Hele vroege termijn een echo, 2 stippen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Yummy, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Met 5 weken en een paar dagen was er op de echo al duidelijk een zwangerschap te zien. Alles zag er goed uit en volgens de hopelijk papa en mama in spé zagen zij heel duidelijk 2 "stippen".
    Dus ze vroegen zich meteen af of het er misschien 2 kunnen zijn, of kun je dat zo vroeg nog niet zien?
    Ze hebben het niet gevraagd omdat ze het pas na de echo tegen elkaar zeiden :D

Wie heeft hier ervaring mee? Kun je met zo'n vroege termijn al zien of het een tweeling is?

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ja als ze 2 eiig zijn hebben ze 2 vruchtzakken die met die termijn al te zien zijn ja :)
    Spannend!

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Je kunt idd al heel vroeg zien of t 1 kindje is of meerderen, maar ik denk dat als t een tweeling geweest was het echt wel verteld was door de echoscopist(e) :)

Ik zou dus eerder denken dat die 2 stipjes het vruchtje + dooierzak geweest zijn.

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ah spannend.

Nou we zijn natuurlijk sowieso al HEEEEEEEEEEEL blij dat het er allemaal goed uit ziet, dus we wachten gewoon af. Over twee weken weten we meer.
    Er komen in beide families twee-eiige tweelingen voor, dus wie weet.

Ik vind het zo spannend :) minstens zo spannend als bij mijn eigen zwangerschap haha.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nou er zal nog niks te zien zijn in het vruchtzakje maar wel het vruchtzakje zelf.. dus mischien hebben ze die 2 gezien?? maar dan had de echoscopiste het wel gezegd.. in het zakje is gewoon niks te zien met 5 weken en een paar dagen.. in mijn albim een echo 5 weken en 4 dagen ook alleen een vruchtzakje..

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Babyhope: Er was bij hen al wel iets ín het vruchtzakje te zien. Dit zei de echoscopiste ook en dat was volgens haar ook weer een "goed teken".

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wauwieeee!!! Sounds good 2 me!!

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

#8 Marieke1983, 4 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2011
    Kan ook de dooierzak zijn of je blaas he, die zie je soms ook op die manier.
    Ik was bij de termijnecho ook geschrokken (in onze familie komen gigantisch veel tweelingen voor, en ik wil er liever geen) omdat ik twee vruchtjes zag, maar de tweede bleek de dooierzak te zijn.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    2 stippen zijn meestal het vruchtje en de dooierzak (die is tot 12 weken aanwezig).

Maar in sommige gevallen kunnen het ook 2 vruchtjes zijn (dan zit de dooierzak achter 1 van de vruchtjes en is dus niet te zien op de echo)!

Een volgende echo zal de uitkomst moeten bieden :):D

Deel Deze Pagina