Hey allemaal, Ik kom me hier ook "voorzichtig" melden Voorzichtig in de zin van dat ik nogal een verleden heb met teleurstellingen (5 vmk in totaal), maar we doen ons best om positief te zijn! Ik ben nog erg pril zwanger, maar ik weet het al sinds woensdag Ik had last van typische symptomen die ik alle andere keren ook had dus ik vond het tijd om te testen en ik had een positieve Kruidvattest en meteen erachteraan een digitale CB Gisteren en vandaag doorgetest ivm nare ervaringen met lichter wordende testen, maar de streepjes worden heel snel veel duidelijker, dus ik ben er op zich wel positief over en ik heb hoop dat het goed mag gaan! Het is ons tweede kindje en ik vind het weer net zo spannend als de eerste keer Ik hoop dat alles goed mag gaan, net zoals dat ik hoop dat het voor de andere dames goed mag gaan, en dat we hier nog zeker 8 maanden mogen kletsen! Ik ben overigens op 25 april uitgerekend, de eerste op dit moment zo te zien aan de lijst
@musty: wat shit van je epilepsie.......Hier soms jeuk aan mijn boops. @mama van jay: fijn dat je HCG is gestegen en fijn dat je echo okee was. Alleen jammer van het vocht, hopelijk wordt het niet meer! @pino: alvast succes met je verhuizing! @aliekeleppink: welkom terug van vakantie! @foeske: wel heel omslachtig zeg! Snap wel dat je niet meedoet voor MvM @hero: gefeliciteerd en welkom! @Kristel86: gefeliciteerd en welkom! Hier helaas nog geen echo gehad. Het was op mijn werk een gekkenhuis en de gyn die de echo zou doen had dienst. Het was echt niet normaal druk. Mob. nr. van haar gekregen, kan ik haar morgenochtend bellen. Dan kunnen we een tijd afspreken (als er tenminste niet weer iets tussen komt!). Anders komt het nog......Voor degene die denken van huh dat is niet normaal. Het is tussen neus en lippen geregeld op mijn werk (ben operatieassistente). Vandaag echt gaar thuis gekomen. Stond vandaag met 2 van onze Indiase dames (die hebben we sinds juni op de OK vanwege het grote tekort) en dat vreet enorm veel energie. Je moet voor 3 denken en dan nog het enorme taalprobleem.......Echt kapot. Manlief had gekookt (heerlijk!!) en daarna ben ik op de bank in slaap gevallen. Een uurtje liggen slapen ofzo.
Da's wel fijn dan dat je met haar direct een afspraak kan maken. Pff da's lekker handig dan met 2 Indiase dames. Spreken die slecht Engels dan? Ook fijn dat je lekker thuis kwam en man had gekookt... Ooh en lekker slapen. Wilde dat vanmiddag ook ff doen. Maar kwam weer van alles tussen... Hoop dat je snel je echo krijgt... Spannend
@Kristel, welkom hier. Hoop dat je een lekkere plakbeeb hebt... En dan echt genieten van de zwangerschap...
Lindana kwaaltjes zijn natuurlijk een goed teken. Hoop zo voor je dat het goed (bijft) gaat. Hero gefeliciteerd meid en welkom. Kristel ook welkom en gefeliciteerd.
Ik heb die van Anne Geddes, erg leuk boek. Staan wat vragen in, genoeg plek om je eigen dingen te schrijven en foto´s te plakken. Enige nadeel wat ik vind, is dat de voorkant roze is....
Héyy meiden, Hebben jullie dat ook?? ik ben toch misselijk, niet overgeven ofzo (gelukkig!!) maar mn maag zit wel te knorren dat tie honger heeft... Terwijl ik echt geen honger heb! Avondeten was halve pizza,toen werd ik misselijk Wat zal ik doen? toch wat proberen te eten,of gewoon laten gaan? Liefs F
hier ook geen honger en knorrende maag, had t bij mn dochtertje ook ik denk dat t gewoon door de aardsverschuiving daar binnen komt
@ seertje lekker met de benen omhoog! @ namen.,... na lang spitten heb ik een lijstje namen, ga manlief meteen ermee stalken als ie thuiskomt vanacht
Engels gaat redelijk, maar ze moeten NL praten. Anders leren ze het nooit. Als ze het echt niet begrijpen dan gaan we over op Engels. Ook niet altijd even makkelijk. Soms weet je bepaalde woorden niet, zeker als het werk-gerelateerd is.....
Hai meiden! Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en er zat 1 ienieminie mensje van 4,5 mm met kloppend hartje! Ik ben teruggezet naar 6 weken 0 dagen dat betekent voor de lijst dat ik nu op 8 april 2011 uitgerekend ben i.p.v. 4 april! Er was 1 verontrustend ding: ik heb blijkbaar een bloeding in mijn linker eierstok gehad. Heb op vakantie afgelopen zaterdag heel hevige steken en buikpijn gehad ( dacht dat het van het verre lopen kwam en het chinees eten) en was ook misselijk en ben bijna flauwgevallen, maar ja geen moment aan iets raars gedacht, totdat de gyn vroeg of ik dus buikpijn had gehad! De eierstok is nu iets vergroot ( zo'n 5 cm) en er is nu een kans dat door de zwaarte van de eierstok hij gaat kantelen, dit zal dan hevige buikpijn veroorzaken......fijn he het is en blijft vrijdag de 13de!!!!! Voor het vruchtje zal het geen consequenties hebben maar moet over 2 weken terug om mijn eierstokken te laten checken en beebje opnieuw op te laten meten voordat ik de vk mag gaan bellen... Als ik hevig buikpijn krijg moet ik direct bellen, ze was nogal vaag over wat als.....ze zei alleen maar dat het waarschijnlijk allemaal wel los zou lopen... Oorzaak van de bloeding is volgens de gyn een oude follikel of een cyste die geknapt is ( er zat idd wel een cyste in de linker eierstok bij vorige follikelmetingen...) Moet dus 27 augustus terug voor 2 de echo! Sorry voor mijn lange verhaal maar moest het even van mij afschrijven!
@ isra, ja hoop dat er inderdaad wat zit. Aan de kwalen zal het in ieder geval niet liggen. @misselijk maar geen honger en wel een hongergevoel zeg maar, ja hier ook heel erg last van... Heb net pak haust cups opgegeten en nu gaat het wel weer. @kelly, het is inderdaad vrijdag de 13de. Maar neem toch aan dat als er echt iets ergs aan de hand zou zijn ze toch je er wel op zou wijzen? Maar gaaf hoor dat je je beebje hebt gezien.... @seertje, ooh dus dat maakt het nog extra moeilijk dan. En inderdaad Engels is leuk totdat je werkgerelateerde termen moet gaan gebruiken....
Kelly lang en heftig verhaal zeg. Maar fijn dat je al een kloppend hartje hebt gezien en dat dit alles geen consequenties heeft voor het vruchtje. Ik heb juist dat als ik misselijk ben en ik eet wat, dat het juist weer wat beter gaat. Maar moet er ook wel bijzeggen dat de misselijkheid ook nog wel draagbaar is hoor.
@Kelly1980: wat fijn dat je een kloppend hart hebt gezien!!! Echt super!!! Wat betreft je eierstok, het zou kunnen dat hij gaat torderen. Oftewel dat hij om zijn as gaat draaien. Zou kúnnen, maar het hoeft natuurlijk niet! Zoals de gyn als zei, bij hevig buikpijn gelijk aan de bel trekken! Enne, het was geen lang verhaal We zijn hier er tenslotte ook voor he
We zitten hier met onze medische probleempjes wel goed volgens mij en een ok assistente en een (volgens mij) dokters assistente.
hi meiden, ik heb alles teruggelezen, maar ben natuurlijk de helft ook alweer vergeten. Vanavond gezellig met collegaatjes uit eten geweest. Ik moest constant naar het toilet, ik hoop maar dat ze niets hebben gemerkt! Alle nieuwen: van harte gefeliciteerd en welkom! @Seertje: OK assistent, wat leuk! Tenminste, dat lijkt me echt superinteressant. Het is dat ik al 28 ben, en we het niet kunnen veroorloven als ik weer zou gaan studeren en geen of weinig inkomen zou hebben, anders zou ik het wel weten. @hier: Ik heb het ook constant heel koud! Normaal niet zo'n last van, en ik dacht dat zwangeren het juist warm hebben, maar bij mij is het nu dus andersom!