Ik werk als fotografe en heb mijn eigen fotostudio aan huis waar ik vrijwel wekelijks klanten ontvang voor een fotoshoot; met name zwangere vrouwen, maar ook veel jonge kinderen en ik doe newbornfotoshoots aan huis. Dit is echt mijn ding en vind ik zo gaaf om te doen, maar ik wil ook graag uitbreiden met bruidsfotografie; compleet anders dus Nu ben ik een tijdje geleden door een oud-middelbare-school-klasgenootje benaderd via facebook of ik hun bruidsreportage wilde doen. Ze hebben een fotograaf voor de rest van de dag, maar de reportage wilde ze graag door mij laten doen. Enorm compliment waar ik natuurlijk geen nee tegen kon zeggen! Ze weet dat ik geen ervaring heb nog en toch wil ze t door mij laten doen Samen veel doorgesproken de afgelopen maanden en we zijn er helemaal uit hoe en wat. Maar nu is het zo ver!! Vandaag is DE dag en ik schijt echt in mn broek Vannacht alleen maar nare dromen erover gehad dat ik zwaar te laat zou komen bijvoorbeeld of de locatie niet kon vinden... En nu? Ik ben zoooooo misselijk van de zenuwen Kan niet meer helder nadenken.. Ben zoo bang dat er iets fout zal gaan en ik hun reportage verpest.. Dat laatste is me gelukkig nog nooit gebeurd, maar het zou maar net vandaag gebeuren Ik ben gewoon zo bang ineens! Help
Vertrouwen in je eigen talent en kwaliteiten! Het gaat echt op z'n pootjes vallen!! Fotografeer zoals je normaal ook doet, dat je nu met volwassenen te maken hebt die ook een bepaald idee hebben hoe de foto er uit moet komen te zien, is alleen maar makkelijker! Ik doe ook met enige regelmaat bruiloften fotograferen. Ik doe dan de shoot en de highlights van de dag! Een flinke opdracht, maar het valt me iedere keer weer mee hoe alles in goede banen wordt geleid door de ceremoniemeesters. Ik hoef alleen maar de foto af te drukken . Heb vertrouwen, je zult zien dat het meevalt!!
Oh meid het wordt geweldig vandaag, ik weet het zeker! Sowieso is het al prachtig weer dus dat helpt je vast al heel veel lekker buiten foto's maken. En je hebt hartstikke veel ervaring en het bruidspaar kent je en kent je foto's dus het kan niet mislukken!! Het is nu even stressen maar vanmiddag zul je zien hoe blij en trots je kan zijn!
Bedankt voor de peptalk Ik ben wel vaker zenuwachtig geweest en ik weet dus ook van mezelf dat als ik eenmaal bezig ben de zenuwen spontaan verdwenen zijn, maar op dit moment vind ik het echt heel moeilijk om te relativeren Ik ben van mezelf enorm perfectionistisch en ben dus niet snel tevreden. En ja... t is niet zomaar iets, een bruiloft! Zo'n dag brengt al genoeg spanning met zich mee voor het bruidspaar, ik wil ze niet nog zenuwachtiger maken door mijn eigen zenuwen
Nou, het is achter de rug en het was geweldig!!! Wat een geweldige ervaring! Dit wil ik wel vaker doen haha. Ik wil stiekem even laten zien wat ik (onder andere) gemaakt heb vandaag (jammer alleen dat de kwaliteit zwaar achteruit gaat... ) Bekijk bijlage 264484 Bekijk bijlage 264485
Wat een superleuke reacties!! Bedankt allemaal Achteraf gezien waren de zenuwen idd niet nodig, maarja, op zo'n moment is dat lastig.... Tijdens de reportage had ik ook nog wel mn momenten, maar het bruidspaar heeft er gelukkig niks van gemerkt (ik haal de foto's morgenochtend trouwens weer weg)