steeds plasdrang

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door smyltje, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ik ben (voor zover ik weet) niet zwanger, maar wist niet waar ik deze vraag anders moest plaatsen.

gisteravond kreeg ik ineens enorme plasrang. ik naar de wc, kwam er bijna niks. dit bleef zich maar herhalen. het deed geen pijn bij het plassen, maar alleen bij de laatste druppel leek het wel of mijn blaas zich samenkneep, wat niet zo lekker voelde. vanmorgen kon ik het slecht ophouden en had zelfs een beetje in mn broek geplast **schaam**!! naar de HA geweest voor urineonderzoek. uitslag: GEEN blaasontsteking. wel was er wat met het glucosegehalte in mn urine.. nu moet ik morgen heen voor wat bloed prikken.

nu mijn vraag.. herkent iemand dit?? continue plasdrang, continue het gevoel dat je blaas overvol zit? het was zo rond het middaguur weer over bij, dus duurde maar een paar uur.

PS. heb deze maand (en de afgelopen 3 ook) geen menstruatie gehad. na de 3e maand van uitblijven ongi had ik een test gedaan->negatief. weet niet of dit er wat mee te maken heeft...

2. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
  3. Yvonne22

Yvonne22 Lid

19 sep 2007
    33
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Smyltje.

Wat vervelend zeg, en die onduidelijkheid ook.:(
    Ik herken het wel erg van de zwangerschap van mijn zoontje. Vanaf de 3e week t/m de 9e week bleef ik ook steeds dat gevoel houden. Elk kwartier zat ik wel op de wc. Bij mij is er toen ook gekeken naar een blaasontsteking, die ik gelukkig niet bleek te hebben. Bij mij weten ze het aan de groeiende baarmoeder.
    Heeft je huisarts je urine nog getest op een zwangerschap? Misschien dat je kan vragen om een bloedtest, aangezien je morgen al gaat bloedprikken. die geeft een hoop duidelijkheid. Dan weet je meteen of je zwanger bent of niet.

Veel sterkte morgen!

Groetjes Yvonne

4. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    dank je wel voor reactie!
    ik moest vanmorgen voor bloed. maar alleen een prikje in mn vinger. mn bloedsuiker was goed. nu ben ik dus nog geen stap verder. heb nu niet meer continu plasdrang, maar moet wel veel plassen en het laatste beetje doet zeer. ik heb zelf (na uitslag GEEN blaasontsteking) een zwangertschapstest gedaan. deze was negatief. dus heb geen idee waar dit vandaan komt. als ik het maandag nog heb, ga ik weer naar de HA.

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Is er geen kweek opgestuurd naar t ziekenhuis van je urine?
    Een blaasontsteking is namelijk niet altijd te zien op een teststrip van de huisarts.
    Ik heb regelmatig blaasontsteking en weet dan ook precies hoe het voelt, maar ook hier krijg ik af en toe te horen dat het dus geen BO is, maar als het dan eenmaal op kweek gezet is krijg ik wel de uitslag BO, maar dan een bacterie die niet op zo'n strip 'te zien' is.
    Als je er last van blijft houden zou ik toch even vragen of ze een kweek naar t ziekenhuis kunnen sturen voor de zekerheid.

6. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ja, dat idee heb ik ook. het wordt nog niet echt erger, maar het wordt er ook niet echt beter op. ik kreeg dinsdagvond last en heb woensdagochtend mn urine bij de HA laten onderzoeken. als ik maandag nog last heb, laat ik ze een kweek opsturen naar het ziekenhuis. dan loop ik er al bijna een week mee :S hoop dat het voor die tijd over is

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik zou dat inderdaad ook maar even doen, gewoon voor de zekerheid.

Wat je eventueel zelf al zou kunnen doen nu is veel thee/water met citroensap drinken en evt cranberry-capsules slikken (of nog beter: cranberrysap drinken, maar van die smaak moet je houden ;))

Ik heb tijdens mn zwangerschap heel veel BO-en gehad en ik mocht er geen AB voor, omdat de enige AB waar de bacterie gevoelig voor was, ik allergisch voor ben.
    Ik heb het dus ook continu zelf op moeten lossen dmv veel zure drankjes drinken (citroenschijfje in je thee doen een paar keer per dag!) en cranberry-capsules.

Het is niet heel veel moeite om dit te doen en zo kun je het ook zelf snel weten of het idd een BO is of niet (als de klachten dus minder worden is het duidelijk).
    Anders moet je tot maandag wachten en dan kan het nog zo 5-7 duren dagen voordat je de uitslag hebt.. (kweekuitslag duurt vaak lang)
    Dus dit is een prima manier om het evt zelf te verminderen terwijl je moet wachten en als het idd een BO is zou je op deze manier misschien zelfs geen AB nodig hebben; dat zou mooi zijn toch? ;)

8. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    heb inmiddels al een paar dagen cranberry pillen en sinds gister dan tóch een kuurtje gekregen van de HA. bleek toch wel blaasontsteking te zijn...

Deel Deze Pagina