3 mnd over tijd, nog negatieve test

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mayonees, Apr 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mayonees

Mayonees Lid

Sep 3, 2010
    8
    0
    0
    servicemedewerkster pompstation
    Brakel
    Hallo,

Ik ben nu 3 mnd over tijd.
    Vanmorgen een test gedaan, die was negatief.
    Toch heb ik last van kwaaltjes, zoals stevigere borsten, de dagelijkse behoefte aan veel ijzer en koolhydraten (in de vorm van spaghetti en spinazie), misselijkheid, veel en heel erg moe (en dat voor een adhd-er) etc....
    Toch de huisarts maar gebeld, maar die wil pas kijken als ik meer dan 6 mnd niet ongesteld ben geweest.

Wat moet ik nu toch?

2. Vlinder125

Vlinder125 Niet meer actief

Hoe lang ben je al gestopt met de pil? Vind dit best lang.

3. FeliceChloe

Mar 31, 2016
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pas na 6 maanden? Dat is echt veel te lang! Mijne wilt pas kijken als ik en maand overtijd ben, dus nog twee weekjes.. Dat vind ik nog wel te doen. Maar 3 maanden overtijd en nog steed een negatieve test is ook echt lang hoor. X FeliceChloé

4. Mayonees

Mayonees Lid

Sep 3, 2010
    8
    0
    0
    servicemedewerkster pompstation
    Brakel
    Vlinder125: dat is het hem juist....ik zit nog aan de pil, maar wel een hele lichte (zoely)
    Ik ben aan de pil gezet, om mijn hormoonhuishouding stabiel te maken en houden. Zomaar stoppen is voor mij (en de mensen in mijn omgeving) eigenlijk geen optie
    Ik weet ook dat het ook best mogelijk is om, ondanks de pil, toch zwanger te zijn

FeliceChloe: ik schrok er ook van. Ik ben altijd wel onregelmatig ongesteld geweest, maar 3 mnd niks.....das zelfs hoogst ongewoon voor mij.

Zou het misschien ook kunnen zijn dat, na verloop van tijd, het hcg niveau daalt in je lijf, waardoor je negatief test en toch zwanger bent?

Heeft iemand daar ervaring mee?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met de pil is het heel goed mogelijk om geen kunstmatige bloeding te hebben (want het is geen echte menstruatie) en je klachten zijn ook goed verklaarbaar door de hormonen in je pil... Dus als je niet zwanger bent zou ik lekker genieten van niet ongesteld worden :)

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee, je HCG verdwijnt niet. Je test de gehele zwangerschap duidelijk positief!

Zwangerschapskwalen ontstaan door HCG. HCG meet je met een zwangerschapstest. Zou je echt zwanger zijn, dan had de test nu al lang positief moeten aangeven.

Geloof je de testen niet, dan kun je altijd overwegen om een pretecho te laten maken.

Maar gezien je negatieve testen denk ik niet dat je zwanger bent. Er zijn meerdere hormonale redenen waardoor je geen pilbloeding krijgt (aangezien je aan de pil bent, wordt je sowieso niet natuurlijk ongesteld! Dat proces ligt plat inclusief je eisprong, ookal heb je een lichte pil.)

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hcg-waarden tabel

Hier de HCG waardentabel. HCG zit de gehele zwangerschap in je lichaam.

8. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

Apr 25, 2015
    1,534
    107
    63
    Heb je wel gewoon steeds je stopweken?? Dus 3 weken de pil slikken en dan een week stoppen?

9. Myo

Myo Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    1,352
    0
    36
    Ik heb vroeger Yaz gebruikt (ook licht) en na een tijdje werd ik opeens ook niet meer ongesteld in de stopweek en was niet zwanger. Mijn huisarts zei dat dat inderdaad kan gebeuren en dat het geen kwaad kon.

10. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Ik denk ook niet dat je zwanger bent. Anders had je nu zeker positief getest!
    Je lichaam is gewoon van slag door de pil.

Share This Page