
    wat ik vooral fijn vond was na een week op de middelbare school
    kleren gaan kopen. Zodat ik zeker wist dat mijn kleding niet 'raar'of anders was.
    misschien heb je er iets aan...

6. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ik kreeg 100 euro per maand voor kleding maar daarbij kreeg ik wel van hun 1 keer een goeie zomerjas,een goeie winterjas,een paar goeie zomerschoenen en een paar goede schoenen voor de winter,

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Je zou ook eens bij het nibud kunnen kijken wat ze er daar van zeggen.
    Was zelf ook aan het bedenken of ik daar nu al wat mee wil. Want ook mijn mannetje gaat volgend jaar naar het VO. Maar wel het speciaal VO aangezien hij pdd-nos heeft.
    Ik denk dat wij het nog een jaartje uitstellen en kijken hoe hij dan is. Denk niet dat hij de verantwoording nu al aan kan nml.

http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/kin ... dgeld.html

8. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Mijn oudste van bijna 14 krijgt 20 euro in de maand..mag hij mee doen wat hij wil...maar moet daar ook z'n beltegoed van halen.(al gebruikt hij de telefoon meer als wekker hahah)
    Mijn middelste van 12 krijgt 15 euro..zelfde principe
    (en vaak geef ik nog wat dingetjes extra tussendoor..als ze naar de film gaan of gaan stadten zodat ze wat kunnen eten ofzo)
    Wij doen eigenlijk niet aan kleedgeld..als de jongens kleding nodig hebben gaan we gewoon de stad in ...ze bepalen zelf wat voor kleding..(niet altijd geweldig naar mijn smaak ..die afgezakte broeken..verschrikkelijk...maarja..zo is het nou eenmaal hahahha)
    Zijn geen veeleisende mannetjes..dus dat werkt prima ..tot nu toe dan hahahah

9. Ik heb een dochter van 12 (bijna 13)
    Heeft bijna haar 1e jaar voortgezet onderwijs er op zitten....

Ze krijgt 5 euro zakgeld in de week, mag ze mee doen wat ze wil.
    Ze heeft een mobiel met abonnement (20 euro) Alles wat er bovenuit komt, moet ze van haar zakgeld betalen.
    Ze krijgt geen kleedgeld, maar gewoon kleren van ons. Wat ze aan oorbellen en frutsels e.d. wil halen, moet ze van haar zakgeld doen.
    Ook drinken en lekkers op school gaat van haar zakgeld, net als kadootjes bij verjaardagen.

En natuurlijk krijgt ze wel 's wat extra's hahahha :)

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn dochter die nu in groep 8 zit krijgt al lange tijd 5 euro, en ook gaat ze naar de brugklas. denk wel dat ze volgend jaar wat meer krijgt.

11. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    ik kreeg, alweer 23 jaar geleden:), in de brugklas 100 gulden per maand als kleedgeld/zakgeld. Kreeg daar verder niets bij.
    moest daar ook cadeautjes, enz. voor kopen.
    een enkele keer kocht mijn moeder dan nog weleens een slipje of zo voor me, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling.
    we hadden toen nog geen mobieltjes :D...

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij kregen 1x in de 3 maanden 150 euro kledinggeld en kochten daar dan onze kleding van maar als we slim kochten op de markt hadden we heel veel kleding en zelfs geld over voor leuke dingen te doen. verder kregen we geen zakgeld maar als we iets wilde doen zwemmen ofzo kregen we dat gewoon. we wilde geen zakgeld want vragen was net zo handig. ook hadden we vaak wel geld over van de kinderbijslag voor extratjes.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn nichtje van 14 krijgt ook sinds de brugklas kleedgeld.
    'k Geloof dat ze 5 euro per week zakgeld krijgt en kleedgeld als de kinderbijslag binnen is. Dat krijgt ze 100-150 euro per 3 maanden.

Voor alleen kleding is denk ik 40 euro per maand het minimum. Als ze er ook cadeautjes van moet kopen, minimaal 50 euro.

14. Tink

Tink Niet meer actief

Oudste hier (gaat nu naar de 4e) krijgt 5 euro zakgeld per week, daarvan betaalt ze zelf kadootjes, oorbellen en andere frutsels, af en toe een ijsje oid.
    We denken er nu over om het iets te verhogen maar dan wel de belkaarten zelf te laten betalen (ze heeft een prepaid telefoon). Nu krijgt ze er af en toe eentje van 10 euro en als dat op is kan ze dus gewoon niet bellen, dat horen we soms pas weken later ;)

Verder 60 euro kleedgeld in de maand, daarvan moeten ook schoenen en jassen betaald worden. Behaatjes en sportspullen betalen wij voorlopig nog. Wil ze een leuke bikini voor de zomer, dan mag ze dat mooi zelf betalen.

Nog zoiets... de kapper betalen wij. Nu begon ze afgelopen week over een gekleurde lok, haar verven etc., ik heb gezegd dat ze dat mag zo gauw ze het zelf kan betalen :)

Deel Deze Pagina