Oh dit topic had ik nog niet gezien, voordat ik mijn vorige post maakte: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/441545-welke-hulpmiddelen-gebruik-jij-bekkeninstabiliteit.html Ik lees graag mee. Ik ben wel benieuwd naar alle tips. En het niet kunnen neerleggen bij bi is zooooo herkenbaar. Ik zoek naar allerlei hulpmiddelen. Kan niet wachten tot dat mijn pakket van zorgenwellness.nl binnenkomt. Ik ben eigenlijk nog wel het meest nieuwsgierig naar dat sokkenaantrekding. @Patricia, wat heftig dat je al zo vroeg niks meer kan. Lijkt me echt een heel machteloos gevoel als je geen stap meer kan zetten.
Ja, ik vind het verschrikkelijk ik ben altijd afhankelijk van anderen nu, en kan dus niet zomaar even ergens naartoe.. Ik voel me hierdoor echt een kneus Mijn moeder komt nu ook wekelijks hier helpen met het huishouden want ik kan dat niet meer en mijn man moet ook gewoon nog werken. Dus komt zij ons (mijn man eigenlijk) wat ontlasten. Ik voel me idd machteloos en moet toekijken hoe anderen vanalles doen, en moeten doen omdat ik het allemaal niet meer kan. Ik vind het ook heel moeilijk om te accepteren, maar ik moet wel. Ik probeer gewoon van alle kleine dingetjes extra te genieten
Jammer dat voor sommigen de zwangerschap niet bepaald een roze wolk is, hè?! Soms word ik zo jaloers op al die vrolijke verhalen van de zwangerschapsblaadjes. Of opmerkingen van bevallen vrouwen als "Ik mis mijn bolle buik" ... nou, ik geloof niet dat ik straks die mening deel. Gelukkig heb je wel een positieve instelling! Een kindje op de wereld zetten is al een megajob, laat staan met bi. Ik kan best begrijpen dat het rot voelt dat anderen vanalles moeten opknappen, maar vergeet niet dat juist jij degene bent die een wereldprestatie levert!
Nou hier ook geen roze wolk hoor meis! Het is gewoon kl*te! Maar je weet dat het ergens eindigt! Ik houd mezelf voor, sommige mensen hebben vreselijke klachten, zonder eind... En van de BI weet ik, dat als ik me rustig houd, en naar de fysio luister, dat er een eind in zicht is! Acceptatie is denk ik toch het toverwoord... Al weet ik hoe moeilijk dat is! Wij trouwen deze week... Hele dag is aangepast zodat ik over genoeg rustmomenten heb... En voor de zware stukken is er voor de zekerheid een rolstoel... Niet leuk, maar ja! We maken er het beste van!
@firsttimemom Ik wil je vast een hele mooie dag toewensen misschien met wat aanpassingen, maar geniet er zeker van! Zo'n dag vergeet je echt nooit meer.. En ook hoe speciaal, met een kindje in je buik trouwen wauw! Geniet van de dag, en neem genoeg rust. Het zou zonde zijn als je savonds of erger nog, smiddags al niet meer kan.. Heel veel plezier
We beginnen gelukkig pas met foto's om half 1, en t gemeentehuis om 3! En een mooie dag gaat t sowieso worden! Ik trouw met de liefde van mijn leven, en als kers op de taart, mag ons meisje er ook al bij zijn! ♥
Dag allemaal, ik kom even meelezen hier want ben ook bang dat ik bekkeninstabiliteit krijg. Heb al zo lang ik weet last van een spiergroep tussen mijn ribben, en nu tijdens mijn zw word dit alleen maar veel en veel erger. Dus hiervoor krijg ik al enkele weken kinesitherapie. Morgen moet ik terug gaan en ga ik even mijn klachten bespreken met hem. Ik ben namelijk enkele jaren terug ook al daar gelopen omdat ik steeds pijn had in mijn rechterheup en als ik niet oplette bij het rechtkomen, uit de auto komen, tijdens sport, etc dan leek er iets te blokkeren. Nadat ik toen bij hem massages had gehad, was dit over maar nu komt het terug aan allebei de kanten! Heb echt veel pijn en vaak het gevoel van blokkeren. Ik woon 3 hoog en er zijn enkel trappen, wat nu ook pijn doet en de pijn straalt uit ook naar mijn dijen... Het is echt net hetzelfde als vroeger, maar aan beide kanten en heftiger (en dan bedoel ik dat op enkele dagen het heel erg verslecht is). Zijn er van jullie die dit herkennen of heeft het niks met bekkeninstabiliteit te maken denken jullie? Ik ga het iig morgen ook bespreken.
Ik herken jou klachten "gelukkig" niet! (gelukkig voor jou dan hè ) Helemaal het blokkeren klinkt mij zeer vreemd, (meer met spieren ook denk ik) omdat je banden juist slap worden bij BI. Ik zak eerder door mn heupen heen, snap je?? Pijn zit bij de meeste BI gevallen vooral in het schaambeen, maar bij sommige (zoals ik) in het stuitje. Botten die te los gaan zitten tussen de banden. Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Hier ook al sinds week 14 bekkenklachten. Loop bij een bekkenfysio en het ging een poosje veel beter, maar sinds 2 weken ofzo merk ik dat het weer erger wordt. Ook wel logisch en was er wel bang voor dat het erger zou worden. Het enige wat helpt is niet teveel doen en op tijd rusten, maar dat zullen jullie vast herkennen. Gelukkig kan ik nog wel gewoon wat doen. Bij mij zit het ook in het stuitje/heiligbeen. Heb daarnaast ook scoliose dus sowieso een zwakke rug. Firsttime mom wat leuk dat je gaat trouwen deze week. Ondanks alle ongemak wordt het vast een prachtige dag! Heel veel plezier alvast.
Hoi allemaal, Wat een herkenbare verhalen lees ik hier! Vooral acceptatie van tijdelijk minder kunnen, de pijn, het slaapgebrek en de balans tussen werk en rust vind ik heftige thema's in een tijd die toch ' vooral leuk zou moeten zijn'. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik vanaf 12 weken klachten en ben met 20 weken thuis komen te zitten. Geen studie, geen werk en ook geen rust om mijn baby te laten groeien. Ik voelde me nutteloos, lui en minderwaardig. In plaats van te accepteren dat ik niet veel in het huishouden kon doen, was ik constant in gevecht met mezelf. Wat een heftige tijd en wat verlangde ik naar de bevalling; daarna zou ik mijn gewone ik weer terug krijgen. Die gewone ik kwam ik ongeveer een jaar na de geboorte van mijn dochter weer tegen. Dat vond ik wel een tegenvaller. Nu, ruim 6 weken zwanger en sinds deze week heb ik de eerste steken in mijn schaambot gevoeld, vandaag schoot het zelfs in mijn bil. Waarschijnlijk teveel gedaan omdat we bezig zijn met een verhuizing, maar toch ben ik bang dat de vooruitzichten niet heel gunstig zijn Gelukkig heb ik meer rust dan de vorige keer. Ik weet wat ik kan verwachten en weet ook dat ikzelf en mijn gezin deze keer voorgaan. Ik zoek de bekkentherapeut weer op, accepteer alle hulp die ik kan krijgen, houd me rustig en ga deze keer (zo goed en zo kwaad) potverdorie wel genieten van mijn zwangerschap. Hoe wrang ook: het is fijn om hier lotgenoten tegen te komen. Groetjes!
Oke dank je! Ja ik heb wel, en dan met name bij het liggen, pijn in het stuitje maar in het schaambeen niet. Wat je zegt dat het van spieren uit komt denk ik eigenlijk ook want volgens mij was het vorige keer iets met de spieren rond mijn heilig been(?) Ga het morgen nog eens goed bevragen.
Vandaag ga ik voor de (in principe) laatste keer naar de bekkefysio, daarna pas weer na de bevalling... Ik heb nog maar 2 keer vergoed, daarna moet ik het zelf gaan betalen. Dus met de oefeningen en hulpstukken die ik nu heb, moet ik het doen! Als t erger wordt kan ik altijd nog terug natuurlijk! Maar na de bevalling krijg ik natuurlijk weer andere oefeningen, dus dan "moet" ik wel terug! Ik heb nu nog vakantie, maandag zou ik eigenlijk weer moeten beginnen (4 uur per dag met rustpauze tussendoor) maar ik denk dat t klaar is! Nu nog een BI-safe-bezigheidstherapie zoeken voor de komende 15 weken
Mag ik met jullie meeschrijven? Ik ben ruim 33 weken zwanger en heb sinds 31 weken bedrust ivm ernstige bi. Ik heb helaas te lang doorgelopen met mijn klachten.. Week 37 of 38 wordt ik ingeleid!
Iedereen mag meeschrijven meis! Maar pfoe... bedrust... Kun je helemaal niet meer lopen? Ik zou er een beetje gek van worden denk ik! (sowieso krijg ik ook last bij te lang liggen) Kom je je dagen wel een beetje door? Ik kan niet zo veel meer, maar kan in ieder geval nog even zitten om iets te freubelen bijvoorbeeld... Sterkte meis!
Ik kan denk nog max 5/10 min lopen, dan gaat het echt teveel pijn doen.. Mag nu iets vaker een paar minuutjes lopen om de spierkracht een beetje te behouden, probleem is dat ik een bovenwoning met trap heb dus niet even naar buiten kan We hebben een bed in de woonkamer staan dus deel de dag in met een beetje tv kijken, lezen, friends dvds en smiddags even slapen. Maar ik verveel me wel erg ja... Had nog een hoop leuke frobel dingen op de planning voor de babykamer maar helaas Waar ik van schrok is dat ze zei dat ik zeer zeker de minimaal eerste 6 maanden na de geboorte niet kan werken. Zit al vanaf week 6 thuis (carpaal tunnel syndroom, 18 w misselijk, zwangerschapsdiabetes en bi) en wordt dus een lange run, heb ook nog eens een eigen zaak.. Gelukkig heb ik straks mijn meisje, genoeg afleiding!
Hier zat het vandaag ook weer niet goed Staartbeen hangt links weer "los" en rechts lijkt 1 of ander botje niet beweegbaar, fysio en manuele therapeut konden niets doen ... Wordt nu toch echt tijd dat ik in de revalidatie in kan stromen...
Heb het vandaag dus besproken met de kine (was ook de laatste keer wegens vergoeden ) en het komt dus wel van BI uit! Het blokkeren etc is iets wat ik erbij heb omdat mijn spieren daar zoiezo al niet goed meewerken. Hij vond het ook niet fijn dat ik hoog woon en veel trappen moet doen om thuis te komen. Voorlopig lukt dat wel nog, doet wel wat pijn maar niet heus. Volgende keer bespreken met de vk wat ik moet doen. Hij zei voor nu opletten op je bewegingen zodat er geen blokkering komt waar ik niet uit kan. Hopelijk kan ik nog een lange tijd gewoon alles doen.
Niet leuk... Trap op vind ik meestal wel meevallen (tip van de bekkenfysio: navel naar binnen trekken bij trap oplopen) trap af op slechte dagen voetje voor voetje, of zelf zittend... (ben er 2 weken geleden ook al eens afgevallen, heb er nog bloeduitstortingen van) dus ben misschien extra voorzichtig...
Melief wat rot zeg bedrust! Lijkt me erg vervelend als je niet eens eventjes naar buiten kunt ofzo. En het vooruitzicht dat je nog zolang thuis zit straks! Maar je hebt inderdaad je meisje dan, zal wel voor een hoop afleiding zorgen. Ik ben zelf werkloos dus wat dit betreft is het een voordeel, maar soms zou ik ook wel wat afleiding willen.
Oja, ik woon in een hoekhuis, dus zorg gewoon dat ik maar eens per dag naar boven hoef, en naar beneden