Als niet roker is het makkelijk gezegt. Dat geld trouwens voor alle verslavingen, iedereen weet dat het niet goed is, maar een verslaving kan een scary thing zijn en je en een ander leven kapot maken. En ondanks dat je dat wel weet..... tja wat kan ik zeggen ik spreek uit ervaring. En ik vind dat mannen zich er wel makkelijk van af maken, vrouw mag dit niet, dat niet, zus niet, slecht voor de baby en ondertussen doen ze zelf wel van alles want ja hun zijn niet zwanger. Eigenlijk vind ik gewoon dat je niet moet oordelen, gij die schone lei heeft werpe de eerste steen!
Asjeblieft niet weer een discissie over roken zeg. Die hebben we hier al genoeg gehad op het forum. Net als de discussie BV of FV trouwens. De steekjes esprit kunnen het oprekken van je banden zijn. Geen bloed is nog altijd goed he Ik ben over de woensdag heen en daar ben ik al heel blij mee. Morgen om 16.15 de eerste echo, en oh wat ben ik nerveus. Hoop maar dat alles goed is met kio. Alle vlinder mama heel erg veel sterkte. Ik heb het kaarsje gezien die hier brand voor jullie.
Esprit steken zijn herkenbaar! Is of je baarmoeder of je banden. Kees snap wat je bedoelt maar het blijven eindeloze discussies. Laat iedereen het lekker voor zichzelf weten denk ik maar. Laten we het hier gezellig houden en elkaar steunen met alles wat we meemaken en elkaar niet afmaken over do's en dont's... Ik heb zoiets start dan een discussieforum hierover op ZP...... Ik ben een toekomstige mama augustus 2009 en wil het hier gezellig houden en lekker over mijn kwaaltjes , echo's etc kunnen kwebbelen.... We houden er nu over op.....
Tsja, babbellen over echo's is natuurlijk ook leuker en belangrijker dan de gezondheid van een kind... Maargoed, ik zal het hier maar bij laten voordat ik niet meer welkom ben
Hoi Keesh en alle anderen, Ik ben het aan de ene kant wel met Keesh eens, wij zijn samen gestopt toen we stopten met de pil. Rookten ook allebei al vrij lang (zeker ik). Maar het kostte me geen moeite omdat ik het voor een toekomstig kindje deed. Verder hebben we ook uitgekeken met drank en medicijnen enzo vanaf het moment dat we erachter kwam dat het zo makkelijk niet zou gaan. Mijn vriend is vitaminen gaan slikken en heeft alcohol bijna helemaal laten staan in de hoop dat het zijn zaad iets zou verbeteren. Wij voelden ons daar goed bij. Ik begrijp dus ook nooit zo goed als vrouwen door roken. Aan de andere kant heeft ieder zo zijn eigen redenen om dingen wel of niet te doen. Ik respecteer dat. We leven allemaal zoals wij denken dat het goed is en doen soms ons uiterste best om iets te doen of juist laten (in dit geval) maar het loopt niet altijd zoals je hoopt/wil. Niemand is perfect en laten we vooral gewoon begrip hebben voor elkaar en elkaar respecteren. Dan word deze wereld weer een stukje mooier. Anyways.... hebben er nog meiden echo's gehad vandaag? Lijkt rustig tot nu toe! X Cindy
hmm las hier iets over roken enzo...nuja er zijn al meerdere topic hierover geweest dus ik zou zeggen, laten we gezellig verder keuvelen zoals we voorheen deden. kimmeding: leuk dat je morgen je eerste echo hebt, ik duim voor je dat alles goed is, maar ik ga er al van uit dat het zo is Esprit: ik heb dit ook, maakte mij in het begin daar ook zorgen over, maar ik voel dat mijn buik erg gespannen is dus ik veronderstel dat het de banden zijn. Liefs Stephanie
Tja idd kees houd het daar maar bij. Lijkt mij verstandig, de gezondheid van ons beebje staat voorop. En je hebt nu wel met vrouwen te maken waar de hormonen van door het lijf gieren he.....die reageren weleens heftig...daarom reageer ik er op voordat er een gigantische discussie losbarst en eindigt in weet ik wat.....
Het zal me worst wezen wat er gezegd wordt over het roken verder Ik rook zelf niet meer en wat een ander doet moet ie zelf weten, wat ik al zei, iedereen heeft zo zn eigen redenen en daar heb ik verder niks over te zeggen. Ik zou het verder ook fijn vinden (ik denk met mij nog wel meer meiden) als deze discussie ergens anders voortgezet zal worden. Dit is geen rooktopic. Man heeft net even boodschappen gedaan en kwam met een hele lekkere haring met uitjes thuis Dat heb ik zo gemist! Dacht echt dat ik t niet mocht hebben, maar heb het laatst aan de vk gevraagd en het mag wel En de haring smaakt echt goddelijk
idd, snap eigenliojk ook niet waarom ik mij daar over druk maak, foei brusje niet meer doen! In ieder geval, over twee weken ga ik voor intake vlos, ik vind de tijd toch wel snel gaan, en maandag krijg ik een vrouw van mvm, vind het best wel spannend, straks test ik negatief. dan ga ik huilen
Het ligt allemaal erg gevoelig, dat (niet) roken.. Zonder het verder aan te willen wakkeren wil ik nog wel zeggen dat ik vindt dat Kees gelijk heeft, hoe moeilijk het ook is. Elke baby verdient een gezonde start (ook de eerste weken), en dat kunnen alleen wij (de moeders) ze geven. Mijn vriendinnen zijn gelukkig allemaal meteen gestopt.
Even een vraagje aan iedereen die al (eens) kraamzorg aangevraagd heeft: Ik heb het net via internet gedaan via www.kraamzorg.nl en dan via mn zorgverzekeraar. Doen zij nu de rest aanvragen bij het kraamzorgbureau wat ik aangegeven heb? Of moet ik bij het kraamzorgbureau alsnog verder zelf de aanvraag doen?
ik ga ervan door, ik heb twee prachtige kindertjes die ik klaar moet maken voor bed, misschien dat ik later nog eventjes kom kijken
Als het goed is geeft jouw zorgverzekeraar het door bij het kraambureau en het kraambureau neemt dan weer contact met jou op om een afspraak te maken.
@Esprit: Ah dankjewel! Dan ga ik even afwachten. @All: Wij gaan eten nu, lekker andijviestampot Ik weet niet of ik er nog ben vanavond, maar zoniet; dan wens ik iedereen alvast een hele fijne avond!
Ik ben bij CZ en ik heb via hun site gewoon kraamzorg aangevraagd. Heb er verder ook niks meer van gehoord. Maar als het goed is hoef je verder niks meer te doen en word het allemaal geregeld! Hebben jullie je ook al allemaal aangemeld voor de gratis boxen? Ik heb alleen de Etos overgeslagen want dan komt die vrouw van Felicitas weer langs en dat wil ik niet nog eens meemaken
Brusje denk dat je nog steeds positief test hoor. Heb je over 2 weken dan ook je echo?Of alleen eerst intake? Kristel: Haring ieuw moet er niet aan enken die lucht alleen al....of heb jij nog geen last van misselijkheid? Kraamzorg ben ik nog niet eens mee bezig geweest. Volgende week heb ik intake bij de VK en dan krijg ik een pakket met info mee, zo ook voor de kraamzorg...ben benieuwd... Moet nog een week wachten en vind het echt voorbij kruipen zeg.....als ik dan lees dat iedereen al een echo heeft gehad.....spannend blijft het ook om te weten of alles goed is....heb nog steeds het idee dat het er 2 zijn. Waarom..., geen idee gewoon een gevoel...
Ben er stiekem nog heel even @Inkerbell: Ik was heel erg misselijk, maar ik heb toen 2 acupunctuur behandelingen ervoor gehad en sindsdien heb ik nergens meer last van en kan ik weer eten wat ik wil En idd, de tijd tot aan de eerste echo gaat zooo langzaam. Maar als je m eenmaal gehad hebt en alles zit goed (waar we natuurlijk gewoon vanuit gaan!) dan gaat de tijd daarna echt een stuk sneller hoor
ohh gelukkig voor je idd dat dat heeft geholpen. Ik hoop idd dat het da wat sneller gat maar ook weer niet te snel. Wat kan een mens toch zeuren haha meiden ik sluit af ga ffe leuten bij een vriendin. Doei
@kristel gaat het echt sneller voorbij als je 1e echo heb gehad, i hope so hihi. regelt je zv de kraamzorg dan of niet. mij vk zei zitten 2 nummers in de tas kon er maar 1 vinden en dat is de zelfde organisatie waar ik werk en dat wil ik liever niet,(me nichtje heb hun gehad) en heb dus liever de andere, maar wanneer vraag je dat precies aan?