hey allemaal , heb een vraagje ben nu 27 weken zwanger en 15 kilo aangekomen is dit ook erg veel ? woog voor de zwangerschap 60 kilo als mensen mij vragen hoe lang ik nog moet is het standaard antwoord zo dan zie je er al best uit groetejes
Volgens mijn VK ligt het gemiddelde wat vrouwen aankomen bij een zwagerschap tussen de 14 en 16 kilo, dat is dus een gemiddelde. Er zijn er dus ook die meer aankomen. Als je verder redelijk gezond eet en niet extreem veel, en niet heel veel vocht vasthoudt, zou ik me niet te druk maken. Misschien heb je wel een groeispurt gehad ofzo. Als je je zorgen maakt zou ik dit gewoon bespreken met je VK. Succes!
Als je vanuit het gemiddeld uitgaat, dan zit je er wel boven. Maar goed, wat doe je eraan he! Ikzelf ben ook al 10 kg aangekomen. De vorige keer in t totaal 18, dus bereid me nu er maar weer op voor. Maak je er niet druk om zou ik zeggen, als je van jezelf weet dat je goed eet en geen onnodige dingen naar binnen propt (kijk een iets lekkers op zijn tijd is echt geen zonde!!!). Dan is er gewoon niets aan te doen. De een komt nog geen 10kg aan en de ander zit boven de 20.
Hoi Hoi, Probeer niet te veel met je gewicht bezig te zijn... Bij mijn oudste ben ik 30 kilo aanekomen en woog mij ook geregeld...uiteindelijk is alles eraf gegaan en zelfs meer , en dat terwijl ik er echt niets voor deed. Bij mijn 2e ben ik me niet meer gaan wegen, ik merkte dat ik bij mijn 1e er toch veel mee bezig was... en dit wilde ik niet. Je kunt er toch niets aan doen. De een heeft het erger dan de andere.. Ook deze zwangerschap ga ik me niet meer wegen ...ik zie het allemaal wel..
Ik ben met 26 weken ook al 10 kilo aangekomen!! En dat terwijl ik niks anders eet of doe dan anders. Heb mijn VK ook gevraagd of het erg was, ik moet nog 14 weken. Ik kreeg idd hetzelfde antwoord: ong. 10 tot 16 kg gemiddeld is normaal om te groeien. Maarrrrrr: de verschillen kunnen enorm groot zijn. Ze zei er ook bij dat de een misschien maar 8 kilo groeide in totaal en in het meest extreme geval groei je 40 kilo. Werd mij nog wel even op het hart gedrukt om absoluut niet te gaan lijnen. Maar dat was ik ook echt niet van plan. Ik maak me er niet druk om. Ik wil genieten van mijn zwangerschap en niet piekeren over mijn gewicht. Zolang ik gezond eet en de kleine goed groeit ben ik tevreden. Zolang je je verder prima voelt is het toch goed??? Groetjes Fly
Ik ben 29 weken zwanger en ongeveer 11 kilo aangekomen, wel redelijk veel vind ik, maar ik probeer me er ook niet druk over te maken. Ik vroeg ook aan mijn vk of het niet te veel was, zij vroeg toen of ik het idee had dat ik er iets aan kon doen. Nou, nee dus. Ik eet wel wat meer, maar ik heb ook gewoon echt meer honger! Ik zie nog niet echt waar al die kilo;s zitten, ja, m'n buik en borsten, verder valt het reuze mee. Gewoon lekker genieten dus!
hier ook een die veel is angekomen al. bij mijn eerste was het ook 20 dus had ook neit verwacht dat het bij deze minder zou zijn. toch is het wel eens vervelend. helemaal als je dan met kleren aan bij de vk op de weegschaal staat want dna is het nog meer hahaha. bij mij is het vooral ook buik maar merk het ook wel aan mijn benen. dr zit nu ook al zon 11 kilo bovenop. en ben al niet een van de slankste voor de tijd. dus is dan extra vervelend. maar goed ik doe niet veel snaaien heel af en toe zondig ik wel eens. en heb ook echt gewoon meer honger.
Ik ben nu 11 kilo aangekomen met 32 weken, maar ik denk ook dat het afhankelijk is van hoeveel je weegt voor je zwangerschap en hoe je reageerd op hormonen. Mijn verloskundige zei aan het begin dat het best mogelijk is dat ik zo'n 20 kilo zou aankomen omdat ik iets onder een minimum gewicht zat voor ik zwanger werd.
Ik ben nu ongeveer 13 kilo aangekomen, voor me gevoel zit de helft daarvan op me borsten hahaha. Eerst komen me borsten ergens binnen en dan een kwartier later kom ik Ach ik zie wel als ik strakjes ben bevallen hoe het met mijn gewicht staat. Ik wil er nu gewoon van genieten
ik ben tot nu toe een kleine 6 kilo gegroeid en ben bijna 23 weken. dus dat vind ik ook heel veel. het verschilt per persoon. mijn vk zei dat dat helemaal niet veel was. en dat ik me er niet druk om moest maken. wat ik ook absoluut niet doe. alleen soms denk ik zo wat een tonnetje loopt daar als ik in een winkel raam kijk hahaha liefs
Het verschilt echt per persoon hoor! Probeer je niet druk te maken! Ik heb dat zelf ook gedaan, maar ik heb me er nu mar bij neergelegd. Ik ben met 30 weken 14 kilo aangkomen en ik ga ervanuit dat ik op ruim 20 kilo uitkom aan het einde. Ik weet van mezelf dat ik gezond eet, veel beweeg en veel water drink. Meer kun je niet doen en het komt heus na de zwangerschap weer goed! Lekker genieten nog de laatste 10 weken! Liefs Lisszy
Ik zit nu op met 31 weken op een totaal van 9 kilo. Ik had wel ondergewicht toen ik zwanger werd en mijn gyn zegt dat je daardoor meer bijkomt dan een persoon die start op een normaal gewicht. Oh we zien wel hoeveel we bijkomen, ik geniet lekker van mijn kleine meid die volop beweegt en daarna zien we wel. De kilo's gaan er wel weer af hoor.
bij mijn eerste was ik 23 kilo aangekomen en nu ben ik al 24 kilo aangekomen. ach we werken het er wel weer vanaf, moet je kijken wat je straks in je armen hebt!
Oef gelukkig is het dus niet abnormaal want ik woog ook rond de 63-65 kilo voor mijn zwangerschap en zit nu al op ruim 78 kilo. Heb van mijn leven nog nooit zo veel gewogen dus ik schrok ook al en moet nog 3 maanden (en ze zeggen dat je in de laatste maanden het meeste aankomt???). Ik eet echt niet meer maar beweeg wel veel minder en houd erg veel vocht vast... Ik hoop maar dat alles er weer af gaat.
ik woog voor mijn zwangerschap ook 65 kilo en zit nu op 89 haha ben ook nog nooit zo zwaar geweest! hier ook veel vocht zeker als het weer warmer is. na mjn eerste bevalling was ik ook alle kilo's weer kwijt geraakt en dat zal nu ook wel weer gebeuren.
Hoi,hoi, Als ik hier alles zo eens lees,hoorde ik wel bij de extreme gevallen,geloof ik...woog voor mijn zwangerschap van Rowan 60 kilo,en op laats iets over de 100..WHAAH Na 4 dagen in ziekenhuis kwam ik thuis,heel nieuwsgierig op de weegschaal,was ik al 20 kilo kwijt...(had enorm veel last van vocht..kreeg ook HELLP-syndroom)en nu ben ik alles kwijt zonder al te veel moeite,je ziet het wel aan mijn lijf,zelfs op mijn enkels zitten de zwangerschapsstrepen...nou ja,we hebben er iets heel moois voor terug gekregen...
Hir zitten er al 19 aan en ben 35 weken.. Ik begon met een gewicht van 67 en zit nu al op 86.. Heel veel hiervan is vocht dus ik hoop dat het na de bevalling gauw eraf is weer Ook zitten mn benen helemaal onder de striae, tot aan mn enkels. Ik vind het echt vreselijk (vooral dat laatste dan) maar je doet er niks tegen helaas