Ik zat te lezen dat lijnen als je zwanger bent heel slecht is, maar als je nou gewoon gezond eet en wat sport en je valt dan af. Is dat dan ook slecht? Ik zou namelijk eigenlijk nog een paar kilo's kwijt moeten om er na de bevalling nog een beetje toonbaar uit te zien. Wie o wie kan mijn vraag beantwoorden?
tijdens je zwangerschap is het niet handig om te gaan lijnen. Als je lijnt dan komen er afvalstoffen vrij en die komen ook bij je kleintje terecht. Wel kun je gewoon tijdens je zwangerschap opletten wat je eet. Niet snoepen, gewoon gezond eten. Mocht je hierdoor toevallig afvallen kan dit zover ik weet geen kwaad. Als je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, voldoende en gezond eet dan is t goed
Okay hartstikke bedankt! Dat wilde ik even weten. Zou toch wel handig zijn als dr een paar kilootjes af gaan door alleen wat te bewegen en gezond te eten!
Wat missgroovy schrijft klopt helemaal, maar 1 zin van jou stoort mij een beetje: Je kan nu toch nog geen rekening houden met hoe je er over pak en beet 9 maanden uitziet? Tijdens je zwangerschap kom je toch nog wat kilootjes aan en die zijn er na de bevalling waarschijnlijk niet meteen af. Maar wat maakt jou het uit, je hebt wel je kind bij je! Sorry als ik jou of iemand anders hiermee voor het hoofd stoot, is niet mijn bedoeling...
Ehm hier ben ik het mee eens, ik kan uit ervaring zeggen dat op het moment dat je je kindje voor het eerst vast hebt je je echt niet druk meer maakt over hoe je er uit ziet hoor. Als je gezond en gevarieerd eet en niet teveel snoept dan kom je niet teveel aan tijdens je zwangerschap maar aankomen doe je hoor. Gemiddeld is zo'n 12 kilo. Waarvan je zeker de helft bijna direkt kwijt bent als je eenmaal bevallen bent. Ik zou zeggen hou je niet teveel bezig met je gewicht maar geniet van je zwangerschap. Het is voorbij voor je er erg in hebt!
ja inderdaad ga niet express afvallen door sporten etc, als het perongeluk gaat oke maar er gebeurt zoveel met je lichaam op dit moment dat afvallen echt geen optie is om er tijdens het kraambed goed uit te zien. de enne vrouw komt 10 kg aan de ander 30 kg maar dit wil niet zeggen hoe minder je aankomt hoe beter je er straks uitziet dit is echt per vrouw verschillend. een beetje sporten is gezond als je dit altijd al hebt gedaan, verder eet gewoon gezond en gevarieerd dan hoef je echt niet te veel aan te komen al heb je hier niet altijd de macht over. na de bevalling heb je nog genoeg tijd om aan je lijn te werken maar doe dat nu niet al te streng en geniet van je zwangerschap en je groeiende lichaam
Niet dieeten/lijnen inderdaad, maar gewoon gezond eten! En af een toe snoepen is heel erg lekker! Maar ga je maar niet bezig houden met je gewicht, want de een komt in totaal 7 kilo aan en de ander 23 kilo. En het zegt niets over de grootte van je buik of het kindje. De weegschaal uit het raam naar buiten en gewoon (gezond) eten zoals je altijd doet. Mocht je daardoor afvallen.. dat kan geen kwaad. Maar als je nooit sportte dan dat nu niet ineens overdreven gaan doen.. dat schijnt ook weer niet goed te zijn.
Ik ga zeker wel op mijn gewicht letten tijdens de zwangerschap. Ik kom namelijk heel snel aan. En hoe meer ik aan kom hoe harder ik dalijk moet gaan trainen. Ik ga ook niet bewust ineens keihard sporten hoor. Gewoon 2x in de week zwemmen. Dat deed ik altijd al en gewoon gezond eten. Vroeg me eigenlijk alleen af of het kwaad kon als je "per ongeluk" afvalt. En natuurlijk maak ik me niet alleen druk over hoe ik er dalijk uitzie. Als ik maar een gezond kindje krijg wil ik er zelfs uitgezakt uitzien. Maar ja als ik een gezond kindje kan krijgen en ik kom niet te veel aan zou natuurlijk veel mooier zijn Maar laten we de gezondheid van mijn/ons kleintje in ieder geval voorop stellen. En ik ga zeker van me zwangerschap genieten! Heb er helemaal zin in
volgens mij geeft je eigen lijf prima aan wat het wel en niet nodig heeft. leer daarnaar te luisteren, en het vindt zijn eigen balans, let maar op! Ik ben in mijn vorige zwangerschap alleen maar afgevallen. op het einde door verplichte bedrust in het ziekenhuis wel iets aangekomen, maar na de bevalling was ik 5 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. ik heb zeker niet gelijnd! (daar doe ik niet aan) maar mijn lichaam kan, als ik zwanger ben, ineens heel goed aangeven wat het nodig heeft.... eet ik iets anders dan word ik misselijk... nou ben ik weer zwanger, en weer hetzelfde. ik ben nu 2 kilo afgevallen... ik doe er echt niks voor, maar eet wel gezond en minder dan normaal.. nu heb ik natuurlijk wel wat overgewicht, dat zal ook wel een rol meespelen! veel plezier met je zwangerschap!
Valt me indd op dat er nu al een paar onderwerpen zijn over, afvallen of hoeveel aangekomen enz Zag ook al een onderwerp over vet meten jee waar ben je dan mee bezig, het gaat er gewoon om dat je uitkijkt met wat je eet, dus gewoon je groenten en fruit eten en bewegen (wandelen, zwemmen, fietsen) Was bij mijn eerste 20 kilo aangekomen, en net na je bevalling interseerde me het geen m**r hoe ik er uitzag. Zie dat ik nu ook al wat dikkerder ben geworden in m'n gezicht... boeiend jessica