23+5 weken zwanger en gebroken vliezen

Discussie in 'Prematuur' gestart door chantal84, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik hoop dat je een rustige nacht hebt gehad!!

2. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    En hoe gaat het nu met jullie?

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Daa ben ik ook wel heel erg benieuwd naar!!

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Hier gelukkig geen gebroken vliezen maar weeen met 23.5 weken. Ben toen in overleg met het LUMC ook geremd en heb longrijpingsspuiten gekregen.
    Uiteindelijk na verschillende ziekenhuisopnames met weeenremmers en thuis bedrust ben ik met 37 weken ingeleid en bevallen van een kern gezonde dochter!
    Het moeilijkste vond dat ik thuis nog een peuter had zitten die er niets van begreep.
    Heel veel sterkte en mocht je vragen hebben dan kan je ze altijd stellen!

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Iedereen heel erg bedankt voor al het medeleven, dat doet een mens echt goed.

Inmiddels heb ik 2 longrijpingsprikken erin zitten waarvan de 2e er over 4 uurtjes 24 uur in zit, ik heb dan dus mijn 48 uur longrijping gehad.

Vandaag ook mijn eerste honk behaald, de voor mij magische 24 weken! Jeej!

Mijn buik is gelukkig nog rustig, vooralsnog dus nog geen weeen.

Vanochtend voor het eerst een CTG gehad en deze gaan ze nu elke ochtend herhalen. Blijft het goed gaan met de baby en met mij dan proberen te gewoon elke dag / week te rekken dat het nog binnen blijft. De resulaten van CTG en evt. infecties en koorts zijn dan natuurlijk wel van invloed.

Mocht ik nu weeen krijgen en heb een goede ctg / geen infecties en geen koorts dan zijn ze bereid remmers te geven die dan hopelijk aanslaan. Zo niet, dan zal onze kleine kanjer toch geboren moeten worden en moeten we duimen voor een goede afloop.

Ik heb een blog aangemaakt op onzekleinekanjer.babysite.nl

Mochten jullie op de hoogte gehouden willen worden, ik probeer hier hopelijk elke dag een update op te geven.

6. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte en ik duim voor een heleboel dagen binnen nog.

7. Loe

Loe Niet meer actief

Sterkte meid, hou vol.

8. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Jeetje sterkte!

bij mijn schoonzus hebben ze bij het plaatsen van een bandje een.scheurtje veroorzaakt waardoor ze van vanaf 22 weken tot 35 weken in het ziekenhuis heeft gelegen.

Ik hoop dat het goed gaat!

9. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    heel veel sterkte.

10. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hai,

Bij mij zijn mijn vliezen gebroken op 25.2...
    Wij waren op alles voorbereid, ook al was ik iets verder als jij...
    Ze is tot 32.5 blijven zitten :D
    Het KAN dus WEL!
    Ik ben gaan broeden en heb bedrust gevolgd.
    Mocht alleen op voor toilet en douche.
    Ik kon wel ook af en toe naar huis, want woon dicht bij een academisch ( een vereiste!)
    Ik had ook geen gbs bacterie, waardoor het best lang rustig kan blijven...
    Dat hoop ik echt voor je!
    Het jaar na de geboorte was wel heftig, maar nu gaat het gelukkig heel erg goed.
    Dus als je vragen hebt, hoor ik t wel.
    We hebben ook een topic gehad, zal ff kijken of ik het voor je kan vinden...

11. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Goed om te horen dat het ook goed kan gaan. Ik ben hier inderdaad ook flink aan het broeden en hoop dat onze kleine man nog lekker in mama's buikje mag blijven groeien, elke dag is er eentje.

12. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
  13. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hey, lees nu je topic en wat een spannende tijd is dit voor je!! Bij mijn zwangerschap van E.line was het vermoeden bij 20 weken dat mn vliezen waren gebroken (had vocht verloren en opgevangen op de wc), en we kregen te horen dat ik zou gaan bevallen. Na spannende 48 uur, gebeurde er niks en bleek de vliezen toch nog dicht te zijn. En het vocht is nog steeds een raadsel wat het was. (geen water en geen vruchtwater)
    Ik herken de spanning die je nu moet voelen. Ik ben heel blij voor je dat je de 24 weken al gehaald heb, het is idd al een hele mijlpaal!! En we gaan voor nog meer weken erbij!!! Gelukkig kan je lichaam steeds vruchtwater aanmaken, en ik hoop dat je kleine nog heel lang bij je mag blijven zitten!!!
    Ik leef met je mee, dikke knuffel!!

14. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Jeeeeej! Weer een dag erbij! En een hoede CTG zo gaan er nog vele volgen...

15. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, bedoelde het echt niet negatief, maar als ik het nu zo terug lees... :)

Toen bij mij met bijna 35 weken spontaan m'n vliezen braken ('s ochtends), was het 1e wat de arts tegen mij zei dat als ik 's middags nog geen weeen zou hebben, ik zou worden ingeleid en als de baby er dan 's avonds nog niet zou zijn, ik ivm infectiegevaar een ks zou krijgen...
    Heb wel al meer gelezen dat ze je in NL (veel) langer met gebroken vliezen laten lopen/liggen, maar wist niet dat het ook zò lang mogelijk is, vandaar (verder niets mee bedoeld dus)...

Maar als het dus toch echt mogelijk is om alsnog de 37 weken te halen, gaan 'we' daar natuurlijk helemaal voor! :)

16. Verox

Verox Niet meer actief

Ik wens jullie heel veel geluk! Houd moed en rust! Sterkte! Ik duim hier voor jullie!

17. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Sterkte meid! Wat een spanning. Hopelijk kan de kleine nog heel veel weken blijven zitten.

18. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hoera! En weer een dag er bij! Als je morgen wakker word is het nog 1 nachtje slapen en dan heb je weer een mijlpaal bereikt!

19. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik duim voor je!
    Sterkte!

20. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid