wow, Trustie, een kloppend hartje!!! Gefeliciteerd! Enneh, ik heb de lijst niet meer gezien eigenlijk, maar ik zou op 22 augustus moeten staan. Oh ja, ik ben echt al een stuk ouder en ga zeker de combinatietest doen en waarschijnlijk ook de NIPT. Ik zal daar 27 januari tijdens de eerste afspraak met de gynaecoloog vast meer over horen.
Truste proficiat!! Hier ook weer een goede echo vanmorgen ben alleen 2 dagen terug gezet in berekening 10 febr termijnecho
Trustie en daan fijn dat jullie allebei een goede echo hebben gehad..! de gyn heeft ons vorige week gevraagd of wij de combinatietest willen doen, maar wij gaan dit niet doen.. wat ik eerder ookal zei ze weten het niet 100% zeker.. de gyn zei dat je door de vlokkentest ook een verhoogd kans hebt voor een mk.. als er dan uit onderzoek blijkt dat je kindje toch gezond was stort je leven denk ik wel in.. en hoe dan ook het is welkom ik zou er geen seconde over nadenken voor een abortus.. zo denkt iedereen er weer anders over, heb er alle respect voor.. je moet gwn doen wat goed voelt..
Babylo wij hebben ook besloten het niet te doen.. Werd er helemaal verdrietig van al die narigheid.. Snap het ook goed als mensen het wel willen maar ons gevoel zegt nee... We hebben er 4,5 jaar op gewacht en om nu weer een hoop stress te krijgen voor de uitslag
Hey meiden! Sorry voor de lange afwezigheid. Ik probeer het allemaal bij te houden maar er wordt echt veel gekletst hier @de dames waar het mis is gegaan: heel veel sterkte! Vandaag de 2e echo en vlokkentest gehad. Het kindje was goed gegroeid en lag lekker te zwaaien en bewegen. Vlokkentest is gelukkig goed gegaan, maar vond het wel een nare ervaring. Nu 2 dagen plat op de bank en rustig aan doen. Over 3 weken krijgen we de uitslag. Mijn gevoel zegt wel dat het goed is, maar het blijft zenuwslopend. Ook ik ben per ongeluk uit het lijstje gehaald. 29 jaar, 2e kindje, 16 augustus uitgerekend
Gefeliciteerd Elize... Heb je foto's??? Ik mag donderdag a.s. en dan ben ik als het goed is even ver als jij. ben benieuwd wat ik kan verwachten
beebje (2) door Album van elies on Fotoalbum dankje! Heb ff fotootje met de tablet van mijn telefoon gemaakt hihi
Wij hebben er ook 4,5 jaar op moeten wachten heeft ook een hoop stress en verdriet gekost. . Misschien is dat dan wel de reden waarom ik/wij zo erover denken. . Wij zijn al blij dat er een wondertje op komst is.. Ik snap wel dat mensen ervoor kiezen om het wel te gaan doen vooral als je al kindjes hebt lopen.. een gehandicapt kindje is erg zwaar..
thx! Lig pas een paar uur op die bank maar ben het nu al zat hopelijk helpt Hey rust houden en blijft beeb zitten waar die zit. Het is voor een goed doel.. Maar ik zie dus dat niemand hier verder een test laat doen?
Dankje! Heel soms durf ik te denken; zou het nu echt mogen gaan gebeuren? Ik zou niet eens weten hoe ik zal reageren als de uitslag goed blijkt... Nou ja, nog 3 weekjes en dan weten we alles
Gefeliciteerd met de goede echo's! Ik heb 7 februari de termijn echo. Op 12 maart heb ik de geslachtsbepaling.
Ik laat zeker wel de combinatietest doen. Heb het de vorige keer ook al gedaan en toen hadden wij 5 jaar gewacht op een zwangerschap. Zoals ik al eerder zei lijken veel mensen te denken dat het alleen om Down gaat, maar dat is dus niet zo. Als het een kindje met Down is dan was het bij mijn eerste zwangerschap heel welkom geweest. Nu weet ik het niet zeg ik eerlijk. Waar het mij veel meer omgaat zijn die andere afwijkingen. Je kunt wel zeggen het is hoe dan ook welkom, maar geldt dit dan ook voor een kindje wat bij geboorte direct sterft of binnen enkele dagen? Want kindjes met die afwijkingen (Pataussyndroom en Edwardssyndroom) zullen zeker niet overleven. Ik wil me niet eens voorstellen hoe zwaar het is om hier pas met de 20 weken achter te moeten komen en dan dus de keuze te hebben om of direct te bevallen van een dood kindje of nog 20 weken wachten. Maar bevallen moet je sowieso dan. Als ik die stress en verdriet vergelijk met 160 euro en een bloedtest en echo dan is dat voor mij een hele duidelijke keuze. En als de uitslag een te hoge kans op afwijkingen geeft dan laat ik een NIPT doen en daar zijn 0,0 risico's aan verbonden.
Ik ben bevallen van jaxy* toen ik 22w6d was en ik gun het niemand. Ze heeft nog 3 uur 'geleefd'. Vandaar dat wij nu ook voor de vlokkentest hebben gekozen, voor zover je dit een keuze kan noemen. Nog een keer zoiets overleef ik mentaal niet.
Vreselijk Elize krijg er kippenvel van. Wat moet dat een ontiegelijk zware periode geweest zijn voor jullie! Hopelijk nu een fijne zorgeloze zwangerschap want dat is jullie heel hard gegund!
Ja dat was heel erg zwaar! En soms nog wel eens... Ik hoop ook zo ontzettend dat deze beeb wel gezond mag zijn En dan kan het grote genieten pas echt beginnen.
Ik ben volgens mij een van de oudste hier en ondanks dat we twee jaar hebben moeten wachten op deze zwangerschap zien wij het niet zitten om een zwaar gehandicapt kindje te krijgen. (VL en ik hebben elkaar pas op latere leeftijd ontmoet.) Net als Nuage kiezen we voor de combinatietest en als blijkt dat we een verhoogde kans hebben gaan we de NIPT doen. Als ik dan moet kiezen tussen vlokkentest met kans op miskraam of een bloedtest dan kiezen we voor de veiligste manier en dat is dan de NIPT. Ja het kost een duit, maar de onzekerheid op miskraam, nee dat durf ik niet aan.
Nou gelijk heb je! Als wij het met de nipt test zouden weten hadden wij dat ook gedaan. Alleen is het bij ons echt dna onderzoek wat ze alleen in Amsterdam doen. Dus wij moesten helaas wel voor de vlokkentest gaan. Hopelijk gaat alles goed, maar onzeker is het wel.
Voor jullie dus geen ontkomen aan de vlokkentest. Is de punctie ook in Amsterdam geweest of in eigen ziekenhuis? Meid ik ga duimen voor een goede uitslag. Sterkte met komende wachtweken!