Ik weet sinds gister dat ik zwanger ben van mijn 2e kindje en heb nu al last van haaruitval! Dit had ik bij de 1e ook maar dat begon pas ongeveer op de helft van mijn zwangerschap. Dit vond ik zó verschrikkelijk! Overal lagen de haren en als ik ook maar 1 keer met mijn hand door mijn haar ging had ik alweer een hele plok in me handen. Dat is nu weer net zo. Mijn haar is toen ook heel erg afgebroken, 't ziet er niet uit. Toen Ryan 9 maanden was is het haarverlies pas opgehouden...en nu, nu begint 't weer van voor af aan. Herkenbaar voor iemand?
Nou, ik heb het idee dat ik er ook last van heb! Had het bij mijn eerste juist helemaal niet (toen lag het huis vól met haren tussen 3 en 9 mnd. na de geboorte). Het was net weer over en nu sinds een weekje of 1,5-2 (dus sinds de innesteling ongeveer), ja hoor.... daar gaan we weer! Dus ja, herkenbaar helaas... heb jij er de vorige keer iets aan kunnen doen? niet echt, denk ik hè?
Nee heb er niks aan kunnen doen. M'n schoonzus is kapster en zei dat het gewoon puur de hormonen waren. Maar als dit nog 9 maanden (en wie weet hoelang nog ná de bevalling) doorgaat, dan ben ik zowat kaal joh! Jij bent ook april 2011 uitgerekend zie ik, leuk! Ik ben nu 4 weken zwanger (ongeveer).
Ja, ik ben idd ook in april uitgerekend, dus nu ook iets van 4-5 wkn zwanger. Hadden wij elkaar al niet gesproken in het clubje 'april 2010 mama's? Je naam komt me zo bekend voor! En dat haarverlies, tja.... kwestie van accepteren vrees ik, en anders een pruikje
ik heb er ook last van..mijn haar is al niet in de beste conditie..geblondeerd...en als mijn vriend weleens aan me haar/hoofd kriebelt (tja vind ik lekker) dan heeft die gewoon af en toe plukken in zijn hand!
Mag ik je geruststellen? Mijn dochter is 3 nu en mijn haar valt al uit sinds ik zwanger was van haar, dus sinds eind 2006, 4 jaar nu en non stop elke dag. Anderhalf jaar na de bevalling was het op zijn ergst, met ruim 300 haren per dag, mijn kussen lag vol en de kapper raakte zelfs in paniek. Daarna is het rustig aan gaan stabiliseren. Nu ben ik weer zwanger en het valt ook weer veel meer uit, het was echt symptoom nummer 1. Maar er is niets aan te doen, het is gewoon hormonaal en 1 op 3 vrouwen hebben last van dit soort haaruitval. De dermatoloog zegt dat vrouwen zelden helemaal kaal worden omdat ze nog zo veel vrouwelijk hormonen hebben die voor haargroei zorgen. Maak je dus niet te veel zorgen. Ik heb laatst gewoon een korte kop laten knippen en nu merk ik het minder maar er is na 4 jaar ook weinig van over helaas. Ben bang dat ik over 10 jaar een pruik draag maar dan kies ik wel een met lekker dik lang haar.....wat een droom . Je bent dus niet de enige. Alles wat je kan doen is zo gezond mogelijk leven. Sterkte ermee. Ik weet hoe k.. het is. Heb er echt maanden over in gezeten, keek dan in de spiegel met een knal rode kop van paniek... maar krijg toch steeds weer moed dat het wel goed komt want zie ook wel veel nieuwe haartjes omhoog springen. Groetjes, Charlie
Jeetje, dan mag ik nog niet zeuren. Fijn dat je snapt wat ik bedoel. Mijn haar is al jaren niet zo best moet ik zeggen. Ik verf het al heel lang en dan weer ontkleuren...je kent 't vast wel. Maar dat ik zóveel haar zou verliezen én af zou breken had ik niet gedacht.
Hier ook herkenbaar, het is de eerst 3/4 weken erg heftig geweest, begon achter op me hoofd echt minder behaarde plekken te zien... Gelukkig heb ik er sinds een weekie of zo nauwelijks nog last van.
wat raar, ik heb juist helemaal geen uitval meer sinds een paar maanden. dat was bij mijn 1e ook zo. na de bevalling ging het ineens met bossen uitvallen een paar weken en daarna was het weer normaal. hier dus geen haaruitval, juist het tegenovergestelde
oww herkenbaaar ik heb ook echt heel veel haaruitval. nog niet eens over nagedacht dat het door het zwanger zijn kon komen eig... bij mijn vorige zwangerschap kreeg k juist heel mooi dik haar... maar nu als ik me hand erdoorheen haal heb ik een hand vol haren:S:S