Hallo. Ik heb eens andijvie gekocht, volgens mij heb ik dat nog nooit gemaakt (stampot). Ik heb 250 gram, hoeveel aardappelen doen jullie daarbij? En wat eten jullie er nog meer bij? Zou dat genoeg zijn voor 3 personen? Of eigenlijk 2 en een beetje voor mijn dochter?
Net zoveel aardappelen als je bij boerenkool zou doen. Wij doen er spekjes doorheen en eten er een stukje vlees bij ( slavink of gehaktbal) Van andijvie kun je ook lekkere salade maken. Koud eten dus.
ik doe altijd 1 deel andijvie en 2 delen aardappelen dit komt bij jou dan op een pond. ik doe er meestal speklapjes bij of ik doe er shoarma doorheen
Ik gebruik voor 2 personen altijd 400 gram andijvie (je moet 2 ons groenten per dag he ) en de hoeveelheid aardappels... Tja, ik zou eerlijk gezegd niet weten hoeveel gram, ik doe dat altijd op gevoel. In ieder geval altijd meer andijvie dan aardappels, anders wordt het zo aardappelerig Hoe ik het altijd maak: - Aardappelpuree maken - Andijvie rauw erdoorheen doen beetje bij beetje - Spekjes bakken (vetspek) en dan een beetje van het vet wat in de pan achterblijft door de stampot heen doen. Zo heb je meteen zout erdoor - Ui snipperen en dat in een bakje doen met wat mayonaise en door elkaar roeren en dat dan als laatste door de andijviestampot roeren. - je kan eventueel ook nog wat gebakken gehakt erdoorheen doen of gewoon gehaktballen erbij maken Ik hoop dat t duidelijk is zo! Het is iig heel lekker zo, krijg er meteen zin in
Nee, juist niet. Stampot rauwe andijvie, door de warme aardappelen word het wel gaar. Wij doen er altijd kaas, wat nootmuskaat en spekjes doorheen, en eten er gewoon vlees bij waar we zin in hebben.
Nee, dat is echt niet lekker als je er stampot van maakt, blegh. Bij stampot hoort ie echt rauw te zijn Het wordt vanzelf wat zachter door de aardappels
Jawel joh, zolang je het maar heel goed wast Je mag toch ook sla, tomaten, komkommer en al die dingen eten als je zwanger bent '
ik heb nog wel een ander lekker recept met andijvie mocht je interesse hebben met knoflooksaus errug lekker
hier gaan er ook altijd spekjes en een hard gekookt eitje door de stamppot (en wat mosterd en een klein scheutje azijn)
Zeg hou es op zeg....krijg honger Maar dat van die mayo en ui er door....nog nooit van gehoord. Dat ga ik eens maken en kijken hoe dat smaakt ben GEK op stampot (zolang het geen wortel is)
Wat ik ook lekker vind, in de rauwe andijvie stampot (naast de gebakken spekjes) een hardgekookt ei te doen
Ik hou zelf niet zo van die spekjes. Ik doe er gehakte cashew nootjes door en kleine blokjes kaas.. Echt super lekker..
Ik doe ook altijd 2 delen aardappel en 1 deel andijvie. Ik rul in de wok wat gehakt, voeg 2 uien toe even aanbakken en op het laatst roerbak ik de andijvie even 1 minuutje mee. Dan aardappels stampen, andijvie prut erdoor, wat peper en wat warme melk en wat mosterd of azijn toevoegen naar smaak! Heerlijk! Doe ook wel eens met spekjes, maar de gehaktvariant is heerlijk en even wat magerder!
Ik dus ook niet. Vandaag voor het eerst! 8) Ok...even samenvatten...ik ga het zo doen (denk ik). Ik heb nu 500 gram andijvie, daar pak ik 400 gram van en dan 500 gram aardappelen? Ik heb er rookworst bij, vind ik wel lekker (wel magere...). Dus de aardappelen koken...uitje fruiten...de andijvie even roerbakken (lijkt me wel lekker)...paar minuutjes.... Dan alles doorelkaar doen en dan wat mosterd erdoor? Is dit iets?