2 Hartjes? Of is het wat anders?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kristel86, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi,

Sinds ik 10 weken zwanger ben kunnen wij al vrij goed het hartje horen dmv een Angelsound. Zo af en toe luisteren we ook even met zn tweetjes.

Nu horen we sinds een week een vreemd dubbel geluid lijkt het wel. Alsof er 2 hartjes hoorbaar zijn :(

Als ik de doppler op een bepaalde plek op mn buik hou dan hoor je duidelijk een hartje, maar beweeg ik m wat meer naar links dan lijkt het alsof je 2 hartjes door elkaar hoort.

We hebben de geluiden opgenomen, zodat u er naar kunt luisteren.

Hier is de link naar t geluid van hoe t hartje normaal klinkt; 1 hartje gewoon:
    http://eliteforces.nl/baby/20090123_hartje_baby_13wk4dag.mp3

En hier is de link naar t geluid van wat lijkt op 2 hartjes... Iig klinkt het heel anders dan het normale geluid :(
    http://eliteforces.nl/baby/20090123_2hartjes_baby_13wk4dag.mp3

Zijn dit nu daadwerkelijk 2 hartjes? (het klinkt een stuk rommeliger dan de eerste opname) of is dit de hartslag die we door de navelstreng heen horen? Of is het iets anders?

Wij zijn nu wel heel erg benieuwd naar wat het zou kunnen zijn :)
    (mocht de link het niet doen door erop te klikken dan kunt u altijd nog rechts klikken erop en dan doel opslaan)

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kristel,

ik hoor echt maar 1 hartje hoor, ik kan er niet meer van maken. De plek waar je luister kan wel invloed hebben op de geluidskwaliteit.

Mirjam

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi,

Wat is het dan wel? Gewoon een echo wat we er doorheen horen? Of de hartslag die we via de navelstreng er doorheen horen? Of iets anders?

We zijn heel erg benieuwd :)

Deel Deze Pagina