Hoe laat laatste voeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Wup, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoi meiden,
    Onze vent wil eigenlijk altijd om de 3/4 uur eten, en dat is natuurlijk prima. In het begin (vanaf dag 4 al) maakten we hem na 6 uren 's nachts wakker voor een voeding, toen hij goed begon te groeien voedde ik 's nachts wanneer hij kwam. Vaak zat er dan 6/7 uren tussen twee voedingen. De laatse 1,5 week komt hij ook 's nachts weer om de 4 uur. Op zich niet erg maar... 's avonds blijf ik op om hem zo laat mogelijk nog weer een voeding te geven. Vaak rond 11 of 12 uur is dit dan. Om een uurtje of 3 's nachts komt hij dan weer. Ik wil heel graag een keer eerder naar bed maar zie het niet zitten om om 22:00 naa bed te gaan om 1,5 uur later weer wakker te moeten worden.

Hoe laat geven jullie nu de laatste voeding 's nachts? Zou ik dan ook om bijvoorbeeld 20:00 of 21:00 de laatste kunnen geven en dan maar afwachten wanneer hij komt? Of hem dan vlak voor ik naar bed ga toch maar wakker maken om hem nog wat te laten drinken?

Wat zouden jullie doen?

Liefs,
    Wup

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    als je hem naar 22.00 uur zou zetten dan heb je idd kans dat hij na 3 a 4 uur weer komt.
    Die tijden kunnen dan ook verschuiven en ik weet niet of je blij wordt als je om 6 uur ook nog moet voeden.
    In de kraamtijd voedde ik tegen 22.00 uur voor de nacht en dan kwam ze om 1.30 uur en om 4.30 a 5.00 uur.
    Nu voed ik om 22.30 uur en dan komt ze om 3 uur en tegen 7 uur in de ochtend.
    Vind dit minder slopend dan die andere tijden vooral omdat madam er nog wel eens 45 minuten over kan doen.

Je kan het een keer proberen nu en kijken hoe het uit pakt voor jezelf.

3. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hoi Wup

Ik had hetzelfde probleem met mijn dochter.
    Ze reageerde er niet goed op als ik haar om 22.00 uur wakker maakte. Net alsof ik haar uit een diepe slaap haalde.

Nu voed ik haar om 20.00 uur ofzo (net hoe het uit komt). Hier reageert ze beter op (meestal). Soms slaapt ze tot 4.30 uur en heel soms tot 6.00 uur. Maar het blijven baby's=> de ene nacht komen ze eerder dan de andere. Gisteren bijvoorbeeld had ik haar om 19.30 uur gevoed en om 20.30 uur ging ze slapen (ik laat haar ook even spelen, dan wordt ze moe). Maar om 3.00 uur was ze er al en dat is voor haar doen snel. Om 6.00 uur kwam ze weer.

Ik zou het als ik jou was zeker proberen om je zoontje eerder te voeden en lekker te laten slapen. Na het voeden kun je hem ook even laten spelen, wordt hij moe van.

O trouwens, ik geef gewoon borstvoeding, nog geen flesvoeding met pap ofzo. Heb ik nog niet geprobeerd.

Groeten
    Friezin

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik merk hier, maar Jitte is nu wel wat ouder, dat als ik haar om 23.00 wakker maak voor een voeding, ze beter doorslaapt, dan als ik haar pas om 0.00/0.30 voed. (als wij zelf naar bed gaan) In het eerste geval slaapt ze tot 6.30/7.00 door en slaapt daarna nog een klein uurtje, in het tweede geval slaapt ze tot 4.30/5.00 en is daarna klaarwakker...

Keuze zo gemaakt, dacht ik zo... :)

Jitte had dit in het begin ook wel hoor. Het is even zoeken of je ze nou wakker moet maken of moet laten slapen. Jitte maakte haar lange ruk in het begin van 19.00 tot 1.00 en kwam daarna om de 2 à 3 uur. Ik liet haar toen ook zelf komen, maar ja, dat was ook niet handig want dan lig je idd net in bed en dan moet je weer voeden. Toen ik om 23.00 ben gaan voeden is dat langzaam beter geworden.

Ik zou proberen om hem vlak voordat je zelf naar bed gaat te voeden. Helemaal kant en klaar in bed gaan zitten zodat je hem alleen nog maar weg hoeft te leggen, zelf lekker te gaan liggen en kunt gaan slapen. Dan kun je ook ten volle profiteren van die heerlijke hormoontjes die ervoor zorgen dat je zo lekker moe en loom word... :D En dan heb je daarna in elk geval een paar uur aan 1 stuk die je zelf kunt slapen, en dat scheelt vaak al een hele hoop.

5. 894hi

894hi Niet meer actief

ik geef de laatste om zo 23:00 en dan komt ze vaak om 6 uur weer alleen de laatste 2 dagen komt ze nog een keer om 4 uur

6. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Als ik mijn dochtertje wakker maakte voor een voeding, dan dronk ze zo slecht en zo weinig. Volgens mij puur omdat ik haar gewoon uit der slaap haalde (cb zei toen ook: je moet mij ook niet een bord stamppot voor mn neus zetten midden in de nacht... hebben ze ook wel weer gelijk in natuurlijk ;) haha)

Op een gegeven moment werd ze eigenlijk uit haar zelf wel wakker rond die tijd (eerst 23.00 werd later ergens rond 22.00 en nu is 't helemaal anders..). Ik zorgde dan ook, net zoals hierboven, dat ik zelf verder klaar was. Dan voeden, wegleggen en kon ik zelf ook meteen lekker slapen.
    Ze sliep van iets van 6 / 7 uurtjes. Later werd dit steeds langer....

Succes!

7. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    Justin krijgt tussen 21:00 en 21:30 de laatste voeding en komt dan tussen 4 en 5 zelf voor een voeding.
    Heb hem ook wel eens wakker gemaakt om 23:00voor een voeding maar dan dronk hij heel weinig en kwam de gewone tijd voor een voeding. Hier geen zin dus.
    Ik ga gewoon zelf rond 22:30 naar bed zodat ik ook wat uurtjes slaap achter elkaar heb.

8. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Ik zou je kindje laten en laat hem vanzelf komen.
    wat je zou kunnen doen is een keer afkolven voordat je naar bed ga zodat je man dan de laatste voeding kan geven, zodat jij even kan bijtanken.

Ik heb ook wakker gemaakt ,maar dat werkte averrechts.. echt drama vond ik het dan. was het hele ritme eruit en kwam ze NOG meer en ook onrustig verder slapen.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ik krijg Jaslene niet wakker dus ik laat haar zelf komen voor een voeding.
    Vanacht kwam ze 3 keer waarvan er 2 alleen voor een paar slokjes waren en die van 3 uur echt weer een voeding was.
    Druke dag gehad gisteren waardoor ze vaker wilde drinken al sliep ze wel beter dan de nachten hiervoor.

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Yentle kreeg eerst rond 21.00 uur haar laatste voeding, maar dan kwam ze om 3.00 uur 's nachts weer en dat vonden mijn man en ik niet zo prettig voor onze nachtrust aangezien wij niet meteen daarna gaan slapen.

Wij hebben haar badje nu dus ook verschoven naar 22.30 uur (wij doen haar 's avonds in bad, dat is haar avondritueeltje zeg maar) en dan is ze ontspannen maar wakker genoeg om om 23.00 uur nog een goeie voeding te drinken en dan slaapt ze meestal door tot 5.00 uur :) Zo kunnen wij de eerste uren slaap ook meepikken voor onszelf :)

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    hey,

bedankt voor de tips tot nu toe. Ik probeer rond 23;00 de laatste voeding te geven nu. Vannacht liet hij opeens wel weer 6 uur tussen de voeding en kon ik dus lekker een beetje bijtanken. Hopen dat dit nu een beetje zo blijft!!

Deel Deze Pagina