2 hartjes horen? Of is het wat anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kristel86, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey allemaal,

Sinds ik 10 weken zwanger ben kunnen wij al vrij duidelijk het hartje horen van ons kindje.
    Nu horen we sinds een week ofzo telkens een geluid wat lijkt op 2 hartjes die door elkaar kloppen :(

Als ik de Angelsound iets meer naar rechts doe op mn buik dan hoor je duidelijk een hartje, wat meer naar links ook duidelijk een hartje, maar in het midden van die 2 horen we een vreemd dubbel geluid, alsof we 2 hartjes door elkaar horen :(

Nu vragen wij ons af; zijn dit nu echt 2 hartjes? :confused:
    Of is dit de hartslag die je door de navelstreng heen hoort oid?
    Of heeft iemand een verklaring voor wat het is?

Hier is de link naar t geluid van hoe t hartje normaal klinkt; 1 hartje gewoon:

http://eliteforces.nl/baby/20090123_hartje_baby_13wk4dag.mp3

En hier is de link naar t geluid van wat lijkt op 2 hartjes... Iig klinkt het heel anders dan het normale geluid :(

http://eliteforces.nl/baby/20090123_2hartjes_baby_13wk4dag.mp3

Alvast bedankt voor t luisteren!

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik zou er dolgraag naar willen luisteren maar helaas werkt de laptop nou net niet mee :mad: (bloijft elke keer vastlopen.

kan het mischien niet het geluid zijn van je eigen hart? ik had dat wel bij de v.kudige, hoorden we ook mijn hart. maar dat herken je wel hoor..gaat ene stuk langzamer als dat van je baby.

ik probeer het later nog wel een keer. ben heel benieuwd

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wilde ok luisteren maar de links doen het niet

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik kreeg net ook al te horen dat de links het niet zouden doen, dus heb even wat veranderd. Als het goed is moeten ze t nu we ldoen :)

@Lennylenn: Het is niet mn eigen hart nee :) Die gaat een stuk langzamer...

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Het zou kunnen dat je het bloed hoor wat door de navelstreng stroomt. Dat klinkt ook als een hartslag, maar is het niet. Ik denk niet dat het 2 hartjes zijn, ik heb ook wel eens zo'n geluid gehoort op een ctg en bij mij was het er echt maar 1.

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

heb je op de termijnecho 1 kindje gezien? ik neem aan dat er goed naar is gekeken? anders ff vk bellen? ik zou het wel willen weten namelijk :)

7. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik las laatst ook ergens dat het een soort weerkaatsing kan zijn (weet niet meer precies hoe het zat :oops: ) . Alleen ging dat over een gewone dopler zoals een vk gebruikt, weet dus niet of dat ook voor een angelsound geldt

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ja we zagen er echt maar eentje :)
    Maargoed, zo goed heeft die vrouw ook niet gekeken. Voor hetzelfde geld lag er nog een kindje achter maar keek ze niet verder omdat ze de eerste al gevonden had oid. :(

Ik ga er niet meteen vanuit dat er 2 zitten hoor :p Ik ben alleen heel erg benieuwd naar wat dat 'dubbele' geluid nu is :)

9. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook een Angelsound en als ik wat meer naar het midden van mijn buik luister dan hoor ik ook een soort hartslag, maar dat is niet van de baby.
    Volgens mij heeft dat iets te maken met je eigen hartslag en de bloeddoorstroming, want het gaat ook een stuk langzamer dan het hartje van de baby.

Groetjes,
    Roosje

10. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Hey,

Klinkt voor mij niet als 2 hartjes, de ene is wat duidelijker dan de ander. Ik hoor niet echt een dubbele hartslag. Maargoed, ben geen arts of VK dus zou het zeker even vragen aan je VK.

Gr, Manon

11. Ik moet zeggen dat ik het geluid wel herken.
    Het is naar mijn mening de navelstreng die je ook hoort.

Ik hoorde ook vaak op 2 plekken een hartje. En ook zo soms dubbel.

Ook zou je het kunnen horen, want ze kloppen zo goed als gelijk, neem aan dat als er 2 kindjes zijn, ze niet allebei op dezelfde moment kloppen zeg maar.

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Het is niet mn eigen hartslag... Mijn eigen hart gaat niet zo snel ;)

Doen de links het nu wel eigenlijk? Dan kunnen jullie t namelijk zelf horen :)

13. Ik moet het wel met de rechtermuisknopje er op klikken en dan doel opslaan doen. Dan kan ik het afspelen

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meis is er 1 hoor maar dat zit je er heel dicht op zodat hij een echo geeft.

deed die van mij ook wel eens

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de antwoorden! :)

Ik heb het bij de vk op de site ook nog even neergelegd, maar ik denk dat het dan idd te maken heeft met dat t kindje dichtbij de buikwand ligt en dat ik daardoor op een bepaalde plek een echo/weerkaatsing krijg waardoor het lijkt alsof t 2 hartjes zijn :)

Weten we dat ook weer :D Ik was namelijk echt heel erg benieuwd wat dat nu was (ik ging er niet vanuit dat er 2 zaten hoor).

Ook weer opgelost :D

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Omdat deze vraag nu ook aan de verloskundige is gesteld sluit ik deze.
    het is namelijk niet toegestaan om dubbel te vragen.

Kwebbel

Deel Deze Pagina