Gewichtstoename 27 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lelie12, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Hier even de volgende vraag..
    Vandaag bij de verloskundige geweest. Ben vandaag precies 27 weken zwanger en bleek nu dus in totaal 8,5 kilo te zijn aangekomen.
    Ze vond dit veel, gaf me min of meer een waarschuwing om goed op mijn eten te letten en raadde me zelfs een diëtiste aan!
    Ik eet meer dan voor mijn zwangerschap maar over het algemeen wel gezond. Ik heb me altijd al druk gemaakt om mijn gewicht dus ben nu best over de zeik van wat ze zei!!
    Is 8,5 kilo dan echt zo extreem? Ik zit nu al te denken wat ik kan schrappen in mijn eten.. Terwijl lijnen dus helemaal niet goed is.
    In het begin ging het heel langzaam daarom laatste maand des te sneller leek mij??!
    Gewichtstoename tijdens de zwangerschap - Zwangerschapspagina.nl

Xx

2. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik ben nu ruim 23 weken en 3 kilo aangekomen, maar dat schijnt juist onder gemiddeld te zijn. 8,5 lijkt mij toch prima? Je zult de 12 kilo waar ze zo op hameren waarschijnlijk niet halen, maar iedere vrouw is anders!

Mijn buurvrouw vertelde laatst nog dat ze met 13 weken zwangerschap al 9 kilo aan was gekomen, en zij is er nooit op aangesproken...

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hoeveel je aan "mag" komen ligt ook aan je BMI (startgewicht dan hè)

Ik heb een gezond BMI, begon met 68 kg (1.73m), morgen 21 weken en +5,5 kg. Prima volgens de vlos. Voor mijn BMI en startgewicht is een toename van 12 kg over de hele zwangerschap normaal zei ze...

4. XoXo

XoXo Niet meer actief

Ik vind 8,5 kg met 27 weken netjes. Ik was toen al 20 kg aangekomen :)

5. o0Mrkk0o

o0Mrkk0o Niet meer actief

ik ben nu 26wk en 4 dagen en ben al 12 kg aangekomen. Ik eet gezond, veel groente en veel fruit..wel meer boterhammen, maar verder niet buitensporig.

vk hamert er hier ook erg op en ik vind dat erg vervelend, alsof ik expres aankom...8,5 kg lijkt mij prima hoor meid..! Gewoon gezond blijven eten en ach, gelukkig weten we waar we het voor doen!!

6. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Ik zit ook rond de 27 weken en ben nog niks aangekomen? Mijn verloskundige zij
    dat dit niet zo erg is?

T kon bij mij ook door de stress komen zij ze..

7. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hihi ben blij dat ik jouw verlos niet heb, ben 28 weken en al 12 kilo aangekomen.. Oftewel water en droog brood volgens jouw verlos :D

Meid zou me er niet te druk om maken, eet gezond, eet genoeg, zeker niet te weinig! Maar eet ook absoluut niet voor 2..

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hier wegen ze niet eens. Dus geen zorgen maken hoor!

Bij m'n dochtertje was ik bij 40 weken 20 kg aangekomen en nu pas 1 kg met 21 weken zwangerschap.

9. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!!
    Ja inderdaad. Ik was vandaag ook niet zo blij met mijn verloskundige.
    Ze praat me zorgen aan zo!
    Ik was tot 7 weken geleden ook nog maar 1.5 kilo aangekomen.
    Maand daarna 3 kilo erbij en nu nog een maand later 4. In het begin hoorde ik ze niet, terwijl me dat weinig lijkt.
    Valt dus niks van te zeggen. Hoop alleen dat het niet zo hard blijft gaan maar die kans is wel groot natuurlijk. Op het laatst schijn je het meest aan te komen zeggen ze..

10. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk, zolang je idd voor het grootste gedeelte maar gezond blijft eten, is er niets aan de hand hoor.

En volgens mij is 8,5 kg helemaal zo buitensporig niet.

Beetje verwarrend trouwens dat de ene verloskundige /gyn. er zo'n punt van maakt, terwijl de andere dus niet eens weegt.

Ik ben nog helemaal niet gewogen in mijn zwangerschap, omdat de gyn. zegt dat het (als je een gezond startgewicht hebt) geen bal uitmaakt of je veel of weinig aankomt.
    Gezond leven is belangrijk en zolang de baby volgens schema groeit, is er niets aan de hand.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ben bijna 27 weken ik zou het niet weten... thuis was het 5 kg 2, 5 week geleden ben zelf wel benieuwd zal eens vragen of hier een weegschaal is.

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik ben 25+3 weken en gisteren bij de vk was ik 7kg aangekomen.
    Volgens mijn vk prima voor deze termijn.
    Het ligt inderdaad wel ook aan je startgewicht, en of je eventueel al overgewicht had voordat je zwanger werd.
    Ik had voor mn zwangerschap een BMI van 21, dus dan mag je wat meer aankomen dan als je BMI bv 30 is.
    Bij mn vorige zwangerschap zat ik ongeveer op hetzelfde gewicht rond deze termijn, en is in totaal ongeveer +15 kg geworden.
    Is allemaal weer goed gekomen.

Belangrijkste is gezond eten, afwisselend, maar ook niet voor 2!
    Ik eet eigenlijk hetzelfde als voor mn zwangerschap.
    Toen kwam ik er niet van aan, dus ik ga ervan uit dat wat ik nu aankom gewoon door de zwangerschap is (hoewel ik ook elke kg teveel vind hoor;))

Probeer er van te genieten, het is het allemaal waard :D :D

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij 1e zwangerschap zat ik met 27 weken rond 11/12 kg
    Bij deze zwangerschap zat ik met 27 weken rond 7 kg

15. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik vind het ook helemaal geen vreemd gewicht hoor!
    En de laatste weken kom je juist weinig meer aan. Dacht dat vanaf 36 weken je bijna niet meer aankomt. (tenzij je opeens enorm vocht vast gaat houden ofzo, maar dat ben je binnen een week na de bevalling ook weer kwijt!)
    Ik vind het gemeen dat ze dit zegt!

Zelf ben ik tot de 27 weken bijna niet aangekomen en daarna opeens acht kilo in vier weken (van weinig naar veel vruchtwater, groeispurt van de baby en vocht vast gaan houden).
    Voelde me er zelf heel onzeker over maar de vk zei juist tegen mij dat het allemaal heel normaal was. Dat de ene vrouw 6 kilo aankwam en de ander 26 en dat dat allemaal normaal is!
    8,5 is niet abnormaal als je bedenkt dat je gemiddeld aan baby enz. 14 kilo aankomt dus ik zou proberen om me geen zorgen te maken als ik jou was. Gewoon gezond blijven eten hoor meid!

16. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik woog 47 kilo en op mijn bevallingsdag woog ik 65..
    Dus flink 17 kilo aangekomen

17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Jeetje..
    met mijn zoontje was ik met 27 weken 9 kg aangekomen (17 uiteindelijk in totaal) Maar mijn gyn heeft er nooit iets over gezegd!

Nu ben ik 'al' 6 kg zwaarder en nog maar 21.5 zwanger dus ik ga zeker ook wel rond jouw extra gewicht aankomen met 27 weken.

Ben benieuwd of mijn vk er iets van gaat zeggen. Ik was het bij mijn zoontje ook zo allemaal al weer kwijt dus vind het allemaal onzin.
    Wat andere meiden ook al zeiden.. zolang je (meestal ;)) gezond eet, geen probleem toch.

18. carlaaa

carlaaa Actief lid

18 nov 2012
    354
    27
    28
    Ik ben ook 27 weken, en 7 kg aangekomen. Vind ik zelf meevallen.

19. lia89

lia89 Actief lid

22 jan 2013
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je ineens heel erg aankomt en je kindje ook snel groeit kunnen ze ook aan zwangerschapsdiabetes gaan denken. Is dat niet het geval en je eet gezond? Geen zorgen maken! :)
    ik ben ook iemand die mij altijd druk maakt om mijn gewicht. Tijdens mijn zwangerschap vond ik het dikker worden niet erg, maar die weegschaal vreselijk!!
    ik ging mij te veel met mijn gewicht bezig houden. Heb toen met de verloskundige afgesproken om in principe niet meer te wegen. Misschien ook wat voor jou?

20. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    hoi, ik ben nu 35 weken zwanger en vanaf begin zwangerschap nu -12 kilo.. Ieder lichaam is anders.. ik zou me er niet te druk om maken hoor, zoveel ben je nu ook weer niet aangekomen;)

Deel Deze Pagina