dag dames, ik ben 4 maand geleden bevallen via een keizersnede, maar ik wil graag nog een dochterje het probleem is echter dat het niet gaat, want we hebben geen auto, enkel een firmawagen van mijn vriend (een kleine vrachtwagen) daar is maar plaats in voor 1 kindje, ook ons huis is te klein! wat moet ik toch doen? ik wil zo graag een kindje, maar financieel zou het niet lukken om erbovenop nog een auto te kopen! heeft er iemand raad?
hoihoi als eerste nog gefeliciteerd met je 4 maanden oude kindje.. maar je wil nog een DOCHTERTJE? dus als t een jongen is vind je t niet leuk? iig zo komt die zin een beetje over op mij. als je zelf denkt dat t financieel niet te redden is zou ik even wachten. wat heb je eraan als je kind strax geboren is en je zwaar in de problemen komt. als t alleen om een auto gaat zou ik zeggen waarom niet? er is altijd nog openbaar vervoer of de benenwagen... maar als je huis ook nog te klein is voor een 2e kindje.. tja dan zou ik toch zeggen, wacht nog even tot je groter woont en geld hebt voor een auto! suc6 ermee
Hoi, Poeh, ik zou er niet aan moeten denken als ik er financieel niet goed voor stond om een tweede kind te krijgen. Ik zou wachten tot het wat beter ging. Wat als je kind speciale voeding nodig heeft? Of andere extra's waarop jullie niet gerekend hebben? Dan heb je toch een groot probleem! Waarom wacht je niet nog een tijdje, tot het (financieel) wat beter gaat? Het lijkt me voor jezelf ook wat prettiger; dan heb je toch veel meer rust dan dat je steeds ligt te stressen omdat je niet rond komt? Je hebt net een kindje gekregen, geniet daar lekker van! En idd, wat als het een jongetje wordt? Je hebt 't tenslotte niet voor te kiezen? Succes ermee!
een auto alleen aaghh dat zal ik geen probleem vinden... ik heb zelf me rijbewijs geen eens.. alleen mijn vriend en die heeft dan wel een personenauto.. maar als het fincieel inderdaad alleen om een auto gaat zal ik het ook geen probleem vinden.. wel moet je er rekening mee houden als je nu zwanger bent is wel zwaar voor je lichaam.. ze zeggen 9 maanden zwanger dat je lichaam ook gauw 9 maanden nodig heeft om te herstellen.. en je kleine loopt niet dus je moet er rekening mee houden dus dat je met een zwangere buik ook je kleintje moet dragen als je een trap hebt. En misschien zelfs moet denken aan een duowagen of draagzak enz...... maar in ieder geval als alleen een auto het probleem is zal ik niet zo heel veel zien in het probleem.. openbaar vervoer rijd ook nog... althans normaal wel succes met het maken van je keuze
ehhhm, je weet toch dat je na een keizersnede pas een jaar later weer zwanger mag worden? wie weet is tegen die tijd je financiele situatie beter. zo lang dat dubieus is zou ik er zeeeeker niet aan beginnen. en verder ben ik zo te zien niet de enige die hoopt dat ze verkeerd heeft gelezen: je wilt nog een DOCHTERTJE. een ZOONTJE niet welkom dan? je hebt nog 8 maanden tijd om erover na te denken, hoop dat je dat doet; beter voor je lijf en daar heb je er maar 1 van. sterkte!
Meid, je bent pas 20. Je hebt dus nog tijd zat voor meer kindjes. Je bent 4 maanden geleden pas bevallen. Gun je lichaam eerst wat rust om te herstellen van de bevalling. 2-3 jaar tussen de kindjes is heel normaal. Tegen die tijd kan jullie situatie qua auto en huisvesting verbeterd zijn. Dan kun je altijd nog zien wat je doet. Natuurlijk wil je meer kinderen, maar ik zou het niet overhaasten in deze situatie.
Als ik d'r banner zo zie,is ze 1 dag overtijd Maar mijn advies is eigenlijk hetzelfde als die van de dames voor mij, Ik zou zowiezo wachten tot je kindje een jaar is,en ook tevreden zijn met een jongen Enne...een auto die hebben wij ook niet,maar wel 2 kids
Een auto hoeft absoluut geen probleem te zijn hoor! Toen ik geboren werd (als 3e kind thuis) had bijna niemand een auto, wij ook niet. Mijn moeder heeft het altijd gered met de fiets (kinderzitjes bestaan nog steeds) de bus, de trein en de benenwagen Wij kregen pas een auto toen ik 9 jaar was... En zelfs toen deden wij nog vanalles met het OV en de fiets. Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Ik vind een auto alvast niet belangrijk. Ik vind het belangrijker dat je lichaam rust krijgt en dat je lekker tijd aan je pasgeboren kindje kan besteden. Probeer alles eruit te halen wat erin zit want ze groeien als kool! Ik zou als ik jou was gewoon lekker genieten van je kersverse gezinnetje en een tweede kindje komt wel wanneer het kan
Ik zou zeggen: geniet eerst eens van deze kleine dreumes voor je je druk gaat maken om een tweede kindje wat schijnbaar financieel helemaal nog niet haalbaar is!
Ik ben het helemaal eens met de meiden die ook een berichtje hebben achtergelaten. Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen van een keizersnee en van de vorige zwangerschap. En ik zou zeggen je wilt toch niet nog meer in financiele problemen komen doordat je een tweede kindje neemt. En dat je zegt dat je nog een dochtertje wilt en geen zoon schiet mij een beetje in het verkeerde keelgat. Wees blij dat een gezond kindje op de wereld hebt gezet. Groetjes Astrid