Hallo allemaal, Even een kort berichtje, want ik ga zo weer naar huis na een dag hard werken. We zijn weer terug uit Italie, hebben het goede nieuws aan familie en vrienden daar verteld en iedereen was ontzettend blij voor ons. Vandaag 2e echo gehad omdat het op de eerste nog te klein was. De echo was prima en ik ben dus 9 weken zwanger, een weekje korter dan we dus eerst dachten. Mijn uitgerekende datum is verschoven naar 14 augustus!
Hoi Allemaal, Ben weer ontwaakt uit mijn middagslaapje! Dewi, heel veel sterkte, echt afschuwelijk... Morgen alweer 9 weken, 20 januari eerste echo. Hoop dat ik dan een mooie baby te zien krijg! Ook hier gaat het beter met de misselijkheid, heb mijn goede trek echt weer soort van terug. Hier helpt een appeltje en ene glas water als ik misselijk ben. Over dat sommige mensen een week worden terug gezet, dat lijkt mij echt raar. Of heb je dan een hele vroege eisprong gehad? Of zoals Kristel86 een week vooruit! Dat lijkt me wel fijn @fon Ik zou denk ik nog een weekje ofzo wachten met vertellen. Het zal moeilijk zijn,maar denk dat je vriendin ondanks haar eigen verdriet ook gelukkig voor jou is. Succes in ieder geval.
Marty wat leuk dat je zulke leuke reacties hebt gehad! Hoe was het weer in italie? Fon wat een dilemma idd. Misschien moet je eerst afwachten totdat ze de miskraam heeft gehad en dan zien hoe ze er onder is....Moeilijk idd omdat je inwendig je eigen geluk voelt en je weet wat je vriendin meemaakt voor de zoveelste keer. Sterkte ermee iig. Mega babs ik weet wat je bedoelt. Ik sta nu de bloemkool klaar te maken en ben alweer acuut misselijk zeg..pfff nu heb ik een griepje er ook og bij maar had zn zin in eten....Hopelijk duurt het niet al te lang....
@ inkerbell: Wat erg voor je dat je er nu ook nog een griepje boven op hebt. Hoop voor jou dat het heel snel mag verdwijnen. Ik moet gelukkig geen eten klaarmaken want ik vrees dat ik verschillende keren naar de wc zou moeten lopen hahaha Hopelijk smaakt je eten. Liefs xxx
nou hier was het bloemkool klaarmaken ook geen succes, dus vriendlief heeft het even afgemaakt. maar na een paar happen egt neiging van het moet er weer uit, maar gelukkig toch niet. ja ik snap dat ook niet dat sommige hele weken vooruit of achteruit worden gezet ik was ong 3 dagen dus das niet zo veel. en nog een vraag gister had ik natuurlijk me echo hihi, en kreeg een hele leuk tas me met alllerlei boekjes en proefjes van zwitsel enz krijgen jullie dit ook?
ff snel up-date kinderen van mijn vriendin: De ene meid ligt nu weer op de zaal met alle andere kindjes dus dat gaat erg goed, ze mag naar huis als de beademing en sonde niet meer nodig zijn en haar zusje ook wat beter gaat zodat die ook naar huis mag. Zusje lief ligt nog wel aan de beademing en heeft nog steeds een drain wegens een klaplong, maar ze zijn wel alles aan het afbouwen, dus alles lijkt de goede kant op te gaan! na mijn emo bui van een half uur, maakt dit me weer een beetje blij! eet smakkelijk voor diegene die nog moeten eten en alle anderen een fijne avond!
Ja een griep is idd vervelend! Vriend heeft de bloemkool gegeten en ik zit nu wat griesmeelpap te eten....Dat is het enigste wat smaakt........ Hopelijk wordt het snel anders.....
Hey meiden Nou ik heb heel lekker geslapen net @Roken: Ik rookte ook al vanaf mijn 13e ongeveer. Bij de eerste zwangerschap ben ik met heel veel stress gestopt, maar een week later kreeg ik een mk. Toen heb ik gezegd dat ik pas weer zou stoppen bij een volgnde zw als ik over de 6 weken heen zou zijn. Deze keer ben ik rond de 6 weken gestopt mbv acupunctuur en het is heel goed gegaan! Ik heb vrijwel géén trek meer in sigaretten gehad sinds de behandeling. @De misselijkheid: Ik ben ook echt ontzettend misselijk geweest. Ik kreeg bijna niks meer naar binnen. Ook Emesafene zetpillen gehad, maar die hielpen vrijwel niet. Toen ik voor t stoppen met roken naar acupunctuur ging ook de zwangerschap en misselijkheid besproken en toen heeft ze daar ook wat mee gedaan. Na 2 behandelingen was ik helemaal van de misselijkheid af Dus misschien een tip voor degenen die er ook heel erg last van hebben? Het is niet zo duur en als je een aanvullende verzekering hebt wordt het over t algemeen vergoedt ook nog! @Week terug of vooruit gezet worden: Bij de eerste echo werd ik 4 dagen terug gezet en nu weer 6 dagen vooruit. (dus in totaal maar 2 dagen vooruit als je t zo bekijkt ). Vooral bij de eerste echo was t moeilijk met opmeten omdat het vructje nog zo klein was dat je alleen ee nvlekje zag. Zo is het voor de echoscopiste heel moeilijk om precies te zien hoe het kindje ligt. Als het kindje een beetje schuin naar achteren ligt wordt ie op de meting automatisch kleiner dan als ie recht voor t echoapparaat zou liggen. Ik weet niet hoe ik dit uit moet leggen, maar probeer het met iets langwerpigs te zien. Leg het recht voor je neus neer dan is het langer dan als je het wat schuiner naar achter legt en je blijft op dezelfde manier kijken als dat ie recht lag. Verder weet ik het even niet meer...
ja ind zoiets heeft ze gister ook tegen mij verteld dus dat ze het niet helemaal goed kon meten maar over 2 weken was het makkelijker ofzo nou dat hopen we dan maar he.
@rokers Dit (jullie) begrijp ik echt niet! Ik dacht toch echt dat roken tijdens de zwangerschap zo'n beetje het SLECHTSTE was wat je je (ongeboren) kind kon aandoen?! Ik lees hiervanalles, dat mensen geen druppel alcohol meer drinken sinds dat ze weten dat ze zwanger zijn, zaken als cola, koffie en weet ik veel wat nog meer worden uitgebannen, er wordt driftig foliumzuur geslikt, maar ondertussen wordt er gewoon 'stevig' doorgerookt, ik kan hier echt niet bij met mijn pet, afgaand op de reacties ben ik zo te zien de enige die hierover valt ofzo (?). Als mijn vrouw zou roken, dan zou ik het toch echt niet accepteren dat zij hiermee door zou gaan tijdens de zwangerschap, dan zorgt ze er maar voor dat ze van het roken af is voordat ze probeerd zwanger te worden.. En ik geloof best dat het moeilijk kan zijn om van het roken af te raken, maarja, das je eigen 'rotschuld' naar mijn mening, dat wist je van te voren ook wel en dan had je er maar niet aan moeten beginnen.. En nee, ik ben echt niet anti-roken, ze (de rokers) doen hun best maar, zolang ik er maar geen last van heb, maar tijdens een zwangerschap vind ik het echt een no-no... (zoo, dat lucht op )
Iedereen weet dat roken superslecht is, maar ook iedereen heeft zo haar eigen redenen als ze niet (meteen) stoppen. Je kan zeggen wat je wilt erover, maar of je er ook iets mee bereikt? Waarschijnlijk niet, alleen maar dat je jezelf opfokt Er zijn al zoveel onderwerpen geweest over roken, het maakt echt geen bal uit wat je erover zegt, er komt alleen maar ruzie van.
Keesh, volgens mij is er ook niemand die gezegd heeft dat ze nog rookt? Het ging er toch over dat we gestopt zijn? Dus ik snap je reactie niet zo goed?
Tja Kees ik moet hier even op reageren.Ik vind het prima dat je dit onderwerp aanhaalt maar het blijft een eindeloze discussie. Ben zelf ook ooit een roker geweest en al 5 jaar gestopt. Ik kan je wel vertellen dat de zwangere rokers hier hun uiterste best doen om te stoppen al dan te minderen. Dit is niet zo gemakkelijk.Dit respecteer ik dan ook. Vind het een onderwerp waar al zoveel negativiteit over heerst en de roker weet best waar ie mee bezig is. We kunnen ons beter richten op de kindjes die komen, dan onze tijd besteden om rokers aan te gaan vallen. Zo voel ik het tenminste
jij Als bezorgde vader, neem ik aan dat jij net zo erg mee zwangert met je vrouw, dus ook niet dat biertje, en geen medicijnen dioe slecht zijn, liever ook geen koffie etc toch? want zwanger zijn doe je toch eigenlijk ook met zn twee!
Hallo, Wat een discussie zeg! Ik ben het wel met Kees eens. Het is echt een NO NO NO! En bullshit dat rokers het zo zwaar hebben! Ik heb zelf ook gerookt en ik vind het een zeer slecht begin van een moeder als ze gewoon door rookt! Hoe kan je dat doen vraag ik me af....
Helemaal mee eens, er zijn genoeg discussie's over op de rest van het forum... Laten we het hier gezellig houden!?
Inderdaad, ik rook niet, ik drink geen alcohol (maargoed, dat deed ik zowieso al niet), slik geen slechte medicijnen (?) etc. Koffie drink ik nog wel, maargoed, of ik wel of niet koffie drink heeft volgens mij minder invloed op het kind dan wanneer de vrouw het zou doen. Als ik zelf zou roken, dan zou ik er zeker weten mee gestopt zijn (maargoed, das mischien makkelijk te zeggen als niet roker). Anyway, mijn bericht was niet echt bedoeld om 'jullie' af te zeiken ofzo, ik vind het gewoon vreemd dat ik overal (niet alleen op dit forum dus) lees dat mensen sinds dat ze weten dat ze zwanger zijn al het mogelijke doen voor een 'gezonde omgeving' voor de het ongeboren kind (dus geen drank, geen cola, niet teveel zoetstoffen, geen drop etc. etc. ) maar nog wel blijven roken (of dat gedurende de hele termijn is of alleen de eerste paar weken vind ik niet uitmaken, volgens mij zijn de eerste weken juist het belangrijkst)..
Hey meiden, Ik maak me zorgen! Ik heb telkens nare steken linksonder in mijn buik! Zouden dit mijn banden zijn die aan het rekken zijn? Herkent iemand dit? Bah, ben weer zo onzeker! Liefs Vera