Zwanger en Trouwen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roozjuh, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hey meiden!!

Ik ben sinds gister verloofd, geheel onverwacht want mijn vriend had er niet zo'n haast mee
    maar nu dan toch! jeej! de planning is om nog te trouwen voordat de kleine geboren word.
    Ik heb nog ongeveer 11weken te gaan. En willen ongeveer eind Juni gaan trouwen Uitrekendatum is 6juli.
    (mijn vader is van 23mei t/m 13juni op vakantie, slechte timing hebben we he ;) )

Maar nu nog een dilemma... Waar vind ik een mooie jurk voor zwangere???
    En dan bedoel ik niet van die zwarte jurken voor in de zomer op een terrasje, maar meer richting avondjurk/trouwjurk (mag huur zijn)

Heeft iemand ervaring met bruidkleding kopen voor zwangere?
    Ik ga zondag naar Rotterdam om te kijken naar ringen, zit daar misschien een goeie winkel voor mooie jurken?

Ik heb zelf wel een trouwjurk maar die is van maatje 42 al een keer vermaakt naar 44, en ik heb zelf 46 en dan nu nog die mega buik erbij... gaat zeker niet lukken met vermaken???
    Trouwjurk was van mijn moeder en ik vind m echt prachtig!

Liefs Wendy

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    je zou het kunnen vragen of zie jurk vermaakt kan maken. als je niet probeert weet je hetn iet natuurlijk.

verder heb ik zo gauw echt geen idee van jurken.
    maar zou wel ff goede afspraken maken over je ringen weetn iet of je al vocht vasthoud of dit miss nog gaat doen.
    want ik kon bij mijn eerste op het laats echt mijn trouwring niet meer om. en zou naturlijk zonde zijn dat ie na de bevalling niet meer zou passen.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    gelukkig hou ik geen vocht vast. ik ben ook pas 2kilo aangekomen in afgelope 29weken.
    probleem is dat trouwjurk in Drenthe hangt bij mijn ma, ik in flevoland woon, en zondag naar rotterdam moet haha Ik ga inderdaad gewoon even rondvragen of het mogelijk is
    zoals je zei; nee heb je, ja kan je krijgen :) dankje!

4. Linda77

Linda77 Lid

10 sep 2008
    7
    0
    0
    Hoi,

Ik zou je de winkel Future Maman kunnen aanraden in Rotterdam. Die heeft speciale positie trouwkleding. Ik ga zelf ook trouwen op 7 augustus en ik ben op 8 september uitgerekend en ik wil daar zelf ook gaan kijken. Ik heb zelf maat 48 en volgens de dame van de winkel hebben ze ook kleding in grotere maten dus moet jij zeker kunnen slagen.

Succes!

groetjes Linda

5. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Gefeliciteerd!! :-D Ik ben zelf getrouwd toen ik bijna 29 weken zwanger was, het is echt heel bijzonder om zwanger te trouwen. Ik had alleen geen jurk aan! Maar er zijn genoeg trouwjurken.. Kijk eens op deze site, daar had ik mijn setje vandaan........ Oh hij staat er nog op zie ik haha!

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Die winkel van Future Maman ofzo die site had ik gezien, misschien inderdaad wel goed om daar even te gaan kijken dankje :)
    -
    leuke outfit! ik was die site ook al tegen gekomen maar stond naar mijn mening niet echt iets op dat mij leuk zou staan. Helaas zit hun winkel hier niet in de buurt en ook niet in rotterdam. maar jouw kleding ziet er wel super uit moet ik zeggen.

7. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Thanks! Hier had ik 'm zelf trouwens aan:

Het is geen jurk (niks voor mij), maar ik was toch wel overduidelijk de bruid hoor haha! :p Succes met zoeken, heb je al een beetje een richtlijn?

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen waarom jullie besloten hebben nog op t einde van je zwangerschap te trouwen..? Straks besluit de kleine eerder te komen en dan zul je net zien dat het op je trouwdag is ;)
    Ik zou persoonlijk dan liever even wachten tot na de bevalling, dan heb je t makkelijker met kleding uitzoeken omdat je dan geen megabuik meer hebt, je zult niet t probleem hebben met vocht vasthouden (wat je nu nog niet doet maar aan t einde van je zwangerschao waarschijnlijk wel) je vader kan er dan ook bij zijn en dan zou je eventueel de kleine de ringen kunnen laten brengen (op de arm van iemand anders natuurlijk).

Sorry, ik wil geen discussie teweeg brengen ofzo hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hier naar ;)
    Het is gewoon zo veel makkelijker (en leuker misschien) als je een paar maandjes na je bevalling zou trouwen.. Het lijkt me namelijk ook niet echt comfortabel meer als je met bijv 38 weken nog gaat trouwen en ik vind het echt een risico..

9. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Bij Future Maman moet je wel een afspraak maken voor bruidskleding. Ze hebben een klein beetje in de winkel hangen, maar een heleboel 'boven'. Daar mag je alleen op afspraak heen.

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hmm wij gaan ook trouwen.. ik ben dan 36 weken :) waarom wij trouwen voor dat beeb er is is om gewoon een aantal dingen financieel geregeld te hebben zonder dat we eerst langs notaris moeten, dus niet alleen voor beeb, maar ook voor mij.

Wij trouwen nu voor de wet, heel simpel, met getuigen, mijn kids en onze ouders erbij.. met daarna lekker ergens brunchen... als beeb er is willen we wat uitgebreider doen.. of een feestje.. of voor kerk.. dat moeten we nog ff bekijken

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    tuurlijk is het niet erg om te vragen :) mijn reden is eigenlijk zelfde als limmeke.
    en ook omdat wij in sept al 3trouwdagen hebben, vonden wij het niet gepast om ook rond die tijd te gaan trouwen. het scheelt ook gewoon veel geregel om gezag en alles aan te vragen en als we voor de bevalling gaan trouwen, zijn we (meer voor ons gevoel) een echt gezinnetje met allemaal 1 en dezelfde naam
    smorgens trouwen en smiddags met de aanwezigen lekker brunchen inderdaad en dan later als de kleine er is ofzo, een lekker feestje geven ofzo :)

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    datum van ondertrouw en trouwdatum zelf heb ik vandaag vast laten leggen :)
    vanmorge snel gebeld en vragen of er plek was. ze moest me teleurstelle dat het aug sept pas kon, maar toen ze agenda erbij pakte zag ze dat iemand had afgezegt op 22juni!
    dus dat is nu onze trouwdatum!!! en ondertrouw 28mei woehoeee

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dankje voor de tip, ik zal vanmiddag meteen bellen of ze zondag wel open zijn
    en anders op andere dag :)

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    en jij bent uitgerekend op welke datum?

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    6juli ja het gaat heel krapjes worden :)

16. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hehehe best wel ja :D

ach, zou wel heel spectaculair zijn toch.... ja ik wil.... hijghijgpufpuf :D

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ok, ik begrijp het :) Even zwart wit gezegd doen jullie het meer voor het papierwerk (ik bedoel het niet zo grof als dat t misschien overkomt hoor ;)).
    Dan kan ik me wel voorstellen dat je het nu wilt ipv na de bevalling.

Ik ben zelf getrouwd om het trouwen zelf en had dus ook echt een sprookjesbruiloft :) (letterlijk sprookjes, onze huwelijksreis was naar disneyland en bij thuiskomst bleek ik zwanger te zijn ;))

Maargoed, om dan terug te komen op je vragen; tja, ik zou gewoon toch eensv ragen of ze iets moois met de jurk van je moeder kunnen doen. Misschien dat het niet zo mooi is als ze m vermaken voor je buik, maar dan zou je eventueel een aparte band om je buik kunnen knopen in dezelfde stof als de jurk om zo het eventuele vermaakwerk te verbergen? (Als je begrijpt hoe ik het bedoel) En zo leg je wel weer mooi de nadruk op je buik :)
    als je dus echt graag in de jurk van je moeder wilt trouwen zou ik dat gewoon proberen voordat je verder gaat kijken naar kleding. het is namelijk wel heel speciaal om in je moeders jurk te trouwen :)

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik trouw ook om te trouwen, maar voor mij hoeft zowieso zon sprookjeshuwelijk niet :)

trouwen is voor ons gewoon bevestiging van onze liefde.. en dat hoeft niet altijd heel groots toch? En dat je dan meteen alles regelt, is gewoon mooi meegenomen :) We zijn verloofd sinds juli vorig jaar.. en was bedoeling dat huwelijk eerder zou plaats vinden, maar door familieomstandigheden is het er niet van gekomen.

wel leuk zeg.. dat je gewoon zwanger was bij terugkomst :)

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hahaha ja dat zal wat zijn ja :D

Ik wil je een mooie dag wensen en ik hoop dat alles helemaal goed gaat (dus dat de baby niet eerder komt) en dat jullie mooi weer mogen hebben!
    Gefeliciteerd met je verloving

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    het is neit alleen voor het papierwerk, maar snap wat je bedoeld ;)
    wij wilden zowiezo zelf al klein trouwen, geen hele poespas eraan. ik hou er niet zo van om in de picture te staan en mijn verloofde(hihi klinkt grappig) ook niet.
    we maken er gewoon een leuk dagje van :)

Ik ga denk ik dan maar eens die jurk bij mijn moeder ophalen en langs een bruidswinkel, inderdaad even vragen of er toch een mogelijkheid is om er wat aan te veranderen. volgens mijn moeder is dat onmogelijk omdat hij al van 42 naar 44 is gemaakt.
    is zeker speciaal om haar jurk aan te doen :) heb hem toen zelf uitgezocht als jurk voor mezelf maarja, mams ging trouwen niet ik haha

Deel Deze Pagina