Ovulatietest als zwangerschapstest, hoe en wat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blaak, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo!

Ik had iets gelezen over dat mensen ook een ovulatietest als zwangerschapstest gebruiken.

Mijn NOD is over 2 dagen, alle zwangerschapstesten geven nog negatief aan.

Wel heb ik vandaag een ovulatietest gedaan en , de test streep was er duidelijk, maar nog net niet donkerder dan de controlestreep.

Wie heeft ook een ovulatietest gedaan om zwangerschap te constateren en was die streep donkerder dan de controlestreep of hoef dat niet perce?

Eventueel foto's van ovutesten , toen jullie zwanger bleken te zijn?

Groetjes, Mandy

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ja ik!
    2 dagen voor nod (cyclus 26 dagen) ovutest met ochtendurine en die was BIJNA positief, dus niet even donker of donkerder dan de teststreep! Hoeft dus niet! De dag erna positieve zwangerschapstest.
    Op pagina 2 staat de ovutest die ik als zwangerschapstest heb gebruikt.

MAAR ik heb ook verhalen gehoord van posi ovutesten, maar geen zwangerschap, dus.....afwachten...

Suc6!

3. Blaak

Blaak Niet meer actief

Aaaah mammakitty bedankt voor je antwoord! Ik heb de test gezien, die heb ik ook exact het zelfde! Ook precies dezelfde uitslag! Oei oei spannend.. Misschien nog een klein beetje hoop dus.. hahaha

4. Blaak

Blaak Niet meer actief

Had je trouwens ook negatieve zwangerschapstesten voordat je die ovulatietest ging doen?

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ja. Met 6 dagen voor nod was de zwangerschapstest negatief..
    Maar dus 2 dagen voor nod bijna posi ovutest en 1 dag voor nod posi zwangerschapstest

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hmmm spannend :D

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mja, dat was 6 dagen voor nod..bij jou 2 dagen voor nod....hmmmm ik weet het niet hoor....maar ik duim!

8. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ja inderdaad... duimduim :D

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ja ik ook positief getest met ovulatie test,
    digitale van CB.
    Ook daarop kan je trouwens wel zien of hcg of lh aan het toenemen is, ook al geeft hij digitaal negatief aan nog. Het streepje wordt dan toch steeds donkerder. Maar bij mij was hij gewoon positief!

10. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    mamakitty ik kan je foto van die ovu test als zwangerschapstest niet vinden..

en dames heb ook net een ovu test gedaan als zwangerschapstest, en die is positief..

en de de gewne test was vandaag negatief.. (moet over maximaal 4 dagen (niet) ongi worden..

11. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hey meiden,

Wat denken jullie van mijn ovutest? Hij is van sensitest.....(staat in mn album)
    Ik zie natuurlijk wel dat de C dikker is, maar is dit wel een aankomende eisprong?

Heb gister getest

12. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    iemand?

13. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ik heb geen ervaring met deze testen, sorry.
    Ik test altijd met CB digitaal.

Gr. lotuss

14. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    volgens mij ligt het eraan hoe donker ze kunnen worden als je op je toppunt zit...
    Maar ik ben er ook nog een beetje mee aan het rommelen dus hoop dat iemand anders nog een antwoord heeft.

15. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    geen eisprong hoor. maar denk dat je wel binnen 3 a 4 dagen een posi ovu test zal hebben..

maar wel blijven klussen hoor. das altijd goed :)

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik ben er ook dmv een ovulatietest achtergekomen dat ik zwanger was.

Het was de eerste maand dat ik eens na mijn eisprong ging doortesten met ovulatietesten omdat ik benieuwd was wat die zouden doen mn hele cyclus. Het kost wat, maar ik was gewoon nieuwsgierig ;)
    Maargoed, tot 2 dagen voor NOD bleef de test elke dag hetzelfde eigenlijk, maar ineens op 2 dagen voor NOD werd de teststreep ineens heel donker, donkerder dan de controlestreep.
    Dus net als met je eisprong van de ene op de andere dag positief.
    Ja, toen schrok ik natuurlijk (een blije schrik hoor)
    en meteen een zwangerschapstest gedaan.
    En ja, ik bleek dus zwanger te zijn :)

MAAR, ik heb ook al 2x gehad dat ik ook een bijna positieve ovulatietest had vlak voor ik ongi moest worden en toen was ik helemaal niet zwanger.

Een positieve ovutest voor je NOD geeft natuurlijk hoop, maar hou in je achterhoofd dat het niks hoeft te betekenen...

Ik duim iig voor je!

17. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    hahahaha ja klussen blijven we zeker doen:)

Heb nog 2 testen liggen, dus zal er vanavond en morgen nog 1 doen....Zal vanavond even nieuwe bestellen

thx voor je antwoord

Liefs Kweb

18. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Het werkt echt...Ik heb gisteravond getest met CB digitale ovulatie test (op een zwangerschap)en die was digitaal nog negatief. Maar het teststaafje zag eruit alsof hij normaal gesproken de volgende dag positief zou zijn, zo donker zeg maar. Dat kan ik inmiddels wel aflezen, gebruikte ze al bij mijn dochtertje. Vanmorgen een kruitvattest gedaan en...kijk maar in mijn album! Ik zit drie dagen voor mijn nod dus nog niet zo heel duidelijk maar duidelijk genoeg! Nu maar hopen dat het goed blijft gaan en ik niet alsnog ongesteld word..dat is wel een nadeel als je zo vroeg test en ik ben 40 dus ook een grotere kans op miskraam...zullen jullie voor me duimen? liefs Lotus

Deel Deze Pagina