Dag moeders, Ik heb een vraagje. Een kennis van mij heeft een 5 jarig zoontje. Nu vertelde ze mij vandaag dat hij om half 7 naar bed gaat. Ze zegt dat haar zoontje vaak 's nachts wakker wordt en 's ochtends heel vroeg wakker wordt. Toen dacht ik bij mezelf; "Duh, als ik om half 7 ga slapen dan wordt ik ook 's nachts wakker " Maar goed, ik heb zelf geen kinderen, dus ik heb geen idee hoe kinderen slapen en hoelaat. Maar half 7 is wel erg vroeg toch?
Bedtijd voor kinderen - Zwangerschapspagina.nl hangt zo erg af van het kind! is zo eigenlijk niet te zeggen, ene kind heeft het nodig en de andere (mijne!) spookt om 22 uur nog rond. En sommige kinderen zijn ongeacht hoe laat je ze in bed stopt toch om 6 uur wakker.
Hier gaan de kids ook rond 18.30 / 19.00 uur naar bed. Dochter heeft 12 uur slaap nodig, is anders niet te genieten. Zoon heeft eigenlijk meer slaap nodig. Die komt met moeite zijn bed uit. In het weekend slaapt hij makkelijk tot 9 uur. Zij hebben het beide nodig om zo vroeg naar bed te gaan.
Dochter gaat hier om 19 uur op bed, maar spookt meestal nog tot 20 uur. Er zijn ook dagen tussen dat ze om 18.30 al op bed wil en gelijk in slaapt valt. Denk datvoor een kindje van 5 half zeven wel erg vroeg is, maar dat weet ik eigenlijk ook niet zo goed.
Ik vind het ook best vroeg, misschien veranderd dat nog als J. straks naar de psz en daarna basisschool gaat. Voor nu spookt hij vaak tot laat rond. Als ik hem zo vroeg op bed leg kan ik mezelf garanderen dat hij om 11 uur klaarwakker is en dat ik dan tot laat bezig ben hem weer in slaap te krijgen.
Hij is 5, bijna 6. ... het verbaast me zo erg. Als je om 6u thuis komt van je werk, dan heb je maar een half uurtje met je 5 jarige voordat hij/zij gaat slapen..
Hier eigenlijk ook altijd rond 18.30 uur plat. (5,5 jarige zoon) Wij eten om 17.30 daarna aansluitend douchen en naar bed
Hier ging de oudste tot haar 6e verjaardag eigenlijk ook rond 18.00 naar boven (18.30 slapen): had ze gewoon nodig want was echt op. Misschien hij ook wel? Ze is ook een periode toen vroeg wakker geweest, maar verschuiven ging echt niet. Nu (bijna 7) ligt ze er om 19.00 en is vrijwel meteen vertrokken tot 7 uur s ochtends.
Zal inderdaad per kind verschillen. Maar hoe ik het ervaar met onze kids is dat erg vroeg. Hier gaan ze tussen 19:15 en 19:45 naar bed
Mwah, het zal per kind verschillen. Vergeet ook niet dat hij volledig naar school gaat en dat ook heel vermoeiend kan zijn voor een kind. Hier maakt het trouwens niet uit of ze er om 19.00 uur om 20.00 uur in liggen, ze zijn even vroeg wakker.
Tja dat is niet zo belangrijk vind ik..meer de rust voor een kind dat volop in zijn ontwikkeling is. Maar oa om die reden ben ik thuis..ik mis niks van mijn kinderen en kan hen in alle behoeften volgen. Mijn man werkt uiteraard wel en die maakt dat in het weekend dubbel goed. Maar haar rust staat bij ons op 1.
Wij zijn ook pas tegen half zeven klaar met eten. Maar ik neem aan dat de ouders van kinderen die zo vroeg op bed liggen, andere werktijden hebben dan wij (ik werk tot vijf uur). Onze meiden zijn in de avond ook vaak nog heel gezellig. Wij hebben dan ook geen vaste bedtijd. Ergens tussen zeven uur en half negen. In de weekenden soms wat later.
Ik vind dat wel vroeg ja maar als het kind het nodig heeft? Hier gaan ze om 19.30 naar boven, liggen 20.00 uur in bed. Ze zijn tussen 6.30 en 7.00 uur weer wakker, met name de oudste slaapt echt niet meer dan 11 uur.
Mijn dochter gaat rond zeven uur naar bed. Er zijn ook dagen dat ze inderdaad om half zeven gaat slapen. Ze is nu 5 jaar, 3 maanden. Aan de ene kant vind ik het vroeg, maar ieder kind is anders. Je kind later naar bed brengen, wil niet zeggen dat het beter en langer slaapt. Sommige kinderen zijn gewoon slechte slapers.
Hier gaan ze allebei om 19 uur naar bed, de oudste is 6.5. En op schooldagen moet ik hem om half 8 wakker maken haha. Helemaal aan het einde van het schooljaar zijn ze helemaal kapot.
Bij ons zou dat inderdaad het geval zijn Maar op zich is vroeg wakker en 's nachts wakker niet het allervreemdste dat je kan gebeuren met een 5-jarige.
Onze kinderen gaan ook uiterlijk om 19:00 uur naar bed, maar ze moeten er ook om 6:00 vaak weer uit omdat we om 6:45 bij de opvang moeten zijn. Geen ideale situatie, maar het gaat even niet anders. Dus bedtijd is ook afhankelijk van hoe vroeg ze weer uit bed moeten.