We hebben hier vanmiddag een hele strijd, vind het zo zielig. Hij gaapt, wrijft in zijn oogjes.. Ik leg hem in bedje. Hij huilt ontzettend hard. Geef hen speentje, aai over zijn bolletje etc. Helpt niet. Ik neem hem op schoot en hij valt in slaap. Nu vraag ik me af, zou dat in slaap huilen zijn? Ik vind het zielig en wil hem niet laten houden.. Maar hij moet wel lekker in zijn bedje slapen natuurlijk. Hebben jullie tips?
In slaap huilen deed ze hier toen ze iets ouder was, rond een maand of 4 en dat was een jengeltje, niet echt huilen. Zodra ze echt ging huilen, ging ik naar haar toe. Ik zou je kindje op deze leeftijd lekker bij je in slaap laten vallen en dan wegleggen. Ervaring met de oudste hier is dat ze rond 3/4 maanden een stuk makkelijker zelf in slaap vallen. Hard laten huilen om in slaap te komen zou ik niet doen. Je kunt proberen om 'm weg te leggen zodra hij moe begint te worden en er bij te blijven tot hij in slaap valt en in slaap te helpen door de dingen die je eerder noemt, maar als dat niet werkt, zou ik 'm lekker bij je nemen tot hij slaapt en dan wegleggen.
Lekker in slaap wiegen en als hij goed diep slaapt overleggen in zijn eigen bedje Hij wil gewoon graag bij mama (en/of papa) zijn en da's niet zo gek ook natuurlijk; hij is pas 2,5 maand in deze vreemde wereld.
Ben blij dat jullie dt zeggen. Het voelt helemaal niet goed om em zo hard te laten huilen. Heb hem net op schoot in slaap laten vallen en overgetild! Hij werd eventjes wakker, maar sliep gelijk weer! Nu 15 minuutjes al! Gadsie, voel me schuldig dat ik hem vanochtend wel 5 min heb laten huilen! Straks lekker kroelen als hij wakker is!!
Niet schuldig voelen dat je hem even hebt laten huilen hoor! Als kersverse mama is het gewoon even zoeken hoe of wat. Jouw kindje vindt jou straks vast gewoon de allerliefste mama van de hele wereld!!! En inderdaad, als het even nodig is, lekker bij je in slaap laten vallen. Ik zou het wel elke keer proberen om hem wakker in zijn bedje te leggen, maar als het niet lukt dan hoeft dat nog niet!
Probeer hem vroeger op bed te leggen, mijn zoontje jengelt om te laten merken dat hij naar bed wilt.. Hij kan max 1 uur wakker zijn incl voeding soms na 3 kwartier al zeurderig ( ik houd dus vaak een max tijd aan waarvan ik weet dat hij echt moe zal zijn) Ik leg hem dan al in bed zonder dat hij gaapt ofzo.. Vaak ligt ie even 10 min wakker begint dan te jengelen dan wacht ik even en ga er Hern voor een speentje en aai hem lekker tussen z'n neusje dan gaat ie lekker slapen maar soms moet ik er wel 3x heen.. Ik kan hem troosten naast het bed Vanaf t begin wieg ik hem een brj tegen me aan als ik denk dat hij moe gaat worden wanneer z'n oogjes bijna dichtvallen leg ik hem weg .. Zo leg ik hem dus niet slapend weg en heeft ie wel geleerd zelf in slaap te vallen. Ook m'n oudste gaf andere vermoeidheid signalen aan zoals wegkijken rode wangen of druk doen
Als je hem op een andere manier in slaapt krijgt en hij dan lekker lang slaapt en voldoende slaap krijgt. Dus als hij vrolijk wakker wordt en hij dan iig niet meer moe is. Zou ik hem niet laten huilen, das zo zielig en niet nodig dan! Hier had hij dat huilen voor het slapen echt nodig, tot ongeveer 4/5 mnd. Toen was het ineens over, nu brabbelt/moppert hij wat voor hij in slaap valt. Bij ons was het zo dat hij na een paar weken niet meer bij ons in slaap viel, wiegen, erbij blijven etc. hielp niet om hem in slaap te krijgen. Een enkele keer dat hij wel bij ons in slaap viel werd hij meestal wakker als we hem op bed legde. En als we hem bij ons in onze armen lieten slapen sliep hij heel kort en werd niet uitgerust wakker... Dat was dus geen optie. Het was vaak eerst een paar minuten echt hard krijsen en dan sliep hij ineens of ging het over in een jengeltje met lange pauzes dat was echt in slaap huilen. Ik vond het ook zo zielig en ging hem de eerste tijd natuurlijk steeds troosen, maar dat hielp niet of niet goed waardoor hij veel minder slaap kreeg dan wanneer we hem even lieten huilen en op bed sliep hij ook beter dan ergens anders. Hij was anders gewoon sjaggie van het slaaptekort. Dus kijk goed naar je kindje en kies de methode die voor jou en je kindje goed werkt! Succes!