Toen de zwangerschapstest aangaf dat we een kindje zouden krijgen, waren we erg verbaasd maar toch zo blij. Ik was altijd gewoon aan de pil en tóch zwanger geraakt. Niet gepland maar oh zo welkom! Toen de eerste echo..alles lijkt goed. Ik ben op dat moment 12weken zwanger. Het groeit goed, het hartje klopt en voor zover te zien is zit alles er op en er aan. We waren dan ook verbaasd dat de verloskundige zei: 'Maar.....' Er zit vocht om de baby en dat is meestal geen goed teken..dus we worden meteen doorgestuurd naar de gynaecoloog voor een uitgebreide echo. Ook deze kon ons meteen vertellen dat het hoe dan ook niet goed is, en dat dit kindje helemaal geen kans zou hebben door de grote hoeveelheid vocht. De wereld zakte onder mijn voeten vandaan... We hebben ervoor gekozen om een vlokkentest te laten doen, omdat we graag wilden weten waarom.. Na een aantal dagen kregen we de uitslag van de snel test. Ons meisje heeft het syndroom van Turner. In ons geval is het niet erfelijk en hebben we gewoon dikke vette pech gehad... Het is zo'n dubbel gevoel..want op het moment ben ik gewoon zwanger..15weken zwanger. Maar in plaats van het uitzoeken van meubeltjes voor de kinderkamer zijn we een urn aan het uitzoeken voor onze kleine meid.. We zijn er zo kapot van. Ik heb het gevoel dat ik stil sta, terwijl alles en iedereen in een sneltrein vaart aan me voorbij gaat. We gaan volgende week de zwangerschap afbreken, tenzij haar hartje eerder stopt met kloppen...
Wat een afschuwelijk bericht... Ik weet helaas hoe het voelt. En ik wens je heel veel licht en liefde, voor nu en voor de toekomst.
Sorry, ik heb hier iets verkeerd gedaan en raak er niet meer uit! Ik wou u veel sterkte wensen in deze moeilijke periode.
Heel veel sterkte. Ons dochtertje had het syndroom van Edwards (trisomie 18) ook niet levensvatbaar en ook bij ons was het gewoon dikke pech. Ik ben 16 jan bevallen na 17 weken zwangerschap. Ik wens je heel veel sterkte bij de bevalling en het afscheid nemen. En neem vooral de tijd die jullie nodig hebben om het een plekje te geven.
Dank jullie wel voor alle lieve reacties. Vandaag was een behoorlijk zware dag. Het uitzoeken van een mandje en een urn. Het maken van de kaartjes en het zoeken naar de goede tekst.. Volgende week woensdag worden we opgenomen in het ziekenhuis voor de bevalling.
Jeetje, wat heftig! Wat oneerlijk! Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht om deze verschrikkelijke tijd door te komen.