8 maanden en nog steeds slecht slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenvd, 4 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ja goede, ik neem voor beide mogelijkheden mee.

    Hij zat echt te smullen van T brood, zo schattig
     
  2. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Dit zou ik ook doen ja.

    Wat heerlijk dat het brood zo goed ging!

    En verwacht geen wonderen voor aankomende nacht.. hier duurde het wel 2 weken voordat hij na overdag zoveel eten, 's nachts minder behoefte kreeg. Toen gingen we van 2 naar 1 nachtvoeding. Nu meestal helemaal geen meer. Ik ga duimen voor je!
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Dit zou ik ook zo doen! Hier gaf ik in de nacht flesjes van 90/2 omdat ze anders s morgens geen trek had.

    En dan nog een vraagje... ik zie dat je vanmorgen om 7.00 beetje pap hebt gegeven en dan uurtje later nog weer melk, is dat bewust zo? Zou hij niet meer pap op kunnen? Hier ontbeet de jongste op die leeftijd met een bordje pap van 150cc.
     
  4. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Nee het zal inderdaad even tijd kosten, ook even wennen met al het eten. Voel me net een feeder haha.


    was inderdaad bewust omdat hij eerst nog niet meer pap op kreeg. Wil morgen grotere portie geven. Ga morgen 150 pap maken.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  5. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Net papfles gemaakt, wilt hij hem niet. Er komt gewoon pap uit maar neeeee hij wilde gewoon melk.

    Ik denk 90 op gedronken. Krijg er niet meer in...
     
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.855
    113
    Vrouw
    Ik zou s nachts indd een grotere fles geven in de hoop dat hij dan tot in de ochtend verder slaapt. De meeste tips zijn verder al genoemd, hoop voor je dat hij snel beter gaat slapen.
    Ons zoontje heeft ook tot 1,5 jaar heel slecht geslapen, het is zo vermoeiend en slopend. Hij slaapt nu eindelijk 3 maanden door, maar echt ik ben nog steeds aan het ‘bijslapen’ van die slechte nachten.
     
  7. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Uiteindelijk kwam hij om kwart voor 4! En daarna om kwart voor 7 om op te staan. Super goed dus!

    Helaas heeft mijn oudste tussen 1 en 4 gespookt, hij mag niet meer met speentjes slapen en was daardoor erg verdrietig. Ik ben bij hem in bed gekropen maar hij was heel onrustig.

    Maar goed de jongste deed het dus heel goed!

    We doen het al afwisselen per 2 nachten en dat geeft wat rust maar doorslapen lukt dan alsnog niet. We horen hem steeds door de babyfoon.
     
    Shakes vindt dit leuk.
  8. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    En nog een ding welke maat speen zit er op je fles? Bij slecht drinken moesten we hier vaak een maat groter maar misschien heb je dat allang gedaan.
     
  9. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    ja daar zat ik vannacht ook ineens aan te denken. Nu maat 2 maar ga straks 3 proberen.

    hij heeft een bordje van 150cc pap op. Goed begin van de dag.
     
    elsie89 vindt dit leuk.
  10. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Dat klinkt goed zeg, van vannacht ook top! Oké beetje jammer van je oudste, maar toch ;)

    Wat de babyfoon betreft, hier helpt het om hem zachter te zetten en heel bewust op t nachtkastje van degene die de nachtvoeding doet. Die drukt m dan snel uit als hij eruit moet, waardoor de ander niet teveel hoort. En op gegeven moment ging ik er echt op slapen, als de babyfoon bij mijn man staat dan hoef ik niet wakker te worden en slaap ik er ook beter doorheen. Bij een geluidje weet mijn onderbewustzijn 'dit is niet voor mij' ofzoiets. Zou lekker zijn als jij dat ook zou kunnen!
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Klinkt goed!

    Waarom hebben jullie de babyfoon aan, liggen jullie op een andere etage? Anders zou ik de babyfoon gewoon uitzetten. Als hij huilt hoor je hem echt wel. Ik werd ook heel onrustig van elk kreuntje of huiltje wat ik hoorde, terwijl ze dan soms gewoon door sliepen. Dan was ik wakker en zij sliepen nog lekker. Dus had ze hier ook maar korte periode op mijn kamer en daarna gewoon op hun eigen kamer met beide deuren een stukje open.

    Maar fijn dat hij ook zo goed van de pap heeft gegeten!
     
  12. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #32 Kristel86, 5 jan 2020
    Laatst bewerkt: 5 jan 2020
    Even ter aanvulling hierop: Het kan misschien nog helpen om de verse groente-/fruithapjes met wat extra vocht aan te maken; gewoon wat water of wat kookvocht bijvoorbeeld.
    Hier werkt(e) dat bij alle drie de kinderen goed tegen darm-/obstipatieklachten in ieder geval :)
    (Wellicht is dat ook de reden dat potjes bij jouw zoontje beter gaan; hier zit meer vocht in.)
    Eventueel, voor nog wat extra vocht, zou je in de middag (rond 15.00/16.00 uur) nog een tussendoortje met bijvoorbeeld een flesje rooibosthee kunnen geven. Zelf doe ik hier op het moment 1 schepje KV doorheen voor de smaak, anders wil hij het niet hebben :)
     
  13. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Op het nachtkastje van degene die er uit moet is nog een goede. Wij liggen inderdaad op een andere etage, absoluut niet ideaal. We hebben wel een logeerbed op de babykamer dus de nachten dat hij echt vaak komt gaat er een daar slapen.

    Ja wel een goede om inderdaad te proberen met meer vocht. Ga even kijken.

    Net weer een half broodje op en daarna met een groter speentje bijna 150 ml op.

    Echt hoor als het door het speentje komt dat slechte drinken kun je me wegdragen. :oops::rolleyes: Bij de oudste was ik zo scherp en ik merk dat dat bij de 2e een stuk minder is :oops:
     
    Olifantje1991 en Pien86 vinden dit leuk.
  14. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Achteraf is altijd makkelijk zeggen dat hadden we eerder moeten doen maar ja je weet niet alles van tevoren.
     
    Pien86 vindt dit leuk.
  15. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Inderdaad :)
    Op het moment zelf zie je gewoonweg niet altijd alles; er zijn al zoveel dingen waar we op letten en rekening mee houden, vooral als het dan ook nog het meeste van de tijd niet lekker loopt. Je kan niet alles in de gaten houden, zien of voorzien :)
    Beetje lief zijn voor jezelf @Gwenvd :) Je doet het écht goed.

    Fijn i.i.g. dat een grotere speen beter gaat! Hopelijk zien jullie snel een stijgende lijn met de tips/aanpassingen :)
     
    Pien86 vindt dit leuk.
  16. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Lief dank jullie wel. Ik kan gewoon niet makkelijk iets maar uitzitten. Zoeken naar oplossingen geeft gewoon hoop.
     
    Pien86 vindt dit leuk.
  17. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Heel begrijpelijk en herkenbaar, hoor :)
    "Toekijken tot het ooit een keer beter mag gaan" is voor mij geen optie alvast, dus ik blijf ook kijken naar punten waar ik eventueel wel iets mee kan. Elk stapje vooruit is er een, hoe klein ook, toch? :)
     
    Pien86 vindt dit leuk.
  18. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Daarom! En we hebben gewoon geen fantastische slaper. Helaas.
    Verder is het overdag echt het liefste en makkelijkste kind en dat maakt het allemaal goed.
    Behalve als ik weer maar een paar uur heb geslapen :roflmao:
     
    Pien86 vindt dit leuk.
  19. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ik ben denk ik echt een mafkees met eten, misschien omdat ik rapley ben gewend van de eerste en deze jongeman zo min mogelijk flessen wilt. Maar ook hier blijft ik kwakkelen, ons schema:

    Tussen 7 en 7.30 begin dag, fles 120
    Rond 0830 bordje pap van 90 ml melk (hij blijft jengelen tot de pap)
    10.00 naar bed
    Slapen tot 11.00
    Fruit, 1 grote of 1 kleine. Grof geprakt en iets uit het vuistje plus flesje 90
    12.30 boterham, 1 of 2.
    13.30 bed
    14.30 wakker, flesje 90
    17.00 warm eten naar behoefte, hij eet hoeveel hij wilt en wel met de pot mee
    18.45 fles 150

    Zo zitten we de laatste 2 a 3 dagen
     
  20. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hier bijna 9 maanden en ook nog steeds slechte nachten. Het breekt me zo ontzettend op :(

    Sinds kort de voeding van 4.00u eraf kunnen halen. Dit is nu het eet/slaap schema:

    7.30u wakker en 90cc pap
    9.00u bv en slapen
    10.00u wakker en fruit
    12.00u boterham
    13.00u bv en slapen
    15.00u wakker en koekje o.i.d
    17.00u warme maaltijd
    18.30u 90 cc pap
    19.00u bv en slapen
    22.30u 120cc fles

    Ik zou toch denken dat ze genoeg binnenkrijgt, het lijkt ook geen honger te zijn waardoor ze s’nachts wakker word, eerder gewoonte ofzo. En het is altijd iets, doorkomende tandjes, verkouden, rode billen, sprong etc. En als ze een keer een rustige nacht heeft loopt onze oudste te spoken, ongelofelijk! Zo vermoeiend.. :(
     

Deel Deze Pagina