Annie Sloan ervaringen gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wat een ontzettend leuke creaties!! Echt mooi, schattig wat je voor je kids gemaakt hebt!!
    Die ladenkast, was dat orgineel een eikenkast?

2. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Volgens mij wel Siriel, heel donker hout iig. Nergens problemen mee gehad gelukkig

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    OK, en heb je hem met de dark was behandeld op het witte of lijkt dat zo?
    Ik heb een eiken tafel voor mijn dochter geschilder met Old White, en twijvel heel erg of ik hem met dark was zal behandelen. Dan krijg je een wat oude look.. vind het zo eng die donkere was..;)

4. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik heb de randjes inderdaad old white gedaan en dan in de hoeken wat donkerder gemaakt met old wax en her en der nog een kwakkie zeg maar ;) , daarna even goed uitwrijven . Je kan het altijd op een stukje proberen eerst ( misschien in de schuur nog een oud stukje hout liggen ? )

5. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Welke was gebruiken jullie om de verf af te werken. Ik heb de eerste keren Antiek terpentijnwas gebruikt (die had ik samen met de verf bij de oude bank besteld)
    Echt super fijne was, op hun site geven ze volgens mij ook aan dat die was fijner werkt dan de was van Annie Sloan zelf. Nu had ik de was op en geen geduld om te bestellen en de levering af te wachten;)
    Dus ben hier in de buurt Annie Sloan soft Wax gaan halen, maar ik vind het dus echt niet fijn. Ook niet als ik het verwarm, en met een kwast op breng.
    Die andere Antiek was, smeer je zo met een kwast heel gemakkelijk weg, alsof je aan het schilderen bent, maar die Annie Sloan niet. Ligt dit aan mij of herkennen jullie dit..;)

6. danip

danip Niet meer actief

In de winkel waar ik het haalde raden ze me polyvine verniswas aan. Zij zei dat inderdaad de was van Annie Sloan veel minder prettig is. Dit is gewoon vloeibaar en smeer je op met de kwast, inderdaad zoals bij verven. Het is heel dun, en je smeert zo een heel vlak in, je wrijft het na met een droge doek. Ik vond het heel prettig spul. Ik heb al een pot wit gehaald voor onze boekenkast en dressoir (moet vast nog een pot bij) en ga ditzelfde spul weer gebruiken.

7. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hmmm, hier binnenkort ook aan de slag! :D Hopelijk het weekend als ik beetje energie heb. Dan ga ik de kast eens doen.

Ik wil over poosje ook mijn tafel doen. Maar waar zal ik het blad mee nabehandelen dan? Gewoon een was er over heen?
    Dan doe ik dus ook een andere dan die van Annie Sloan, want dit vond k ook vervelend werken. Tenminste ik heb het met een kwast gedaan en met doek nagewreven op het krukje.

Ben benieuwd wat jullie dan altijd gebruiken.

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Danip, dat werkt dus net zo als die terpentijnwas die ik heb gebruikt denk ik, het is wel echt een pot met was, alleen zodra je er met je kwast overheen gaat wordt het meteen heel zacht, en smeer je het bijna vloeibaar op je meubel. Maar die was die ik gebruik is dus eigenlijk kleurloos. Dat van jou is wit? Als je dan bijvoorbeeld iets met Duck egg blue hebt geschilderd, veranderd dan de kleur niet heel erg? Of bestaat het in verschillende tinten?

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb ook mijn tafel gedaan, foto's staan nog ergens in dit topic. Ik heb het blad dus met de Antiek Terpentijnwas (van de oude bank) gedaan, kost 9,75 geloof ik. Met de kwast opbrengen. (als de zon schijnt zet ik eerst het blik even 10 minuten buiten, wordt het nog vloeibaarder van. Maar dat hoeft niet hoor, lukt zo ook prima. Ik heb de poten en het blad behandeld, eigenlijk alles wat je geschilderd hebt. Na 24 uur is het helemaal door de verf opgenomen. Ik heb na een week dit nog een keer herhaald. En stel je neemt dagelijks de tafel met een vochtige doek af dan kan je dit na een aantal maanden weer eens herhalen.

10. danip

danip Niet meer actief

Nee die ik had is transparant. Ik zie geen verschil van voor en na behandeling met de was. Dit is gewoon een fles met vloeistof, een dun smeerseltje :) Werkte fantastisch!

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de tips. Dan ga ik inderdaad van die was bestellen.
    Wil namelijk wel een goede laag over de tafel heen. Want die maak je toch regelmatig schoon met een vochtige doek.

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Nou vandaag dan eindelijk aan de kast begonnen! :D
    Erg leuk werkje. Ben er best tevreden over, maar nu even wachten tot de was goed gedroogd is.

Ik heb nu de Annie sloan wax gebruikt. Ik heb het met een spons aangebracht, eerst een schuursponsje, maar die gaat op een gegeven moment wel wat kruimelen. Dus toen een microvezel spons gebruikt, ging toch een stuk makkelijker dan een kwast of een doek. ;)
    Heb wat dark wax in wat hoekjes gedaan.

Oh het is trouwens french linen geworden. Wat verdunt met water, geverfd met een roller.

13. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Had trouwens nog een lege wijnfles staan, weet niet meer welk merk. Was geen glazen fles in ieder geval.
    Ik vond het zo'n leuk model, dus die heb ik nu in de kleur Antoinette geverfd. :D Denk dat die op de babykamer komt met bloesemtak er in, en anders blijft ie lekker in de woonkamer.

Zo nu moet de tafel en de stoelen nog. Maar nu eerst even bijkomen hoor pfff. ;)

14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    #154 siriel, 29 jun 2013
    Laatst bewerkt: 29 jun 2013
    Charise, wat gaaf geworden die kast, echt superleuk!! Mooie kleur he, French Linen.
    Ik heb vandaag een Queen Anne bed opgehaald, 4 eetkamer stoeltjes, en een enorme buffetkast van 2,60 breed en 2,10 hoog, echt zo leuk!!
    Ik kan niet wachten met beginnen. Eerst even mijn lopende projectjes af maken, en even een foto hier plaatsen;)
    Dit is zo leuk om te doen:D:D

15. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Thanks! Ben er ook heel blij mee.
    De strepen zijn nu nog minder omdat de wax nog aan het drogen/intrekken is. Ben ook heel erg blij mee.

En leuk weer allemaal nieuwe projectjes voor jou! :D
    Ben heeeeeeeeeeel benieuwd.

16. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ontzettend leuk geworden Charise!! hier vandaag ook weer veel projectjes gemaakt. Ze staan wel al op de fb pagina die ik hiervoor heb aangemaakt ( ook voor verkoop) maar ik weet niet of ik die hier mag plaatsen. anders een pb ?

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Door dit topic ben ik ook eens gaan kijken voor deze verf; is het echt zo dat je niet hoeft te schuren en/of te gronden? Ongeacht het oppervlak? :D

Ik heb hier namelijk een hoop meubels staan die ik binnenkort ga restylen; een grote kledingkast, 8 eettafelstoelen, een ladekastje en er komen nog een aantal dingen bij.
    Voorheen verfde ik alles met witte krijtverf van een bepaald merk wat ik bij de Praxis kocht, maar dat is zoveel werk!
    Daarbij viel me op dat de Annie Sloan verf goedkoper is dan de verf die ik nu gebruik, dus ik heb een beetje het licht gezien zeg maar :p

Nu alleen nog even de bevestiging van jullie dat het inderdaad kan en ik ben in de 7e hemel!

Ik las trouwens ook dat het gebruikt kon worden voor keukenkastjes?! Wij hebben gelamineerde kastdeurtjes en ik wil daar heel graag vanaf; hoe fijn zou het zijn als ik dit gewoon zo makkelijk kan verven :D
    Heeft iemand hier ervaring met keukenkastjes verven met deze verf?

18. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Geen ervaring met keukenkastjes.
    Maar ik heb niets hoeven schuren tot nu toe, dus ik ben daar ook heel blij mee. :D
    En je hebt allerlei leuke kleuren natuurlijk, dat maakt het ook wel leuk. :D

@Tricie, ik ben wel benieuwd naar je pagina. Ik stuur je wel even een PB.

19. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Keukenkastjes? Dat zou mooi zijn :D Als dat lukt dan vraag ik me wel af of je ze wel handig schoon krijgt? Lijkt me niet heel ideaal,wel mooi :D

20. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Keukenkastjes kunnen ook geschilderd worden met Annie Sloan verf. Zelf zou ik de verf dan wel verdunnen, en drie heel dunne laagjes met een roller verven. Volgens mij adviseren ze om keukenkastjes niet met soft wax maar met vernis af te werken.

Deel Deze Pagina