16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Ik heb het een aantal mensen verteld en mijn werk weet t ivm gevaarlijk werk ( kan het zijn) hebben afgesproken t nog niet iedereen op werk te vertellen tot na 1 e echo, dan moet ik aangepast werk krijgen

2. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Deze specifieke studie volgens mij wel. Ze doen het echt al heel erg lang, zag op zwangerschapspagina ook al post over deze studie in 2010.

Je zou altijd op internet kunnen kijken of je mee kan doen aan een studie.

@4dogs82: manlief download alles en we hebben een heel systeem onder de tv staan waar ik alles kan bekijken en met een app op mijn telefoon kan besturen. Super fijn. Soms is er zoveel keus dat ik niks kan vinden hahaha

3. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dames 2 vragen:

1. Vele van ons zitten zijn 4 weken + x aantal dagen zwanger. Zitten we dan in week 4 of in week 4? Want soms staat er bij sommige websites, dit is uw 5e week zoals deze: 4 Weken zwanger

Dus hoe zit het nou?

2. Hoe doen jullie om de 1e 3 maanden niet/ niet te veel aan te komen?

4. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Stel je bent 4 weken en 2 dagen, dit zou betekenen dat je op dag 30 zit (4x7 +2) dan zit je in week 4, deze begint van dag 28 tot dag 35.

En dit wordt de 5e zwangerschapsweek genoemd, verwarrend he :p

5. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Mikjez, :D

Iez, ik doe daar niks voor? Ik kom sowieso helemaal niet snel aan, ik was 10 kilo te licht toen we begonnen met proberen zwanger te worden, dat heb ik er met veel moeite bij op gekregen (3/4 eieren per dag eten en heel veel vette vis en luxe broodbeleg gekocht, zodat ik 6/8 boterhammen per dag at).. nu eet ik gewoon weer normaal = nog steeds best veel, tenminste als ik avond-eters heb zeggen ze altijd "wat eet jij veel :$" en blijft mijn gewicht stabiel ;)
    Je mag geloof ik ook niet lijnen tijdens de zwangerschap toch? Gewoon gezond blijven eten, niet teveel vette dingen?

Op je eerste vraag weet ik geen antwoord, denk als je 4 weken en een dag bent dat je dan in je 5e week zit??? Net als dat ik 32 ben maar in m'n 33e jaar zit?? :)

6. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ik heb gelukkig wel een contract voor de 20,5 uur. Ik werk voor een groot schoonmaakbedrijf hier in het oosten. In de middag maak ik schoon op een basisschool en 's avond in een kantoor. Ik ga er wel voor zorgen dat ik 's avonds nog wel kan werken na de zwangerschapsverlof.

7. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Qua eten, tja geen idee.. Nog niet echt over na gedacht. Vorige zwangerschap was ik 7 kilo afgevallen in de eerste 3 maanden. Daarna een hoop (!) aangekomen. Nu probeer ik niet teveel te snoepen en niet teveel te bestellen. Gezond eten en koken!

8. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Poeh wat ben ik moe!! Ik weet dat het erbij hoort, maar ik zie echt op tegen deze week. Ik moet best veel werken.. Iemand tips?

9. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Mikjez & 4dogs82: Tot mn schrik kom ik erachter dat ik 2 weken en 3 dagen zwanger ben volgens deze website: https://www.zwangerschapspagina.nl/misc/calculator
    Ik snap er niets meer van???

Als mn laatste menstruatie op 15-10 begon en mn ei op 31-10 sprong, cyclus van 30 dagen. Hoe lang ben ik dan zwanger?

Sorry dames, ik raak in de war nu.

Met welk systeem rekenen de artsen?

10. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik denk dat deze site rekent vanaf de bevruchting, hier moet je dan grofweg 2 weken bij optellen, dan kom je dus op 4w3d uit.

11. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Sterkte meid, ik zou niet weten wat zou helpen :(

12. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dus mn banner klopt toch oef gelukkig

13. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Avondwandelingen helpen bij mij heel erg, gewoon even lekker een blokje lopen al is het maar 10 minuutjes. even frisse lucht, even de omgeving opnemen. Misschien helpt t! Vitamine C kan ook helpen. Neem je ook multivitamine voor de zwangerschap?

14. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik neem regelmatig zo'n vitamine c bruistablet, maar kan het helaas niet dagelijks doen.. Een stukje lopen ga ik van de week even proberen!

Ik heb vandaag geslapen tot 8 uur en ben er om half 10 weer ingegaan en tot 11 uur geslapen. Daarna van 1 tot 6 gewerkt en vanavond van 7 tot 8 ook weer even plat gelegen.. Toch branden mijn ogen nog steeds van vermoeidheid..

15. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    @iez: de eerste 2 weken van je zwangerschap krijg je als t ware cadeau. Je bent dus gewoon 4.3 wkn en jij bevruchting heeft 2,3 wkn geleden plaats gevonden.

Hier ook erg moe. Zere benen. Koud. Ik duik zo mn bed in.
    Ik werk ook onregelmatig maar ben overdag altijd vrij. Werk dus alleen de avonden, weekenden/feestdagen en nachten. Gemiddeld 20 uur per week. Ik ga morgen tegen mn leidinggevende het goede nieuws vertellen en dat ik geen nachten meer wil doen. Werk op de HAP. Hoop dat mn dochter me morgen een beetje uit laat slapen maar denk van wel. Slapen is gelukkig ook haar hobby :)

16. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ja Iez, die klopt :D

Welke vitamines/foliumzuur slikken jullie eigenlijk? Ik VSM Mama.

Slaap lekker PH en Mamasmeisje ;)

17. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik slik mama VSM alles in 1 met visolie haha, in 1x klaar :p

Ik las ergens iets over tarwekiemolie, iemand daar ervaring mee, hoe wat waarom?

18. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Ik slik Prena Fem.

19. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Tarwekiemolie bevorderd de doorbloeding, maar ik zou zelf niet zo gauw dat soort dingen proberen. Heb het wel 3mnd geprobeerd met zwanger worden.. had de pure olie, dus geen capsules, dàt kan ik je afraden, bah zo vies :D

20. Gember

Gember Niet meer actief

Hier ook vsm mama multi en om de dag vsm mama visolie (eet 1x per week vis).
    @iez: no worries! Het zijn inderdaad die twee cadeauweken. ;)
    @ph1: hier ook moe, maar dan wel vroeg wakker. Het is dus een vicieuze cirkel. :) Frisse lucht helpt inderdaad. Niet teveel melk overdag (maakt slaperig). En meerdere kleine maaltijden ipv 3 grote. Verder weet ik het ook niet. Probeer zoveel mogelijk te slapen.

Deel Deze Pagina