Welk anti straie creme gebruiken jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BouBou, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BouBou

BouBou Lid

25 mrt 2009
    32
    0
    6
    Amsterdam
    Dag dames,

Ik vroeg mij af welk product jullie gebruiken om straie te voorkomen.
    Er zijn zoveel producten die zoveel beloven, maar wat werkt nou goed.

Welk product gebruik je en wat vind je ervan?

Ik gebruik nu zelf een bodybutter, is op zich vettig genoeg maar of t werkt weet ik nog niet.

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    geen enkele creme kan striae voorkomen... dus al die dure smeerseltjes zou ik laten liggen.\
    wel kan je met goed smeren je huid lekker soepel houden

3. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Als je er aanleg voor heb, kan je smeren wat je wil, maar je houd het niet tegen. Ik smeer helemaal niks, bij mijn eerste ook niet gedaan, en geen streepje te zien. Hopelijk houden we het zo....

4. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Limmeke: leuke tekst onder je nicknaam! hahahah Kan ik me ook wel bij aansluiten!

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik sluit me bij bovenstaande aan, smeren kan nooit geen kwaad maar het zal zeker geen striae voorkomen.
    als je het krijgt dan heb je pech, zo niet dan heb je mazzel.

joyce

6. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Ik heb bij Sem altijd olie van Weleda gesmeerd
    Toevallig niet op mijn borsten en wel op de buik
    ik ben van cup B naar D gegaan en heel veel striae...

En mijn super strakke buik die echt op spingen stond naar mate ik verder in de zw kwam, daar geen straie.....toeval

tsjah proberen kan geen kwaad toch

7. BouBou

BouBou Lid

25 mrt 2009
    32
    0
    6
    Amsterdam
    Ok dat klinkt goed, ik ben echt bang om vol met strepen te komen zitten.
    Ik ga die olie proberen. T kan inderdaad geen kwaad!

Thanks ;)

8. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    ik gebruik ook de olie van weleda.
    Voelt wel lekker op je buik vindt ik,en baat het niet ,dan schaadt het niet ;)
    Smeer het trouwens ook op mn benen

9. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

Ramona, zijn je borsten ineens zo hard gegroeid of zeg maar gedurende de zwangerschap. ik heb ook cup B, ze zijn wel wat voller geworden maar ik pas nog steeds de B.

ik smeer ook met Weleda olie. 1x per dag mn buik en borsten. ik vind het lekker spul, trekt best snel in ruikt lekker en het is heerlijk om mn buik ermee te masseren.
    als je er echt aanleg voor hebt krijg je ze misschien wel, maar misschien wel minder dan als je niet gesmeerd had.
    heb iig zelf het idee dat mijn huid zachter en elastischer ervan wordt!

10. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Ja de laatste 3 maanden is het heel hard gegaan..maargoed nu is het slappe hap haha

11. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    maar mijn borsten heb ik nooit gesmeerd met de olie alleen mijn buik en daar heb ik niks

12. BouBou

BouBou Lid

25 mrt 2009
    32
    0
    6
    Amsterdam
    Als je huid er zachter en elastischer wordt zal het denk ik wel de schade beperken (hoop ik). Ik ga zeker de olie van weleda proberen. Een olie is ook wel handig smeert lekker snel als je haast hebt!

Bedankt voor je tips/reactie.

13. Madelon84

slappe hap haha! das minder!
    smeerde je je buik ook 1 x per dag? meer houd ik echt niet vol ook al staat in de beschrijving dat je 2 tot 3 x per dag moet smeren.

14. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Het wordt nu stukken minder hoor nu ik weer zwanger ben :p
    Ik smeerde "meestal" sochtends en savonds maar ook vaak 1 keer hoor en het resultaat is toch geen straie

De perineum olie van weleda is niet aan te raden hoor :p die helpt niet

15. Madelon84

oh die had ik wel gekocht haha. heb je netjes vanaf de 34ste week ermee gemasseerd? en toch ingescheurd? :oops: auwie.. dat lijkt me nog het ergste van de hele bevalling, inscheuren of knippen brrrrr!

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hier ook zwangerschapsolie van Weleda. (en nog allerlei andere dingen zoals Bio Oil bijvoorbeeld)
    Ik smeer elke dag mn buik, borsten en billen in, maar op mn borsten heb ik al een streep ontdekt en mn billen zitten helemaal onder helaas :(
    En dat terwijl mn kont helemaal niet groter geworden is!

Het is niet alleen een kwestie van groeien, maar ook van hormonen. Door hCG kan je namelijk ook striae krijgen en die zul je dan krijgen op plekken waar het meeste vet zit... Bij de meeste dames zulen dat de billen en dijen ed zijn..

Ik zeg dus ook dat je kan smeren wat je wilt, maar het helpt geen donder ;) Het voorkomt het echt niet hoor...

17. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Ik smeer elke dag met zwitsal mama, ruikt heerlijk. Maar het voorkomt de striae niet. Ik heb op mijn onderbuik een aantal streepjes, hoop dat het daar bij blijft. En aan de binnenkant van mijn bovenbenen zitten er ook een aantal. Maar ik blijf gewoon smeren, zodat het niet droog word en gaat jeuken, want dat is ook geen pretje. Dan blijf je krabbelen...

18. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Ik heb netjes gesmeerd iedere dag maarja die kleine van ons die kon de knik niet met het hoofdje maken dus ik kreeg een grote knip en toen kwam sem met de pomp (niks van gevoeld hoor (de knip) pomp wel :S)

19. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    Ik heb de hele zwangerschap de anti-striae creme van Biotherm gebruikt. Duur (34 euro) maar ik heb geen enkel spoortje van striae. Kan toeval zijn natuurlijk en ik ben er zelf van overtuigd dat veel water drinken en gezond eten ook belangrijk is voor je huid (en natuurlijk geluk want als je aanleg hebt voorkom je het natuurlijk niet) maar ik was erg blij met die creme.

20. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Je huid scheurt toch onderhuids? Dus dan heeft het toch helemaal geen zin om te smeren..?
    Ik heb nog nooit gesmeerd, ook nog geen straie. *even afkloppen*

Deel Deze Pagina