anti-candida kuur

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kristel: ik gebruik Multibillion Dophilus van Solgar.
    Ik heb overigens geen candida, lijkt me heel erg lastig!
    Ik heb wel IBS en sinds ik anders eet en leef en probiotica gebruik klachtenvrij (zga).
    Dat probiotica allergieen voorkomt, dat geloof ik overigens niet. Hoe zou dat moeten werken dan? Probiotica zorgt voor een goede darmflora en indirect dus ook voor een betere weerstand.

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #22 Kristel86, 12 nov 2011
    Laatst bewerkt: 12 nov 2011
    @Zogelukkig: Het zou allergieen kunnen "voorkomen" omdat de meeste pasgeborenen eigenlijk geen allergie hebben maar een intolerantie (alleen verwarren de meesten deze 2 en wordt een intolerantie allergie genoemd (doe ik ook voor het begrip)). Door het gebruik van probiotica (voornamelijk de bacteriestammen Lactobacillus Rahmnosus en Bifidus nog iets) tijdens de zwangerschap al zou je de darmen van je kindje ook versterken en zo dus de "gaten" enigszins "dichten" waardoor een reactie niet of minder zou voorkomen op bepaalde voedingsmiddelen. Ook kun je hierdoor de darmen van je kindje versterken en zo krampjes verminderen (P heeft eigenlijk geen last van krampjes gehad, alleen als ik iets at waar ze niet tegen kon, zoals bijv laatst de pijnboompitten)
    Hier zijn meerdere studies naar gedaan met positief resultaat. (anders eens googlen op probiotica, zwangerschap en allergieen, kun je wel wat artikelen vinden :))
    Maargoed, als het echt om een allergie gaat zal dit dus niet werken, maar bij een intolerantie kan het wel baat hebben :) (probleem is alleen dat je dus bij een pasgeborene niet kan weten of het een intolerantie is of echt een allergie)
    Overigens zul je het gebruik van diezelfde probiotica ook moeten voortzetten vanaf dag 1 na de bevalling bij je kindje.

Daarbij komt ook nog dat een goede probiotica de vaginale flora van de moeder versterkt zodat een kindje tijdens de bevalling (vaginaal) ook direct in contact komt met goede bacterien die het binnenkrijgt en zo in de darmen terecht komt.
    Over t algemeen krijgen vrouwen tegenwoordig een steeds slechtere vaginale flora (door div. medicijngebruik, slechte voeding, AB-kuren, etc) waardoor kindjes een "slechte start" maken en zo dus allerlei darmproblemen kunnen hebben de eerste tijd maar ook op de langere termijn omdat ze dus tijdens de bevalling pathogene stoffen binnen krijgen. (en kinderen die bijv dmv een keizersnede geboren zijn komen helemaal niet in contact met de vaginale flora van hun moeder; dit kan dus ook een negatief effect hebben omdat ze dus die goede bacterien niet binnen krijgen - maarja, als de flora van hun moeder erg slecht is is t misschien wel juist positief?)

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Ik had de uitslag binnen 14 dagen, ik geloof na 10 dagen al.

Succes, ben benieuwd wat er uit komt.

C.

Deel Deze Pagina