Hoe verliep jullie proces na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussie in 'Miskraam' gestart door wiessss, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Hoi meiden,
    Zoals de titel het al zegt. Hoe verliep jullie proces na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Ik ben afgelopen vrijdag gaan bloeden met flinke rugpijn ik dacht toen nog aan een gewone.miskraam. Maar pijn bleef enorm aanhouden maandag naar het zkh en daar bleek ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben begin van de avond direct geopereerd en mn eileider verwijderd. In het begin vloeide ik niet veel meer maar sinds gisteravond loop ik zowat leeg? Hoelang duurde dit bij jullie? En hoelang bleven jullie pijn houden? In de ochtend gaat het goed maar tegen een uurtje of 12 krijg ik toch weer pijn en ben ik moe. Had gehoopt om volgende week alweer te gaan werken maar ik moet heel veel tillen op het werk dus of dat gaat lukken? En wanneer werden jullie weer ongesteld? Sorry voor de vele vragen 🙊

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik heb 2.5 weken geleden een kijk operatie gehad door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. en ik begin me nu weer aardig goed te voelen zonder pcm.
    ik werk in de zorg en kan dat nu echt nog niet, maar ben wel weer boodschappen wezen doen en de was en stofzuigen.
    na 6 weken moet je volledig hersteld worden volgens de gyn, neem er rustig de tijd voor dus!
    ik begin over een week weer met werken, kan beter rustig en goed herstellen dan nu te snel aan de slag te gaan.
    als je nog vragen hebt mag je me altijd een pb sturen

3. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Ja ik heb ook een kijkoperatie gehad 3 jaar terug en toen mocht ik 6 wkn niet.tillen en nu mag ik al na een week beginnen met tillen. Ook.ik werk in de zorg en moet heel veel tillen. Maar nu voel ik me echt nog niet goed. En hoelanh bleef jij bloeden? Is jou eileider wel gespaard? Hoe lang was je zwanger?

4. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Jeetje, wat rot voor je.

Ik zou rust nemen, eerst echt herstellen, het is gewoon een heftige ingreep op meerdere vlakken. Als je je echt beter voelt pas weer gaan weer werken, ook geestelijk.

Heel veel sterkte.

5. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ik ben destijds 3 weken thuis geweest en ben na die 3 weken gaan opbouwen. Voor mijn idee had ik meer last van de narcose dan van de operatie. Ik weet ook nog dat ik op dinsdag met spoed ben geopereerd en dat ik op zaterdag avond enorme krampen kreeg. Dit was volgens de verloskundige het lichaam dat het baarmoederslijmvies aan het opruimen was.

Heel veel sterkte!

6. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Bedankt voor jullie antwoord meiden.

7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Wat vervelend dat je dit hebt moeten meemaken wiessss. Ik weet helaas hoe het is. Ik ben in maart vorig jaar geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, zowel het vruchtje als mijn rechtereileider zijn verwijderd met een kijkoperatie.

De operatie was met bijna 9 weken. Ik heb een bloeding gehad met 4 weken en bijna een week voor de operatie begon ik ook weer te bloeden. Na de operatie heeft het voor mij nog maar kort geduurd voordat het bloeden stopte, maar dat kan dus ook te maken hebben met het feit dat ik al bijna een week aan het bloeden was. Ik weet het niet meer exact maar het heeft ongeveer 4/5 weken geduurd voordat ik weer ongesteld werd. Redelijk normaal voor mijn cyclus, die is gemiddeld 32 dagen.

Ik ben na twee weken weer halve dagen gaan werken, maar ik heb wel een kantoorbaan en heb het rustig opgebouwd. Na nog twee weken werkte ik weer fulltime. Ik heb maar een paar dagen echt pijn gehad aan de littekens en het beurse gevoel van binnen. Wel vrij lang last gehad van het gas en al helemaal van de narcose. Die had ik nog nooit gehad en dat heeft wel echt een aantal weken geduurd voordat ik dat niet meer merkte.

Geef jezelf ook genoeg tijd om het verlies van je vruchtje en je eileider te verwerken. Ik had dat niet echt gedaan en kreeg na een half jaar alsnog de klap. Heel veel sterkte meis en als je nog vragen hebt stel ze gerust!

p.s. Ik ben nu net weer zwanger, van een eisprong op rechts met alleen links een eileider! het werkt dus echt :D

8. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Manaolana wat super dat je weer zwanger bent dat geeft een mens weer hoop. Van harte gefeliciteerd. Heb je nu extra angst?

Ik weet dat het bij iedereen anders verloopt hoor maar ben gewoon nieuwsgierig naar andere verhalen en zo weet ik een beetje wat ik kan verwachten.

Bedankt voor je antwoord meid en geniet van je zwangerschap.

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    manaolana gefeliciteerd, mooi om te lezen idd.
    ik ben al snel na de operatie gaan bloeden en nu lijkt te stoppen, na 2 weken dus.
    mijn rechter eileider hebben ze ook moeten verwijderen. de gynaecoloog gaf aan dat we bij een volgende zwangerschap bij 6 weken een echo krijgen in het zh en dan als alles goed blijft gaat na 12 weken weer terug onder controle bij de vk. wel een fijn gevoel wat extra controle.

10. manaolana

manaolana Niet meer actief

Dank voor de felicitaties meiden! En inderdaad wiessss er is wel wat extra angst... maar ik probeer tegelijkertijd ook te genieten! We hadden deze maand cyclusanalyse omdat het inmiddels dus al een jaar geleden was. Nooit gedacht dat het nu raak zou zijn :D. Maar daardoor dus inderdaad onder controle bij de gyn. Ik heb op 6 maart met 5+6 de eerste echo. Als ik voor die tijd pijn of bloedverlies heb moet ik bellen en waarschijnlijk meteen komen. Ik probeer er voor nu maar gewoon van te genieten! Ik heb er toch geen invloed meer op.

11. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Dat is zeker waar je hebt er geen grip op. Wij.moeten nu ook eerder voor echo wanneer het weer raak is. Maar goed had vorige week donderdag ook echo en toen hebben ze het gemist. Maar goed positief blijven en vooruit kijken en hopelijk zijn we vlot weer terug zwanger. Maar ik weet van de vorige keer dat ik het pas af kan sluiten als het bloeden is gestopt en alles weet "normaal" is

12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hey wiessss, ik ben 17 februari met spoed geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap met curettage. Ook hier is de rechtereileider verwijderd. Mij valt het herstel flink tegen, heb 2x eerder een kijkoperatie in mijn buik gehad (vermoeden van en 2e x verwijdering blindedarm) dat herstel verliep voor mijn gevoel heel wat vlotter. Heb veel last van de littekens en nog best wel wat pijn bij de littekens en enorme moeheid. Bij de eerdere operatie stond ik 2 weken later gewoon al weer op een bruiloft te dansen, dat zie ik nu niet gebeuren, eind van de straat is al een opgave. Heb na de operatie wel echt het dringende advies gekregen om minimaal thuis te blijven en lichamelijk niet te veel in te spannen tot de controle na 4 weken. Ik heb ondergewicht en kan mij op afstanden enkel verplaatsen met rolstoel (niet door ondergewicht), vind mijn buik alles behalve leuk nu.
    Ik ben trouwens sinds een dag of 2 echt gestopt met vloeien en verwacht dat ik rond de normale tijd ongesteld word, heb nu precies alle kenmerken van de eisprong.
    Aangezien wij al in de MMM zaten krijgen we na de controle (als die goed is) eerst opnieuw een gesprek met de fertiliteitsarts wanneer en of we verder mogen. Ben wel benieuwd wat er uit de controle komt aangezien er bij de operatie veel littekenweefsel zat en ze 'slijm' aan de buitenzijde van mijn baarmoeder hebben verwijderd en opgestuurd voor onderzoek.

13. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Jeetje maev dat klinkt ook niet best zeg wat enorm vervelend. Ik heb afgelopen weekend ook alsnog de klapngehad waarvan ik had gehoopt hem niet te krijgen dus heb met mn baas ook afgesproken om thuis te blijven tot na mn controle afspraak van 8 mrt en dan kijken we verder. Maar kan je lichaam zich wel klaar maken voor een eisprong dan zolang je blijf bloeden? Ik ben sinds afgelopen maandag gestopt met bloeden en kwam vanmorgen een test tegen van kruidvat dus dacht eens ff kijken of de hcg al uit mn lichaam is maar tot mijn grote verbazing nog best een duidelijke roze streep op de test. Daar baal ik wel een beetje van want ik wil toch door nu ik weer gevoeld heb hoe het is om zwanger ye zijn is de wens mog groter geworden. Sterkte meid met je herstel.

14. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Wij mogen trouwens meteen weer starten zodra ik ongesteld word.

15. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wat een nare ervaring, Wiesss! Ik heb het helaas 2 keer meegemaakt. Het herstel was bij mij redelijk vlot. Na 1.5 weken was ik weer klaar om aan het werk te gaan. Lichamelijk dan, geestelijk duurde het herstel een stuk langer! Ik was ook na 4 weken weer ongesteld.
    Dat je meteen weer verder kan komt omdat ze de eileider verwijderd hebben en ze daardoor zeker weten dat alles weg is.

16. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Maar ik dacht dat alles pas weer "normaal" kon worden als je gestopt ben met bloeden en als alle hcg uit je lichaam is? Daarom baal ik dat de hcg er nu nog niet uit is. Ja maar wij doen wel iui dus vandaar dat ik t toch even had gevraagd maar mag gewoon hormonen gaat spuite zodra ik ongesteld word.

17. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Ja ik heb helaas ook al eerder een buitenbaarmoederlijke zwangerschap/miskraam gehad maaar toen heeft mijn lichaam het zelf "opgeruimd" dus hoefde er gelukkig geen operatie aan te pas te komen. Ik zie dat jij al heel wat mee heb gemaakt vervelend meid.

18. lillypie

lillypie Actief lid

1 jul 2014
    255
    0
    16
    Helaas 2x mee gemaakt en hierna via ivf gelijk zwanger geraakt.
    De 2e keer duurde het herstel wel langer,maar dat was vooral psychisch

19. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Wat vervelend dat je dit moet meemaken!

Ik heb in total 3 keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. 1 keer een niche zwangerschap in mijn keizersnede litteken en 2x in mijn eileider (die dus beide zijn verwijderd). De eerste keer dat het in mijn eileider zat had ik geen pijn, alleen bloedverlies. Ik ben toen geopereerd en een week later was ik alweer aan het hardlopen. Het HCG was meteen weg door de operatie en ik werd een paar dagen later ongesteld, cyclus was meteen weer normaal.

De tweede keer was afgelopen November. Toen heb ik heel veel pijn gehad, ben met spoed geopereerd en hebben ze ook mijn linkereileider verwijderd. Omdat ik zoveel pijn had heb ik veel morfine gekregen. Ik heb na deze operatie heel veel last gehad. Was erg moe van de morfine en de narcose en had veel last van mijn littekens. Ook mentaal was het veel zwaarder. Ik ben uiteindelijk bijna 3 maanden uit de roulatie geweest. Mijn cyclus kwam wel ook deze keer direct weer goed op gang...

sterkte! En inderdaad, met 1 eileider is prima te leven, ik was na 3 maanden alweer zwanger met 1 eileider, dus dat zegt helemaal niks..

Deel Deze Pagina