Antibiotica tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beertje09, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik denk dat ik een voorhoofdholteontsteking heb, waarschijnlijk is mijn neus ook geinfecteerd en mijn oor en keel, deze symtomen heb ik namelijk ook gehad in het begin van het jaar, toen had ik dit ook en kreeg ik daar antib. voor maar ik was nog niet zwanger.

Enig idee wat ik nu ga krijgen, antibiotica?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ben geen dokter maar denk t wel, kan geen kwaad hoor, ik heb al genoeg kuren op tijdens mijn zwanger zijn... beterschap!

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ja echt waar?
    Wat heb je allemaal zoals gehad dan? Maar is antibiotica voor een voorhoofdontsteking even sterk als bijvoorbeeld voor een blaasontsteking bij een zwangere?

Vind het toch echt hoor op een of andere manier. Las dat je alleen peniciline mocht hebben, weer wat anders ofzo :rolleyes:

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Je mag in ieder geval een ab hebben van amoxicilline, dit kan ook gegeven worden bij blaasontstekingen. Volgens mij is dit een ab die voor een hele boel dingen gegeven kan worden. Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan en die weet vast wel wat je mag hebben.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb oor-neus/kaakholte/long en nierontstekingen gehad en diverse soorten AB je dokter weet precies welke wel en welke niet mogen (alhoewel ik het altijd nog check bij de apotheker zelf just in case)

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Je hebt helemaal gelijk, ik ben ook iemand die het ook nog een keer aan de apotheek gaat vragen je weet maar nooit.
    Ik heb donderdagochtend een afspraak bij de huisarts staan, loopt er al 2 weken mee, iedere dag hoopte ik dat het vanzelf over zou gaan, omdat ik geen medicijnen durf te nemen, zelf geen paracetamol ook al weet ik dat het wel mag. Ik had gehoopt dat het over zou gaan, maar nu met bloedneuzen de hele dag, dacht ik nee dit kan niet, nu moet ik echt een keer gaan dus.

Bedankt voor je antwoord. Misschien anderen nog ervaringen met antb. tijdens de zwangerschap?

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey,

Ik heb op het moment ook bijholteontsteking...
    En ik krijg een kuur Amoxilline, die mag je gewoon hebben tijdens de zwangerschap (wat Tascha ook zei :))

Beterschap!

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Oke bedankt Kristel, het klinkt misschien raar maar ik blijf het een eng idee vinden antio. tijdens de zwangerschap zo eng!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Amoxicilline:
    Zwangerschap/Lactatie
    Advies: Kan voor zover bekend, zonder gevaar, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt.

Dus het kan wel. Bijholte-ontsteking is naar!
    Heb je al stomen en neusspray geprobeerd?

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Stomen met heet water, moet er nog wat in, zoals zout of iets van kamillebloesem ofzo? Heb ik nog niet gedaan, kan het natuurlijk vanavond ff proberen voor het slapen gaan.

Ik heb wel zaterdag Otrivin neusspray gekocht, ik gebruik het 3 maal daags, maar je mag het niet meer als 7 dagen gebruiken, zit nu op dag 4, verlicht wel voor een paar uur, maar dan komt het terug.

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb zo'n gezichtstomer gekocht van philips voor 25 euro ofzo omdat ik chronish mn neus dicht heb zitten. (ben er al aan geopereerd maar het heeft niet geholpen).
    Daar kan ik in een houdertje zakjes met kruiden ed doen voor t stomen.
    Ik gebruik dan altijd zakjes kamillethee en pepermuntthee.
    Dat werkt echt heel goed!

Je hebt ook capsules met menthl enzo, maar die zijn voor mij TE sterk, krijg daar bloedneus van.

Je zou het dus eens kunnen proberen door kamillethe te kopen en de bloemetjes dan los in de kom met heet water te strooien.

Otrivin zou ik niet zo snel gebruiken eerlijk gezegd. Je neus raakt er snel verslaafd aan zoals ze t zeggen. Wardoor je neus het dus op een gegeven mment nodig gaat hebben. Krijgt ie t niet dan blijft je neus gewoon potdicht zitten zeg maar.

Je kan beter spray op zoutwater basis nemen of gewoon echt zelf spoelen met zout water.

Als dit allemaal niet werkt toch even via de huisarts een kuurtje regelen hoor.

Succes!

12. zogelukkig

Kamille werkt doorgaans goed, maar als je echt voorhoofdholte-ontsteking hebt, dan zal je echt aan de ab moeten. Heb je ook hoofdpijn, vooral met bukken?

Je kan je neus leegmaken door zout water op te snuiven; zeezout oplossen in een kopje warm water en opsnuiven door je neus, het komt dan in je keel/mond. Klinkt vies, maar werkt echt super!

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    volgens mij mag normale neusspray ook niet ik heb alleen baby variant (zoiezo omdat ik geopereerd ben aan mijn neus vanwege chronische infecties) die is zoiezo beter voor je in het algemeen, bad met van die eucalyptus erin is erg lekker!

14. zogelukkig

Dat is een groot misverstand: xylometazoline mag gewoon gebruikt worden!
    Zwangerschap/Lactatie
    Dit geneesmiddel kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens zwangerschap. Systemische resorptie kan optreden. Herhaalde behandeling tijdens zwangerschap vermijden.

Niet dat ik het zelf zou doen overigens; als ik een verstopte neus heb, spoel ik met zout, dat werkt sowieso beter. ;)

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik ook maar ik wist inderdaad niet dat het wel gewoon mocht, ik vind het zoiezo rotzooi haha

16. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Die Otrivin doet echt wonderen maar ik kan me best voorstellen dat het verslavend is, er staat op niet langer als een week, dus na een week zal ik echt gaan stoppen ermee. Op de bijsluiter staat dat het mag tijdens de zwangerschap.

Ja ik heb hoofdpijn als ik naar voren buk, alsof er lood in zit zeg maar. Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts, ik denk dat het toch ab word, zie 't morgen wel.

Dus gewoon een kopje heet water met zout, en dan gaan opsnuiven, hoe moet ik dat zien zeg maar? Of stomen water met zout?

17. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Gisterenmiddag begon de pijn erger te worden, pijn in de wangen, drukkend gevoel, een soort van kiespijn leek het.

Vannochtend naar de huisarts geweest, en ja hoor, voorhoofdholteontsteking. Ik kreeg AB mee Amoxicilline 3 maal daags 1 tablet, kuur afmaken. Hopen dat het gauw over is.

18. zogelukkig

Nou, niet heet, maar lauwwarm! Boven het aanrecht hangen en het zoute water opsnuiven via je neus, klinkt heel maf, ik weet het, maar het werkt echt, zeker als je zo vol zit!

Beterschap!

19. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb gisteren een teiltje met heet water gevuld en er zout ingegooid, maar het snuiven lukt niet, zit te vol, bovendien ik proef/ruik de smaak van zout niet eens!?
    Ik mag het niet in mijn neus gieten ofzoiets hihi.

20. zogelukkig

Als je echt helemaal vast zit, dus als je niet vol zit met los snot zeg maar, dan kan je beter helemaal niks opsnuiven, zeker niet als je voorhoofdsholte-ontsteking hebt!

Deel Deze Pagina