4 maanden dip?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kristel86, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik had er al veel over gelezen, dus ik wist wel ongeveer wat ons te wachten stond.
    Nu is het hier ook aan de gang, alleen ik vraag me wat dingen af :)

Ik begreep namelijk dat het niet zozeer een dip in de productie was maar meer dat je kindje rond deze periode meer gaat bewegen ed en daardoor dus meer voeding nodig heeft?
    Maar ik merk echt dat mijn productie een stuk minder is!
    Mn borsten voelen echt enorm leeg en P is met een paar minuten al klaar met drinken :(
    Ook kolf ik ineens een stuk minder dan normaal.. (normaal na ochtendvoeding nog zo'n 220 en nu nog maar 110 en tussendoor normaal zo'n 150-180 en nu nog maar 80 met geluk!)

Het is nu al zo'n week aan de gang en ik doe erg mn best, samen met mn meisje, om t op te krikken weer.
    Ik leg haar heel vaak aan (soms elk uur) en op momenten dat ze wat langer slaapt kolf ik elke 45-60 min en krijgt ze dit bij elkaar opgespaard in een flesje zodat ze in 1x even genoeg krijgt om even wat beter te slapen. (Ik kolf dan met veel moeite maar 40cc per kolfbeurt)
    Ook ben ik weer aan de domperidon gegaan, want zonder is t helemaal dramatisch (20 cc per uur ofzo ;))

Heb ook gelezen dat dit wel even kan duren (een paar weken), hoe lang duurde dit bij jullie?
    En was het bij jullie ook echt een dip in de productie? Of had jullie kindje vooral behoefte aan meer/vaker drinken?

Hoop dat t niet te lang gaat duren hoor, ze komt ook weer zo een keer of 2 - 3 's nachts en t begint me nu wel op te breken hoor!
    (Ik kan overdag ook niet echt makkelijk bijslapen, want ik heb namelijk nog een peuter van 2,5 ;))

2. pipikippie

pipikippie Actief lid

16 dec 2007
    158
    0
    0
    Hai
    Wat vervelend zeg! Hier ook last gehad maar niet zo lang!
    Bij mij had het ook met naderende menstruatie te maken en ze wS erg afgeleid tijdens drinken overdag ( grote broer van 2,5) daardoor ook 4 dagen 3 x 's nachts om in te halen
    Misschien even bij Teddy op lk gedeelte vragen?!

3. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Ik heb hier sinds een paar dagen ook last van... vooral overdag blijven mn borsten wat leger en heb ik het idee dat er na een aantal minuten al geen melk meer uitkomt. Silvijn zuigt dan uit alle macht maar slikt niet meer..
    Ik lees dus even met je mee!

4. pipikippie

pipikippie Actief lid

16 dec 2007
    158
    0
    0
    Wat hier trouwens gevoelsmatig wel helpt is paar dagen echt veeeel drinken! Zelf dus ik drink rustig 2,5 liter water per dag maar bij twijfel dus liter meer!

5. Pindaatje

Ik red 2 liter al niet eens! Haha, ben een hele moeilijke drinker..... maar ik zal eens proberen ieder uur een flink glas water te drinken!

6. pipikippie

pipikippie Actief lid

16 dec 2007
    158
    0
    0
    Oh nee ik heb altijd dorst zeker na het voeden!
    Tip ik zet wel altijd kan neer van 1 liter dan denk je er beter aan :)

7. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Hier precies hetzelfde op dit moment. Zie het af en toe ook helemaal niet meer zitten om eerlijk te zijn. Merk dat de tsr wat langer op zich laat wachten, met het gevolg een huilende baby aan de borst te hebben. Gelukkig komt het wel goed. Borsten voelen hier ook leeg aan, en kolven is geen succes meer..

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Het is erg hectisch geweest hier de afgelopen weken, dus vandaar geen reactie meer, maar zal even vertellen hoe t hier nu gaat ;)

De echte dip heeft wel een dikke 2-3 weken geduurd!
    Ik heb pas sinds deze week eindelijk weer een beetje volle borsten voor een voeding en P kan er ook weer langer op teren (zo'n 3-4 uur en vannacht voor t eerst doorgeslapen zonder late avondvoeding! Van 20.30 tot 6.45). Zo heeft ze de laatste dagen zelfs af en toe genoeg aan 1 borst (wat eerder zelden voorkwam)
    Wel heb ik sinds 2 dagen weer een dipje en duurt de tsr weer wat langer, maar ik zit tegen een menstruatie aan.. T loopt iig altijd lekker over in elkaar ;)
    Maargoed, hier is het ergste nu gelukkig achter de rug en we gaan weer vrolijk verder! :D

Ben benieuwd hoe het bij jullie ervoor staat nu??

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Fijn zeg!! Als ze nu zo blijft slapen, zou ik s avonds even kolven voor je gaat slapen.
    Hielp hier ook altijd goed voor mn productie.
    En vaak kolfde ik de keren dat ze overdag wat langer sliep en mn borsten wel erg vol zaten, ook even, zo had ik altijd een flinke voorraad en vrijwel geen last van een dip.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Je eerste zinnen kloppen helemaal, maar dat je minder hebt denk ik niet dat dat klopt, ze drinkt jou nu gewoon haast leeg, waardoor er minder overblijft om te kolven.

Ik denk dat je het geweldig doet om zo snel mogelijk uit de dip te zijn, hoop voor jou dan ook dat het snel voorbij is!

Hier nagenoeg niets gemerkt (was er wel heel bang voor aangezien ik ook net weer aan het werk ging en ook geregeld gezegd werd dat het dan flink terug zou lopen) maar ik zeg wel eerlijk dat ik met 3 maanden al begonnen ben met nakolven na de voeding van 11 uur (uurtje later als dochterlief sliep). Zowel voor de voorraad als om de dip te voorkomen.

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zie nu dat het al een wat ouder topic is, haha! Gelukkig gaat het beter en wat super al zo'n lange nacht gemaakt!

12. Pindaatje

Hier gaat t inmiddels ook weer een stuk beter! Heb Silvijn bijna een week overdag zo om de 2 uur aangelegd en toen was het weer goed op peil. Maar ik hou het wel in de gaten... Ben nu al een aantal dagen ziek en probeer zoveel mogelijk te drinken bijv, bang dat het anders weer terug loopt.

Fijn dat het bij jou ook beter gaat!

Deel Deze Pagina