Extra vitaminen naast foliumzuur?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chaay, Jun 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chaay

Chaay Lid

May 7, 2009
    57
    0
    0
    hi,

slikken jullie naast foliumzuur ook extra vitaminen?
    zo ja welke?

liefs,
    chaay

2. machsdoch

machsdoch Actief lid

Jan 8, 2009
    485
    0
    0
    Ik slik multivitamine voor zwangere vrouwen. (Geen normale multivitamine, want hier zit teveel vitamine A in) Ik ben namelijk vegetariër.. en anders zou ik bang zijn voor een ijzer en B-vitamine tekort. IJzertekorten komen sowieso vaak voor tijdens de zwangerschap. Maar uit bloedonderzoek blijkt dat mijn ijzergehalte perfect is;) Heb ik te danken aan multivitamine! .. En gezond eten haha!

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Tip: gebruik een multi-vitamine voor zwangeren, daar zit ook al foliumzuur in. + een goede vitamine-aanvulling op wat je dagelijks binnen krijgt.

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    multi vitaminen wordt wel aangeraden in de zwangerschap omdat je van bepaalde vitaminen meer nodig hebt in de zwangerschap en je dit niet allemaal binnen kan krijgen door eten. (wat normaal gesproken wel zou kunnen).

Maar altijd speciaal voor zwangeren gebruiken! Anders zit er teveel vitamine A in.

5. MaNo

MaNo Actief lid

Jan 2, 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    mijn verloskundige vertelde mij dat het raadzaam is om naast foliumzuur een vit D erbij te slikken. Dit zorgt voor sterkere botten van je uk.
    Maar een multi-vitamine is misschien net zo makkelijk, daar zit alles in. (bijv centrum materna, of davitamon mamma)

6. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    #6 Wupped, Jun 11, 2009
    Last edited: Jun 11, 2009
    ik gebruik Centrum Materna, is nie goeiekoop, is nieuw en moet zeggen voel me echt goed kwa normale verkoudheidjes en zo..( ben gronisch verkouwen en heb r nu geen last van)
    dit zijn totaal complexen voor zwangeren incl foliumzuur

7. patty24

patty24 Actief lid

Sep 4, 2008
    111
    0
    0
    oosten van het land
    mijn verloskundige en drogist adviseren gravitamon
    is speciaal voor voor de zwangerschap tijdens de zwangerschap en na de zwangerschap deze vitaminen heb ik 6 jaar geleden ook geslikt
    tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje en zijn zeer goed bevallen en ik heb nagevraagd aangezien er steeds meer vitamines op de markt zijn gekomen welke nu het best aangeschreven staan
    en dat is toch nog steeds die van gravitamon dus deze slik ik nu weer

groetjes patty

8. MvN

MvN Niet meer actief

vitaal zwanger van de kruidvat

9. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    ik slik puur mama van vsm, zit ook van alles in.

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik heb vanalles in de kast staan, maar slik er nu eigenlijk vrij weinig meer van. Heb Floradix, dat raadde de vlk aan omdat ik geen vlees eet. En heb davitamon, vitamine C en foliumzuur. Al zit er in de Davitamon vitamine C en foliumzuur, dus een beetje dubbel.

11. lovemychild

lovemychild Actief lid

Oct 25, 2008
    230
    0
    0
    Ik heb eerst etos zwanger worden geslikt, ben nu overgestapt op Centrum materna. Beetje duur, maar hoor er goeie ervaringen over. Zie nu ook weer dat ze ook weer een andere hebben met + DHA. Wat daar het verschil van is weet ik ook niet. Ik maak eerst dit potje centrum materna op. En denk dat ik die met +DHA pak.

12. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ik neem nog extra magnesium en heb een pilletje met folium en jodium erin. in veel zwangerevitamine zit geen jodium en die is schijnbaar heel erg belangrijk.
    ga binnenkort wel weer over opeen zwangeremulti weet alleen nog niet welke. moet in ieder geval ook voor de bv goed zijn dus beetje ondersteunig zeg maar.

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Ik slik Femnatal van Davitamon. Ik hoorde dat je er in principe na een week of 10 mee mag stoppen maar ik slik het gewoon door, volgens mij doen de meesten dat. Ik dacht dat het zo'n 8 euro een pakje was en daar doe ik zo'n 2 maanden mee. Ben nu 22,5 weken en van de week begonnen aan het derde pakje.

14. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

Jan 22, 2009
    588
    183
    43
    Female
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ik slik Dagravit mama & baby kan je ook bij de Etos kopen. Ben er net mee begonnen. Daarvoor slikte ik Etos Zwanger worden. Ook neem ik elke ochten 3 vitamine C tablettjes, dat doe ik al jaren..

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik slik vsm puur mama, dat is een multi vit speciaal voor zwangeren waar ook foliumzuur in zit, en ik slik nog omega 3 & 6 moeder & baby van efamol.

Share This Page