Hallo allemaal, Hier even de volgende vraag.. Vandaag bij de verloskundige geweest. Ben vandaag precies 27 weken zwanger en bleek nu dus in totaal 8,5 kilo te zijn aangekomen. Ze vond dit veel, gaf me min of meer een waarschuwing om goed op mijn eten te letten en raadde me zelfs een diëtiste aan! Ik eet meer dan voor mijn zwangerschap maar over het algemeen wel gezond. Ik heb me altijd al druk gemaakt om mijn gewicht dus ben nu best over de zeik van wat ze zei!! Is 8,5 kilo dan echt zo extreem? Ik zit nu al te denken wat ik kan schrappen in mijn eten.. Terwijl lijnen dus helemaal niet goed is. In het begin ging het heel langzaam daarom laatste maand des te sneller leek mij??! Gewichtstoename tijdens de zwangerschap - Zwangerschapspagina.nl Xx
Ik ben nu ruim 23 weken en 3 kilo aangekomen, maar dat schijnt juist onder gemiddeld te zijn. 8,5 lijkt mij toch prima? Je zult de 12 kilo waar ze zo op hameren waarschijnlijk niet halen, maar iedere vrouw is anders! Mijn buurvrouw vertelde laatst nog dat ze met 13 weken zwangerschap al 9 kilo aan was gekomen, en zij is er nooit op aangesproken...
Hoeveel je aan "mag" komen ligt ook aan je BMI (startgewicht dan hè) Ik heb een gezond BMI, begon met 68 kg (1.73m), morgen 21 weken en +5,5 kg. Prima volgens de vlos. Voor mijn BMI en startgewicht is een toename van 12 kg over de hele zwangerschap normaal zei ze...
ik ben nu 26wk en 4 dagen en ben al 12 kg aangekomen. Ik eet gezond, veel groente en veel fruit..wel meer boterhammen, maar verder niet buitensporig. vk hamert er hier ook erg op en ik vind dat erg vervelend, alsof ik expres aankom...8,5 kg lijkt mij prima hoor meid..! Gewoon gezond blijven eten en ach, gelukkig weten we waar we het voor doen!!
Ik zit ook rond de 27 weken en ben nog niks aangekomen? Mijn verloskundige zij dat dit niet zo erg is? T kon bij mij ook door de stress komen zij ze..
Hihi ben blij dat ik jouw verlos niet heb, ben 28 weken en al 12 kilo aangekomen.. Oftewel water en droog brood volgens jouw verlos Meid zou me er niet te druk om maken, eet gezond, eet genoeg, zeker niet te weinig! Maar eet ook absoluut niet voor 2..
Hier wegen ze niet eens. Dus geen zorgen maken hoor! Bij m'n dochtertje was ik bij 40 weken 20 kg aangekomen en nu pas 1 kg met 21 weken zwangerschap.
Bedankt voor jullie reacties!! Ja inderdaad. Ik was vandaag ook niet zo blij met mijn verloskundige. Ze praat me zorgen aan zo! Ik was tot 7 weken geleden ook nog maar 1.5 kilo aangekomen. Maand daarna 3 kilo erbij en nu nog een maand later 4. In het begin hoorde ik ze niet, terwijl me dat weinig lijkt. Valt dus niks van te zeggen. Hoop alleen dat het niet zo hard blijft gaan maar die kans is wel groot natuurlijk. Op het laatst schijn je het meest aan te komen zeggen ze..
Ik denk, zolang je idd voor het grootste gedeelte maar gezond blijft eten, is er niets aan de hand hoor. En volgens mij is 8,5 kg helemaal zo buitensporig niet. Beetje verwarrend trouwens dat de ene verloskundige /gyn. er zo'n punt van maakt, terwijl de andere dus niet eens weegt. Ik ben nog helemaal niet gewogen in mijn zwangerschap, omdat de gyn. zegt dat het (als je een gezond startgewicht hebt) geen bal uitmaakt of je veel of weinig aankomt. Gezond leven is belangrijk en zolang de baby volgens schema groeit, is er niets aan de hand.
Ik ben bijna 27 weken ik zou het niet weten... thuis was het 5 kg 2, 5 week geleden ben zelf wel benieuwd zal eens vragen of hier een weegschaal is.
Ik ben 25+3 weken en gisteren bij de vk was ik 7kg aangekomen. Volgens mijn vk prima voor deze termijn. Het ligt inderdaad wel ook aan je startgewicht, en of je eventueel al overgewicht had voordat je zwanger werd. Ik had voor mn zwangerschap een BMI van 21, dus dan mag je wat meer aankomen dan als je BMI bv 30 is. Bij mn vorige zwangerschap zat ik ongeveer op hetzelfde gewicht rond deze termijn, en is in totaal ongeveer +15 kg geworden. Is allemaal weer goed gekomen. Belangrijkste is gezond eten, afwisselend, maar ook niet voor 2! Ik eet eigenlijk hetzelfde als voor mn zwangerschap. Toen kwam ik er niet van aan, dus ik ga ervan uit dat wat ik nu aankom gewoon door de zwangerschap is (hoewel ik ook elke kg teveel vind hoor) Probeer er van te genieten, het is het allemaal waard
Bij 1e zwangerschap zat ik met 27 weken rond 11/12 kg Bij deze zwangerschap zat ik met 27 weken rond 7 kg
Ik vind het ook helemaal geen vreemd gewicht hoor! En de laatste weken kom je juist weinig meer aan. Dacht dat vanaf 36 weken je bijna niet meer aankomt. (tenzij je opeens enorm vocht vast gaat houden ofzo, maar dat ben je binnen een week na de bevalling ook weer kwijt!) Ik vind het gemeen dat ze dit zegt! Zelf ben ik tot de 27 weken bijna niet aangekomen en daarna opeens acht kilo in vier weken (van weinig naar veel vruchtwater, groeispurt van de baby en vocht vast gaan houden). Voelde me er zelf heel onzeker over maar de vk zei juist tegen mij dat het allemaal heel normaal was. Dat de ene vrouw 6 kilo aankwam en de ander 26 en dat dat allemaal normaal is! 8,5 is niet abnormaal als je bedenkt dat je gemiddeld aan baby enz. 14 kilo aankomt dus ik zou proberen om me geen zorgen te maken als ik jou was. Gewoon gezond blijven eten hoor meid!
Jeetje.. met mijn zoontje was ik met 27 weken 9 kg aangekomen (17 uiteindelijk in totaal) Maar mijn gyn heeft er nooit iets over gezegd! Nu ben ik 'al' 6 kg zwaarder en nog maar 21.5 zwanger dus ik ga zeker ook wel rond jouw extra gewicht aankomen met 27 weken. Ben benieuwd of mijn vk er iets van gaat zeggen. Ik was het bij mijn zoontje ook zo allemaal al weer kwijt dus vind het allemaal onzin. Wat andere meiden ook al zeiden.. zolang je (meestal ) gezond eet, geen probleem toch.
als je ineens heel erg aankomt en je kindje ook snel groeit kunnen ze ook aan zwangerschapsdiabetes gaan denken. Is dat niet het geval en je eet gezond? Geen zorgen maken! ik ben ook iemand die mij altijd druk maakt om mijn gewicht. Tijdens mijn zwangerschap vond ik het dikker worden niet erg, maar die weegschaal vreselijk!! ik ging mij te veel met mijn gewicht bezig houden. Heb toen met de verloskundige afgesproken om in principe niet meer te wegen. Misschien ook wat voor jou?
hoi, ik ben nu 35 weken zwanger en vanaf begin zwangerschap nu -12 kilo.. Ieder lichaam is anders.. ik zou me er niet te druk om maken hoor, zoveel ben je nu ook weer niet aangekomen