April mama's 2011 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door cvm1985, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Mee eens, alleen in ons geval als Lars straks echt naar school gaat elke dag, dan zal toch iemand anders hem een paar dagen per week weg 'moeten' brengen, anders kom ik in de knoop met mijn werktijden. Maar dan vind ik het niet zo'n probleem mee, maar nu naar de psz ben ik het volkomen met je eens! Dokter e.d. is een taak voor ouders, uitzonderlijke spoedgevallen daar gelaten (stel dat er wat gebeurt als hij bij oma is, dan heb ik liever dat oma gelijk actie onderneemt en naar een dokter gaat, dan dat ze eerst mij gaat bellen ten koste van Lars gezondheid, maar dat hoop ik nooit mee te maken, uiteraard wel gelijk mij bellen als de dokter gebeld is)

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Pfff ik zou willen dat de psz hier zo goedkoop was! Hier betaal je 98 euro voor twee.dagdelen, en dat is minimum verplicht. Geen toeslag mogelijk en veel kindjes van.buitenlandse ouders (die betalen niets, ivm taalontwikkeling). Nu kan ik echt geen ~100 euro per maand missen, dus geen haar op mn hoofd die erover peinst om haar weg te brengen. Ze is natuurlijk wel altijd naar een kdv geweest toen ik werkte maar dat is inmiddels alweer 9 maanden geleden. Hopelijk krijg ik straks wat gastkindjes dan kan ze leren om te.delen en mij wat los te laten want daar heeft ze nu echt moeite mee wat logisch is omdat ik altijd bij haar ben.

Zindelijkheid gaat goed hier! Af en toe een
    atte broek als ze.druk aan het spelen is maar ze doet bijna alles op t potje

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Vandaag zelfs twee keer 45 min in de auto zonder luier en snachts (krijgt ze wel.een luier om) is ze ook vaak.droog! Zo trots op mijn meisje!
    Sinds gisteren slaapt ze in haar nieuwe prinsessenbed, waar ze zelf heel blij mee is (en mama ook :D) Slaapt tot nu toe prima, had wel verwacht dat ze er steeds uit zou komen maar helemaal niet!

Nikske, hopelijk is Naud snel gewend op de psz, duurt meestal max 2 maanden.Moeilijk.hoor om hem zo achter te laten :(

4. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    nee als naud straks 4 is een elke dag naar school gaat dan brengt oma hem ook op maandag en vrijdag inderdaad, maar dat vind ik wat anders aangezien we hem dan zelf ook 3dagen brengen..

maar psz is niet elke dag, dus die keren dat hij gaat wil ik dat zelf doen (of Roel natuurlijk).. ook voor het contact met de juffrouw enz

cvm: wat goed van liv!!! wauw :)

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Cvm: goed zeg van Liv!!
    En hoe staat t met je opvang?
    Alles al geregeld zodat je écht kan gaan beginnen?

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
  7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Zo goed als...het is nu wachten op goedkeuring van het uwv en dan kan ik echt starten met kindjes zoeken (en hopelijk snel opvangen!)

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
  9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vind t op zich niet erg om hem in slaap te zingen, als hij binnen paar minuutjes slaapt (zolang ik er maar geen 1,5 uur zit wat soms wel t geval is)

En vind t ook niet erg dat hij snachts bij ons in bed slaapt

Als het maar een fase is, en niet nog jaren zo doorgaat!
    Daarom maak ik mij er een beetje druk om

Zat vanmorgen echt ff in een goeie dip hierdoor!

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    ****even heel erg verschrikkelijk ego****

Pfff ik dacht echt dat ik me bij de kinderwens voor een 2e kind niet meer zo gek zou laten maken als de vorige keer hahaha.. Ik had gister ineens trek in een glas melk en ik moet de laatste dagen steeds om het uur ofzo iets eten, al is het maar een droog biscuitje.. Normaal gesproken drink ik geen melk, ik vind t gewoon niet lekker en om het uur wat eten is ook niks voor mij. Ik sla liever ontbijt en lunch over (bij wijze van spreken dan he), maar dat trek ik momenteel echt niet...

Als ik me niet vergis was mijn ei 10 dagen geleden... Tis weer om gek van te worden zeg dit :D Ik zal het me allemaal wel inbeelden, ik geloof op een of andere manier niet in een zwangerschap zonder gedokter, maar ja je weet maar nooit hè..

Sorry hoor, moet het even kwijt ;)

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @FB, ja dat snap ik wel dat je dan in een dip komt te zitten...

12. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    vanaf september gaat madam hier ook naar de psz, is alleen hier in dorp al mega verschil qua prijs.....
    degene die bij haar toekomstige school zit is 80 euro voor 2 ochtenden....waar ze nu heen gaat is 35 voor 2 ochtenden

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Jorietje: Spannend! Nog een paar daagjes dus:)
    Bij mij was het wel een duidelijk teken: veel meer honger een paar dagen voor NOD. En een warm, gloeiend hoofd. Daaraan merkte ik duidelijk dat het anders was dan andere maanden.
    Ik duim voor je!

@FB: Gedeeltelijk herkenbaar jullie probleem met Jesley.
    Robin gaat wel gewoon slapen 's avonds als ik hem naar bed breng, maar wordt vaak 's nachts wakker en wil dan in het 'grote bed' liggen. Dat was al tijdens de zwangerschap zo, en toen had ik niet de energie om hem steeds terug te brengen, dus hij mag gewoon bij ons slapen als hij wakker wordt. Wij slapen ook prima, dus we laten het maar zo. De laatste tijd is het al veel minder geworden, misschien nog 1x in de week ofzo (eerst was het om de dag bijna).
    Hij is er dus wel een beetje aan gewend (waar jij bang voor bent), maar het komt ook wel weer goed. Ik ga me er in ieder geval niet meer druk om maken, want 's nachts driftbuien vind ik veel erger!

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Middagslaapje van Jesley was dus geen suc6
    Van 4.00 tot 6.50 klaar wakker...
    Toen geslapen tot 08.40

Pfff peuters? Best lastig hoor hihi

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Pffff inderdaad best lastig af en toe!
    Robin slaapt dan wel goed, maar overdag is hij ontzettend druk (waar haalt hij de energie vandaan!?) en veel aan het uitdagen. Zal ook wel bij de leeftijd horen, maar ook een beetje natuurlijk omdat hij nu de aandacht moet delen.

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Jorietje: al testje gewaagd???? Bij al mijn kinderen bij 10 dpo al positief.

FB: heb er geen ervaring mee maar lastig lijkt het me wel en kan me ook voorstellen dat je daardoor een dipje hebt. Je hebt je energie (en dus slaap) nu hard nodig .... Zal echt wel over gaan dat wel. Doe waar jij je goed bij voelt.

CVM: heb je al kindjes gevonden? Spannend hoor!

Hier na morgen met verlof. Kan gewoon niet voorstellen dat t al weer bijna zo ver is! Geniet nog zo en voel me top. Vanaf maandag even lekker veel slapen en rusten voor de grote dag!

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Jorietje: al testje gewaagd???? Bij al mijn kinderen bij 10 dpo al positief.

FB: heb er geen ervaring mee maar lastig lijkt het me wel en kan me ook voorstellen dat je daardoor een dipje hebt. Je hebt je energie (en dus slaap) nu hard nodig .... Zal echt wel over gaan dat wel. Doe waar jij je goed bij voelt.

CVM: heb je al kindjes gevonden? Spannend hoor!

Hier na morgen met verlof. Kan gewoon niet voorstellen dat t al weer bijna zo ver is! Geniet nog zo en voel me top. Vanaf maandag even lekker veel slapen en uitrusten voor het grote moment!

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gaat zeker snel zeg me2
    Spannend weer!!
    Je hebt wel een makkelijke zwangerschap gehad zo te lezen?
    Heb je nog buikfoto :D

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @testje: Nee ik durf niet te testen ;) Datzelfde had ik 3 jaar geleden ook toen ik (pas 18 dagen na IUI) positief testte... Maar op een of andere manier geloof ik nu niet dat ik zwanger ben, dus wacht ik nog maar even af.. Heb vandaag even in dubio gestaan om te testen, maar toch niet gedaan :)

20. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Helaas nog geen kindjes, vanaf maandag mag ik pas actief op zoek van het uwv (voorheen niet omdat ik dan geen ww recht zou hebben).

Maar heb een superlogo dankzij Titania :)!

Nu flyers maken, was al op weg maar moet in pdf voor de drukker :( Kan ik dus niet :(
    Website krijg ik begin September maken met hulp van een kennis (die eerder geen tijd had helaas) en verder ga ik een facebookpagina maken en me inschrijven bij diverse online opvangmarkten. Het gastouderbureau gaat ook op zoek dus hopelijk snel een match!

Me2: Wat is het snel gegaan, spannend hoor! Begrijpt Guus een beetje dat er straks een baby bij komt?

Met Liv alles goed, die ligt gesloopt in de bedje nadat haar nichtje van 9 hier twee dagen heeft gelogeerd. Mijn nichtje is zo ontzettend lief voor Liv, heb echt geen kind aan ze gehad.

Zijn jullie kids ook zo ontzettend aan het kletsen? Liv d'r mondje staat niet stil, en ze is echt een (eigen)wijsneus. Heeft overal een antwoord op. Net kwam ik thuis, Liv was bij manlief thuis gebleven, zegt ze tegen me "Mama, papa was heel stout" dus ik, "o, waarom was papa stout?"
    "Papa geen thee gemaakt voor Livje, hé papa? Is niet lief, moet altijd luisteren naar mij!" ehhh okay hahaha lekker wijffie.

Deel Deze Pagina