Ook ik heb je column pas nu ontdekt en heb ze meteen maar even allemaal gelezen . Wat schrijf je geweldig leuk en herkenbaar (hier bv. ook een dwarsligger, die zich gelukkig wél heeft laten draaien). Ik blijf je column vanaf nu volgen, hopelijk blijf je nog heel lang schrijven Enne, natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je mooie kleine Julian!!
Tranen over mn wangen. Wat lijkt me dat geweldig zeg. Samen naar je kindje kijken. Samen .. een kindje ..
Hahaha heerlijk geschreven weer deze week meis Geweldig, die spuitluiers! Misschien kan je voortaan voor snachts 'wegwerprompertjes' gebruiken? Bij een spuitluier gewoon het rompertje kapot knippen en weggooien, hoef je ook niet midden in de nacht met de biotex aan de slag! En kleine man, wat lucht het op he
Wat een heerlijk herkenbaar blog deze week. Toen ik het begin las wist ik al wat er ging komen. Ja Belle: welkom in de wereld van bv en poep!!
@Belle: wat een mooi stuk heb je geschreven vandaag. Ik ben het met je eens, ik heb gekozen voor kids en wil ze dus ook ook zelf opvoeden etc. Maar gelukkig zijn alle mensen niet gelijk. Dan wordt het leven ook zo saai.
`@Belle weer een mooi stukje vandaag! Helaas zijn er veel mensen die hun kindje wel naar de kinderopvang of gastouder moeten brengen, omdat ze anders niet rond kunnen komen. Gelukkig ben ik zelf in de bevoorrechte positie om van mijn dochter te genieten en lekker thuis te zijn.
wow zeker! je begrijpt wel dat ik het leuk vind om te lezen dat je nu anders denkt. wat verander je met een kleintje he?
Dat is één van de redenen waarom ik anderen niet wil veroordelen wanneer zij het anders doen dan ik. Ik heb er zelf voor gekozen mijn vaste baan buitenshuis op te zeggen en als freelancer (thuis werkend) verder te gaan. Ook die luxe heeft niet iedereen, ook dat realiseer ik me. Maar wat ik hoop is dat iedereen in ieder geval nadenkt over de gevolgen die het krijgen van een kind heeft voor de rest van haar leven. Een kind is zo'n bijzonder geschenk, zo'n verantwoordelijkheid, zo'n voorrecht... Néém die verantwoordelijkheid ook en accepteer dat je leven niet meer alleen om jou en je partner draait. Affijn, just my two cents...
Ik ben het helemaal met je eens! Maar dat was ik al voordat wij in de mmm belanden. Zelfs al voordat wij met onze kinderwens bezig gingen.
Ik begrijp je helemaal Belle maarre....ben zoooo blij dat ik 3 dagen in de week kan werken! Ik hou van Ruben, met heel mijn hart en nog een beetje meer. In mijn geval juist omdat ik werk (hoe gek zal dat klinken). Heel fijn dat jij in de positie bent qua vak en financien om deze beslissing te nemen. Julian heeft het ontzettend met jullie getroffen! Elmo
geweldig geschreven, kan ik nog verder terug lezen dan 31juli?? ik zou ook graag thuisblijven, maar denk ook dat ik na een half jaar weer iets van werk wil doen. ik werk nu nog 16uur dat is ongeveer 2dagen per week (soms 3 of 2,5) dat hebben we financieel ook wel nodig, aangezien ik graag geld uitgeef maar ik heb al gezegd: als we nog kindjes krijgen (wil er, als moeder natuur enzo het ons gunt, graag 3) dan zou ik denk ik wel thuisblijven, want dan moet je zo moeilijk doen met opvang e.d. en ik heb het voorrecht dat mijn zus een dag oppast en mijn schoonmoeder en moeder de rest. soms is het moeilijk doen en ruilen maar dat heb ik ervoor over. moet wel zeggen dat ik door jou stukje toch weer begin te twijfelen wat ik echt wil, want ik zit nu een maand thuis (ziektewet) en heb het wel naar mijn zin, klinkt nogal lullig, maar kon de afgelopen 4weken ook niet veel (vooral 2weken geleden, kon ik niet eens stofzuigen) maar nu voel ik me weer redelijk fit en kan ook bijna weer alles. ga volgende week ook terug aan het werk. maar zou het wel zien zitten om thuis te blijven, voor leah zorgen, met de hondjes wandelen. niet dat ik voor de rest een huisvrouw ben haha, want schoon is mijn huis niet altijd als ik iets kon vinden wat ik vanuit huis kon doen (geen gastouder ofzo) het hoeft niet veel te verdienen, maar net genoeg om van rond te komen om leuke dingen te doen. dan denk ik dat ik heel even moet nadenken, omdat ik nu een vast contract heb en dan de knoop doorhak. en gelijk thuisblijf hopelijk wordt je aangenomen door ouders van nu, of kinderen, of of of of zou het leuk vinden om je column daar te lezen, het is herkenbaar, gewoon gewoon en toch bijzonder
Heb de laatste 2 net gelezen. Wat schrijf je toch leuk. Het leest heerlijk weg. Succes met je boek En mij heb je al als lezer...
Het helpt als de ervaren ondernemers bij wie je je licht opsteekt vrienden zijn. Dan voel je je waarschijnlijk net iets minder opgelaten wanneer je door je nogal onstuimige toeschietreflex een straaltje moedermelk over de bank sproeit. *PROEST*
SuperMama DeLuxe 2009 - Zwangerschapspagina hierzo ga naar 'home' en scroll helemaal naar beneden. dan zie je 6 grote blokken tekst staan waarvan de column van Belle volgens mij rechtsboven is.
Heee dames, Belle/anita je chrijft echt ontzettend goed en leuk!! Er zit echt van alles in, grappig om er emotioneel van te worden, en de waarheid. Maar het is echt heel leuk lezen!! Moet je zeker een boek van maken!! Ik zou hem kopen hoor!! (moet je eerlijk bekennen heb die van daphne ook beide delen) Die zijn ook zo leuk....maar ik denk die van jou net ff wat leuker. Zeker omdat je geen beende nederlander bent, tenminste nog niet haha!! Succes met het mama zijn en het schrijven!! Liefs van mamatje