33 weken en slijmprop verliezen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Bri, Jan 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Dag forum-verloskundigen,

Ik ben nu 33 weken zwanger en verloor vanmorgen een heel groot en dik stuk slijm. Er zat geen bloed bij maar toch lijkt het mij een stuk van de slijmprop te zijn.
    Nu lees ik op verschillende plekken dat het niet zegt dat je bevalling al gaat beginnen, maar wel dat het einde van de zwangerschap in zicht is (nog een week of 2, wordt wel gezegd). En dat lijkt mij eerlijk gezegd een beetje te vroeg!
    Bij m'n vorige zwangerschap verloor ik pas zoveel slijm op de dag dat ik ook echt ben bevallen, ik had toen ook al weeën.

Nu heb ik geen weeën, gisteravond wel heel nare harde buiken, rugpijn en misselijkheid. Dat is allemaal wat afgezakt, maar het zit me niet helemaal lekker.
    Maak ik me nou zorgen om niks, of zou ik er goed aan doen toch even bij m'n eigen verloskundige langs te gaan?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Geen zorgen, het verliezen van de slijmprop of een deel ervan zegt niets over een naderende bevalling. Het kan zijn dat het door de harde buiken wat slijm los is geraakt. Geen zorgen, je kindje zit nog goed beschermd. En die blijft vast ook nog wel even zitten!

Imke

Share This Page