Bij mij was het ook wel echt een plons en heb de ene tena lady na de andere erin moeten doen om ondertussen toch wat spullen te pakken... Eerst de wc vol en vervolgens boven op de postoel nog flink veel. En elke keer bleef het plonsen want het word weer gewoon aangemaakt zodat je beeb niet zonder komt te zitten. Of onze beeb was ingedaald weet ik niet maar hij lag wel in stuit en had dus geen hoofdje beneden die als stop kon dienen.
Ik zat gezellig te lunchen in een restaurant. Gelukkig wilden we net gaan afrekenen! Had ook een maandverband in ivm afscheiding, dat ving gelukkig in eerste instantie het meeste op, maar bleef in scheuten komen. Dan duurt een wandelingetje van 5 min naar de parkeergarage erg lang! Was blijs dat het winter was en ik een lange jas aanhad, want mijn legging en jurkje waren goed nat! Was bang dat iedereen het zou zien. En natuurlijk snapte de mevrouw voor ons bij de betaalautomaat niet hoe dat ding werkte grrr. Kwartiertje naar huis rijden zittend op mijn jas heeft ervoor gezorgd dat de auto droog bleef! Bij mij dus ook begonnen met vliezen gebroken. 4 uur en een kwartier later was mijn dochter er al. Ach, moest er eigenlijk wel om lachen, en blijft een goed verhaal op verjaardagen maar op het moment zelf vond ik het niet zo leuk. Was bang dat iedereen mijn broekplasje kon zien
Ik ben tot bijna 41 weken nog dagelijks op pad geweest. Uren wandelen(waggelen) om maar in beweGing te blijven in de hoop dat het zou beginnen. Ook ging ik zwemmen tot 39 wegen elke dag baantjes zwemmen. Me moeder zei nog doe dat nou niet straks breken je vliezen in het water en heb je het niet door. Ik vond het onzin want bij kaar 10% begon het met vliezen breken en ik zou daar vast niet bij horen. Met 40,4 dagen zw. Zijn we savonds naar de kermis geweest en naar. Hetvuurwerk wezen kijken. Was kapot toen we thuis kwamen en hoopte dat het die nacht niet zou gebeuren was zo moe. We tegen 5 uur wakker voelde wat nattigheid toen ik opstond begon het echt te druppelen net alsof je in je broek plast. Bij mij bleef het komen echt tot ons meisje geboren was 22 uur later. Heb die dag aardig wat kraamverband versleten
Ik kan je helaas niet geruststellen. Mijn eerste nog wel, toen braken de vliezen pas bij volledige ontsluiting, helaas wel meconiumhoudend en net boven de drempel (lekker in de richteltjes ) want ik was net onderweg zodat de VK de vliezen kon breken in bed. Mijn tweede was echt genant: de vliezen braken op 31 weken in de winkelstraat, met een witte legging aan. Hele kleine beetjes zodat ik niet wist of het afscheiding was of urine of vruchtwater maar wel nat tot op mijn knieen, dus ik mijn VK gebeld en ik moest in het ziekenhuis gaan controleren. Snel een badhanddoek gekocht bij de Zeeman en naar huis geschuifeld met de handdoek om me heen (ik was te voet nl) dus dat viel al wel op. Thuis niks anders dan nog meer witte broeken en ook nog geen maandverband of kraamverband, want wie verwacht dat op 31 weken? Heb ik een bedje van wcpapier gemaakt in mijn broek, er niet bij stilstaande dat dat als het nat wordt van die kleine propjes en snippertjes worden. Stond ik daar in het ziekenhuis met allemaal stukjes nat oranje wcpapier in mijn muts... echt te genant voor woorden!
Ohh die angst had ik ook echt enorm toen ik zwanger was van onze oudste dochter! De laatste weken droeg ik altijd een maandverband als we de deur uit gingen haha. Niet dat het heel veel zou helpen, maar het stelde me toch gerust Bij de oudste begon de bevalling ook idd met gebroken vliezen, maar ik lag toen nog lekker op bed om 7.30 uur 's ochtends Bij de jongste had ik 2 dagen harde buiken, wat achteraf weeen bleken te zijn want op de 2e dag ging ik toch eens voor de zekerheid naar de VK en toen bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben. Door naar het ziekenhuis voor een CTG ivm minder leven en daar zat ik al op 5 cm! Snel naar huis waar de VK ook zou komen en zij heeft bij 6-7 cm de vliezen gebroken
Ik had de hele avond visite, gezellig in de tuin chillen. Daarvoor had ik de hele dag gekookt. toen de visite wegging heb ik nog een foto gemaakt (daaraan kon ik later zien dat dat precies 3 minuten voor de vliesbreuk was) Ik liet ze uit, liep naar de bank en installeerde me daar lekker. We zaten allemaal een docu te kijken over live aid op de BBC. Schoonouders, zwager, vriend en ik. In een keer voelde ik PANG en nattigheid, ik VLOOOOOOOG op en rende naar de wc - en enorme waterval. Geen enkele twijfel over of dit mijn vliezen waren. Ik had nooit gedacht dat de stroom zo enorm zou zijn. Achteraf idd 2 liter (1 liter is normaal) toen ik de trap opliep heb ik nog 1 grote badhanddoek vol bewaterd en ook daarna bleef het lopen. Mijn weeen begonnen overigens direct ala minute. Mijn baby is 17 uur later middels een spoedkeizersnee geboren (paste niet door geboortekanaal kwamen we achter na 1,5 uur persen)
Bij mij braken mijn vliezen zoals dat bij veel vrouwen hier ging: was net naar het toilet geweest en stapte terug in bed. Voelde geen knapje oid maar leek alsof ik in mn broek plaste. Wist dat dat niet kon omdat ik net dus al flink geplast had Bleef de hele dag in scheutjes komen. Kon het goed opvangen met kraamverband en ben 's middags zelfs nog even met mn man naar de xenos geweest om geboorteversieringen te halen!