Hallo. Ik en mijn vriend proberen vanaf deze maand een kindje te krijgen, en wil dus aan het foliumzuur gaan. Maar ik was wat informatie aan het opzoeken en zag dat er door het slikken hiervan je B12 wel omlaag gaat en deze er dus bij moet slikken. Hebben jullie dat ook gedaan of slikken jullie alleen folium? En zou je dan de 2 pilletjes tegelijk kunnen nemen of is het verstandiger om de 1 folium smorgens en de B12 savonds te nemen? En welk merk hebben jullie?
Ik heb alleen foliumzuur van de kruitvat 1x sochtends geslikt.. Nu tijdens de zwangerschap wel extra vitamine d gekregen
Hoi Tolando, Dat artikel heb ik onlangs ook gelezen. Ondanks dat ik weet dat één onderzoek nog niets zegt, ben ik toch maar Gravitamon gaan slikken. Dat is een multivitamine met B11(foliumzuur) en B12. En er zitten ook andere vitaminen en mineralen in. Toen ik het verhaal van foliumzuur en B12 voorlegde aan de gyn twee weken geleden, gaf hij aan dat hij niet van dit onderzoek heeft gehoord. En als het ook echt een baanbrekend onderzoek was geweest dan zou het wel gepubliceerd zijn in een medisch tijdschrift of op een congres o.i.d. Om een lang verhaal kort te maken; het kan in elk geval geen kwaad om die B12 te slikken. En de gyn gaf ook aan dat ik gewoon door kon gaan met Gravitamon. Groetjes, Loolaa
Ik slik davitamon mamaplus met visolie. Daar zit alles in wat je tijdens het zwanger worden, zwanger zijn en de eventuele borstvoedingsperiode nodig hebt.