Tegen woordig zit overal wel suiker of zoetstof in. Ik ben vanmorgen op zoek geweest naar bijv een yogi waar dit niet in zit, helaas niet gevonden. Wel heb ik roosvicee 50/50 meegenomen waar beide niet in zit. Wie heeft er nog ideeen voor me? bijv. gezond aleternatief voor snoep, ranja enzzz....
rijstwafels? rozijntjes, water , melk, zonnatura producten. Maar overal zit wel wat in. Alleen de verhouding tussen ranja en ranja light is natuurlijk anders. Maar ook in roosvice zit van alles. Helaas ontkom je er niet aan. Of geen ipv snoep een extra stukje fruit!
In biologische producten zit over het algemeen minder suiker en worden zoetstoffen niet gebruikt. Goed zoeken in de winkels en je wegwijs laten worden tussen alle producten. Het kost nu even tijd om het uit te vinden en straks weer je welke je wel en niet kunt kopen. Blijf wel altijd alert op nieuwe verpakkingen of 'vernieuwd!' dat zijn vaak de momenten dat de samenstelling van ingrediënten is gewijzigd en er zoetstoffen e.d. zijn toegevoegd.
Makkelijker worden en niet overal op letten scheelt de helft aan frustie. Heb er geen problemen mee hoor als me kids yogie drinken met suiker er in. Alles met maten dat wel maar voor de rest het moet toch echt niet gekke worden in de wereld.
ik probeer ook zo weinig mogelijk suiker en zoetstof binnen te krijgen en drink veel sinaasappelsap (even etiket nalezen, je hebt ze wel met alleen geconcentreerd sap), of flevosap (heb je ook wel in andere merken, is gewoon puur vruchtensap). koek en snoep kun je het best in natuurwinkel kopen.
ipv yogho met suiker, kun je zelf iets maken van karnemelk met diksap. Diksap is natuurlijk ook mierzoet, maar dat zijn dan vruchtensuikers, misschien heb je daar minder moeite mee dan met toegevoegde suikers (aangezien je wel 50/50 drinkt). Overigens lusten veel kinderen karnemelk ook zonder dat je er iets aan toevoegt, dat zou ik eerst proberen.
Wij drinken nu biologisch baby diksap van AH. Zitten geen toegevoegde suikers in alleen vruchtensuikers.
En als je besluit om ooit muli-vitamines voor kinderen te geven.... Wij geven hier Optimax Multi, dat is zonder kunstmatige zoetstoffen. Heeeel veel andere kauwvitamines zitten zoetstoffen in!
Ben het helaas wel met pnirmal eens....tegenwoordig wordt er naar mijn mening teveel gelet op wat je kinderen binnen krijgen. Let wel ik overvoed mijn kind niet en hij mag een koekje of snoepje met mate, maar ja ik ben er niet voor als je ze alles gaat ontzeggen of alles biologisch. Kind moet wel beetje kind kunnen zijn. Overigens zeg ik niet dat jij dat doet hoor knor, mijn opmerking is meer algemeen. Ik kan je helaas niet helpen
Misschien kan iemand wel niet tegen zoetstoffen, alsof het "makkelijker" worden dan helpt. Ik krijg enorme last van mn maag en darmen van al die gore zoetstoffen, en vind het niet te zuipen en te vreten ook. En ja, zelfs spa&fruit zit tegenwoordig alleen maar zoetstof in. Suiker boeit me niet, zoetstof wel.
Ik ben ook absoluut niet van de zoetstoffen! Zowel voor mezelf als voor de kinderen. Wat wij hier veel doen is alle soorten sap verdunnen met water. Hoe jonger het kind hoe meer water. Voor mijn gevoel maakt dat het al een stuk gezonder en ik hoef me eigenlijk nooit zorgen te maken bij anderen of op het terras want ik heb altijd wel een flesje water bij me.
Hier ook geen zoetstoffen in huis. Vind het troep. Wij eten/drinken het niet, de kinderen dus ook niet. Wij drinken diksap van Covelt. Is niets aan toegevoegd. Ook geen conserveringsmiddelen. En ook hier vers sap met veel water (of water zonder sap ) Stond pas wel even vreemd te kijken bij de apotheek. In de antibiotica voor een van de tweeling zat aspartaam. Heb gevraagd of ze dat ook zonder zoetstof hadden... nee dus!
Citruspers, blender en sapcentrifuge op je verlanglijst zetten (als je ze nog niet hebt) en elke week flink inkopen doen op de markt oid Ik maak elke dag verse sap, smoothies met (magere) yoghurt ed, heerlijk! (en gezond) Ook drinken mn dochter en ik veel (kruiden)thee, diksap en water met fruit erdoor. Bijvoorbeeld een kan water met aardbeitjes erin, stukken sinaasappel of een citroen od, lest de dorst en is heerlijk (wel eventjes laten staan voor de smaak ) Wat tussendoortjes betreft; fruit, rijstewafels, rozijntjes, cracker met iets hartigs, etc. Natuurlijk krijgt mn dochter ook wel eens snoepjes, chipjes of een koek oid (vanochtend nog een stuk van een grote gevulde koek van de markt ), maar het hoeft echt niet elke dag! Zelf kan ik ook lekker snoepen, maar ook ik hoef t niet dagelijks
Ik lees mee hier, steek er vast wat van op. In ons huishouden kijken we er niet erg naar. Ik zorg alleen dat Tim geen light dingen eet/drinkt. Wat heb je toen gedaan?