2/3/4e zwangerschap anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Appeltje22, 10 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Was jou 2/3/4e zwangerschap anders?

1. Ja, heel anders, namelijk;

2. Nee, totaal geen verschil!

3. Ja, heel anders met een meisje

4. Ja, heel anders met een jongen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    1e zwangerschap: hele lage bloeddruk, snel duizelig. uiteindelijk ingeleid met bijna zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk.
    Met 20 weken 12 kg aangekomen (uiteindelijk 17).
    bekkenpijn vanaf ongeveer 26.

2e zwangerschap: misselijk, bloeddruk normaal, veel puistjes.
    Bekkenpijn vanaf week 7.
    11 weken - 2 kg.

2. Nanoni

Nanoni Actief lid

9 jul 2016
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste zwangerschap verliep heel soepel, wel last van een lage bloeddruk maar dit heb ik buiten zwanger zijn om ook. Na het strippen bij 40+ weken kreeg ik enorme pijn aan mijn schaambeen waardoor ik amper nog kon lopen. Verder was ik weinig misselijk en kon ik enorme hoeveelheden eten wegwerken :D In het begin 10 kg afgevallen zonder aanwijsbare reden, uiteindelijk zo'n 15 kg aangekomen als ik het me goed herinner.

Tweede zwangerschap was kort na de eerste en een stuk pittiger maar dat kwam omdat we een baby hadden waar ik heel druk mee was. Opnieuw weinig misselijk, in totaal 3 keer overgegeven dus dat viel reuze mee. Ook nu weer een paar kg afgevallen in het begin, ik kon met moeite eten en uiteindelijk zo'n 11/12 kg aangekomen.

Derde zwangerschap (nu 38 weken) is heel anders, regelmatig last van mijn bekken en rug, heel erg moe en enorm last van mijn hormonen. Ik kan al weken amper eten, eet soms maar 2 boterhammen op een dag en een klein beetje avondeten, vaak dwing ik mezelf om te eten. Ook snoepen doe ik weinig tot niet, ik heb er geen trek in. Ik ben nu ongeveer 14 kg aangekomen dus vergelijkbaar met de vorige zwangerschappen.

Qua bevalling is het heel verschillend, de eerste was zwaar en duurde lang. Begonnen met gebroken vliezen, weeën zetten niet door en uiteindelijk, na een dik uur persen zonder pers weeën, een vacuüm verlossing + flinke knip (ook pijnbestrijding en weeënopwekkers gehad trouwens). Veel last gehad van de hechtingen en kon weken moeilijk zitten. De tweede ging heel makkelijk, goede weeën en (hoera!) sterke pers weeën, in een half uurtje van 5 cm naar 10 cm gegaan en maar 8 minuten persen. Geen knip en ook geen hechtingen, heerlijk!

Hopelijk gaat de derde bevalling ook zo!

Oh, alle drie zijn trouwens meisjes :)

3. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Nou niet heel anders...
    Veel dingen zijn het zelfde alleen heftiger.
    Daarnaast heb ik mijn heup gekneusd in deze zwangerschap, waardoor ik langzaam ook last van mijn bekken heb gekregen.

De bevalling weet ik nog niet. Ik hoop dat deze niet zo lang duurt als mijn eerste bevallin, dat dit kindje niet zo in nood komt als mijn dochter en dat ik dit keer geen epi nodig heb.

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    2e zwangerschap is nu héél anders, beide een meisje. Tijdens de eerste zwangerschap had ik erg veel last van mijn bekken, zakte continu door mijn benen en vanaf 22 weken moest ik daardoor in een rolstoel zitten, binnen lukte het met krukken. Slapen lukte niet door de continue pijn. Bevalling daarintegen verliep erg soepel.
    Nu kan ik nog steeds alles doen, ik heb wel pijn maar dat mag tegenover de eerste keer geen naam hebben. Ik voel me super goed, iedereen zegt dat ik straal en er goed uit zie.

Wat wel hetzelfde is, is mijn buik. Ik draag ze naar voren en laag. Vorige keer schopte ze vooral tegen mijn heupen, nooit bij mijn ribben gekomen. Dat is (tot nu toe) ook zo.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    1e: moe, pijnlijke borsten, slechte eetlust, bekkeninstabiliteit, maagzuur. Gewerkt tot 26 wkn, daarna in ziektewet.
    Baby niet ingedaald.
    Bevalling (41+3 wkn, zkh) 4 uur stevige weeën, vliezen gebroken bij 8 cm, 20 min persen.

2e: emotioneel/labiel, somber, extreem misselijk (9 mnd lang), slapeloosheid, bekkeninstabiliteit.
    Gewerkt tot 18 wkn, vanaf 9 wkn al deeltijd in ziektewet.
    Baby niet ingedaald.
    Bevalling (41+5 wkn, thuis) 2 uur stevige weeën, vliezen gebroken bij 10 cm, 3 min zuchten.

3e: hyperemesis gravidarum (9 mnd), slapeloosheid, maagzuur, bekkeninstabiliteit.
    Gewerkt tot 6 wkn, daarna in ziektewet.
    Baby niet ingedaald.
    Bevalling (41+0 wkn, thuis) spontaan gebroken vliezen, 8 uur weeën (laatste uur weeenstorm), 3 min persen.

Zwangerschap van 1e en 2e waren echt heel anders (ander geslacht), de 3e was ook weer anders, maar aantal kwaaltjes herkenbaar van 1e, sommige van 2e en andere ook 'nieuw'.

Bevalling van 1e en 2e leken erg op elkaar, 3e liep compleet anders.

Tja... ;).

6. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Jeetje.. Wat een verhalen! Ik lees nog best vaak dat mensen erg veel last hebben gehad van hun bekken! Ik had wel wat last, omdat alles week werd enzo, maar gelukkig niet heel erg. Lijkt me zo naar! :O

7. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    Voor mij ook alle 3 anders. De eerste vond ik toen vrij zwaar en was een meisje, 2e was een stuk makkelijker dus dacht een jongen ( ook een meisje) en de 3e is echt heel zwaar, veel misselijk en spugen, zelfs na 20 weken nog regelmatig ziek. Blijkt trouwens een jongen te zijn.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Alle 5 de zwangerschappen incl. buik waren hetzelfde.
    Dus alleen vanaf de innestelling pijnlijke boobies tot aan de 6e week en verder nergens last van.
    De bevallingen kan ik niet vergelijken aangezien de eerste 2 bevallingen vaginaal waren ivm reeds overleden kinderen en de 3e werd een (spoed)keizersnede ivm wegvallen vd harttonen tijdens een normale ctg controle.
    Daarom werden de 4e en 5e ook gehaald via een geplande keizersnede.

Hier trouwens: Jongen-Meisje-Jongen-Meisje-Jongen

9. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou heel anders niet... Merk wat kleine verschillen tussen jongen / meisje.

Ik denk dat ik het vooral wat zwaarder ervaar omdat je er al 2 hebt, maar mentaal weer veel sterker omdat je je lichaam weer beter kent ook...

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb een jongen en een meisje en beide zwangerschappen waren totaal hetzelfde: gevoelige borsten, moe, moe, moe, misselijk (eerste weken). Weinig aangekomen bij beiden (9 kilo en 6 kilo) en buik was bij alle twee ook hetzelfde: laag en vooruit dragend. Mijn huid werd bij allebei mooi gaaf (joepie!) en mijn haar ineens zacht en glanzend. Echt totaal hetzelfde. Alleen bevalling was anders maar goed dat is normaal.

11. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Hier hetzelfde alleen heb ik al een zoon en krijg een dochter!

12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Eigenlijk zijn alle 4 de zwangerschappen (tot nog toe) vrijwel hetzelfde.
    Lage bloeddruk, vrijwel geen grote kwalen.
    Ook de bevallingen waren vrijwel hetzelfde, alleen de duur verschilde ;)

3 jongens trouwens, en de vierde weten we nog niet.

13. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Hier twee bijna dezelfde zwangerschappen dat waren een jongen en een meisje, en nog 1 hele andere zwangerschap waarin ik mij veel vermoeider en misselijke voelde en dat was ook een.jongetje.

14. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    even ter aanvulling bij de oudste had ik zwangerschapsvergiftiging werd ik ingeleid en ongeveer 7/8 uurtjes er na bevallen. Placenta kwam los na spuit in m'n been.
    Tweede bevalling, begon spontaan met gebroken vliezen 7 uur na beginnen weeën bevallen. Alleen lag onze banjer als sterrenkijker, goed gedraaid tijdens bevalling. Placenta wilde niet los, werd helaas spoed ok met bloedverlies van 4ltr.
    Deze zwangerschap kotsmisselijk😑

15. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Beide zwangerschappen waren hetzelfde op de bekken klachten na bij de oudste. (Dat duurde gelukkig niet lang door cesartherapie)

16. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Eerste zwangerschap geen kwaaltjes.. alleen kokhalzen met tandenpoetsen en zere tepels

Nu kokhalzen met tandenpoetsen
    Spugen
    Hele dag misselijk
    Niet goed kunnen eten en drinken
    Last van rug
    Moe

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij Aiden licht misselijk geweest en de eerste 3 maanden erg moe.

Bij Finley daarentegen......Van 6 tot en met 22 weken kon ik alleen maar liggen en kotsen, kotsen, kotsen. Werd nog net geen ziekenhuisopname. Totaal anders dus. Heb zelfs geroepen dat ik niet meer zwanger wilde zijn op deze manier.

Deel Deze Pagina